Toon posts:

Subsidie voor breedbandinternet in negen gemeenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bron: http://www.tweakers.net/nieuws/22175?highlight=deventer

Krijgen thuisgebruikers van bijv @home dan ook sneller internet??

ik vraag me dit af want ik geil al een jaar op bredbandsbolaget ( Kabelprovider Sweden, Denemarken, Noorwegen)

Broadband
Broadband involves communication capacities far in excess of the narrow band Internet and modem connections. B2 Bredband offers its customers the markets quickest connection with 10 Mbit/s in both directions. A local Ethernet is installed in the property and connected via a fiber-based area network to a city network and to the national fiber-optic grid.

waarom kunnen zij het wel?? en wij nou niet?? |:(
zij betalen ongeveer net zoveel als ons. Kan iemand mij dit een beetje uitleggen?? en als dat waar is van die negen gemeenten.. wanneer gaan ze zoiets waarmaken?? want er kwam ook iets van stopcontact internet aan...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Oud nieuws, dit gaat niet echt om het aanleggen van breedband, het is een subsidie voor onderzoek oid.

In de scandinavische landen worden die providers gedeeltelijk betaald door de overheid, hier niet.

Maar andersom zijn ook dingen die hier veel beter zijn, de belastingen op oa alcohol zijn daar extreem hoog, daar kunnen ze dat internet weer van betalen.

Verwijderd

ipv huidige lijnen nog sneller te maken lijkt het me belangrijker eerst geheel nederland te voorzien van breedband.... er zijn nog honderdduizenden woningen en bedrijven die geen breedband internet aansluiting kunnen krijgen

Verwijderd

ja idd :( waar ik er een van ben :S

Verwijderd

Topicstarter
dat is waar. eigenlijk mogen wij niet klagen over ons internet. Maar je wilt steeds meer. Het begin je een beetje de keel uit te hangen van die waardeloze Abuse mails. Internet via de kabel wordt slomer en slomer. ADSL te duur en niet eens sneller. Abuse mails omdat je gedownload hebt... en dat andere gebruikers stoorde.

@home site:
Het internet heeft voor jou eindeloze mogelijkheden, maar helaas heb jij niet eindeloos de tijd. Dus als je muziek films en andere grote bestanden wilt downloaden of gewoon iets op wilt zoeken, dan moet je internetverbinding supersnel zijn. Zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de telefoontikken.

toen ik voor het eerst kabel had beviel mij dit enorm :) begin nu er een schijt hekel aan te krijgen. @home heb zojuist de snelheden verlaagt naar 250 kb/sec ( jaja 56kers ik weet het mag niet zeiken)

:r

Verwijderd

ik word echt een beetje moe van de mensen die er over lopen te zeiken, tuurlijk wil iedereen zo snel mogelijk internet. Maar ik en heel veel anderen hebben super traag internet (56k/isdn) en betalen bij een beetje gebruik VEEL meer (3 a 4x is heel normaal en dan kun je nog niet eens vrij internetten maar ben je nog beperkt aan je uren) dan een adsl of kabel aansluiting....

imho moet je blij zijn met wat je hebt en imho pas gaan zeiken als heel nederland een breedband of een flatfee mogelijkheid heeft

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 15 juli 2002 12:59 schreef delusional het volgende:
dat is waar. eigenlijk mogen wij niet klagen over ons internet. Maar je wilt steeds meer.
tis nooit snel genoeg. Ik merk het nu al, ik heb Cistron MAXX, en 500+ kb/s is zeker niet traag te noemen, maar als je effe iets wil binnenhalen en je moet er op wachten is 30 seconden al lang. En hier op kantoor, een paar Mb/sec op het netwerk, maar als je erop zit te wachten duurt het nog te lang... dat hou je altijd.... Mensen met een breedband verbinding van zeg 100+ kb/s moeten imho niet zeuren over de snelheid. De enigsten die imho echt recht hebben om te klagen zijn de modemmers en de casema slachtoffers....
Het begin je een beetje de keel uit te hangen van die waardeloze Abuse mails. Internet via de kabel wordt slomer en slomer.
Dat is internet via de kabel. Geshared medium, dus hoe meer gebruikers hoe trager.
ADSL te duur en niet eens sneller. Abuse mails omdat je gedownload hebt... en dat andere gebruikers stoorde.
Tjah wat is te duur. Persoonlijk vind ik 99 euro voor 2-8mbit niet te duur. Het gras is altijd groener, vergelijken met Scandinavie met 10 (of 100) mbit verbinding is gewoon simpelweg niet realistisch. Als je dat gaat doen zul je nooit tevreden zijn.
@home site:
Het internet heeft voor jou eindeloze mogelijkheden, maar helaas heb jij niet eindeloos de tijd. Dus als je muziek films en andere grote bestanden wilt downloaden of gewoon iets op wilt zoeken, dan moet je internetverbinding supersnel zijn. Zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de telefoontikken.
Hmmm kwee nie hoor, maar @home is bij de meesten retesnel (als ik een @home lijn had kunnen nemen thuis had ik geen adsl genomen, ook al bevalt de upload van 50kb/s me uitstekend). Ff iets op zoeken kan zonder problemen. Downloaden kun je redelijk zonder problemen. Als je zoveel download dat je abuse mails gaat krijgen, zou ik ook eens gaan nadenken over wat je allemaal download, en wat je daarvan houdt. Ik geloof er niks van dat als iedereen een 10mbit lijn zou hebben, je echt onbeperkt mag downloaden. Dat kost gewoon teveel geld.
toen ik voor het eerst kabel had beviel mij dit enorm :) begin nu er een schijt hekel aan te krijgen. @home heb zojuist de snelheden verlaagt naar 250 kb/sec ( jaja 56kers ik weet het mag niet zeiken)
Nou sorry hoor, maar als jij klaagt omdat je nog maar 250kb/s hebt wordt het tijd om wakker te worden denk ik. Of om over te stappen op een Bbned aanbieder en een 2-8mbit lijn te nemen (mjah das weer te duur). Duppie, eerste rang, does that ring a bell? Tuurlijk is het balen als het eerst met 400kb/s ging, maar je kan ook ff realistisch nadenken, en genieten van je 250kb/s. Of heb jij nooit de tijd meegemaakt dat je inbelde en blij was als je 4kb/s stabiel binnen haalde?

Exact expert nodig?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 15:24 schreef Crazy_D het volgende:
Nou sorry hoor, maar als jij klaagt omdat je nog maar 250kb/s hebt wordt het tijd om wakker te worden denk ik. Of om over te stappen op een Bbned aanbieder en een 2-8mbit lijn te nemen (mjah das weer te duur). Duppie, eerste rang, does that ring a bell? Tuurlijk is het balen als het eerst met 400kb/s ging, maar je kan ook ff realistisch nadenken, en genieten van je 250kb/s. Of heb jij nooit de tijd meegemaakt dat je inbelde en blij was als je 4kb/s stabiel binnen haalde?
Achteruitgaan qua verbinding is gewoon nooit leuk, helemaal niet als de kosten het zelfde blijven. Ik zou ook vresenlijk balen als ik nu nog maar met 100kB/sec maximaal kan, wat eigenlijk ook heel snel is (normaal 190kB/sec)

Maarja, ontopic: Ik vind gewoon dat ervoor gezorgt moet worden dat heel nederland voor een redelijk bedrag (€10,-p/mnd) zo'n 25kB/sec moet kunnen halen, met een redelijk datalimiet. 5GB ofzo, voor die snelheid is dat wel oke.
Voor de grootgebruikers moet er uiteraard wat beters komen, maar laat ze eerst maar eens zorgen dat dit voor elkaar komt. Dat sommige mensen alleen nog maar kunnen inbellen met een 56K is gewoon 100% pure bagger®

IMO eent taak voor de overheid, aangezien bedrijven het niet uitzichzelf doen. Laat de DAARNA pas subsidie geven voor een 10mbit verbinding.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 15:24 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

tis nooit snel genoeg. Ik merk het nu al, ik heb Cistron MAXX, en 500+ kb/s is zeker niet traag te noemen, maar als je effe iets wil binnenhalen en je moet er op wachten is 30 seconden al lang. En hier op kantoor, een paar Mb/sec op het netwerk, maar als je erop zit te wachten duurt het nog te lang... dat hou je altijd.... Mensen met een breedband verbinding van zeg 100+ kb/s moeten imho niet zeuren over de snelheid. De enigsten die imho echt recht hebben om te klagen zijn de modemmers en de casema slachtoffers....
[..]

Dat is internet via de kabel. Geshared medium, dus hoe meer gebruikers hoe trager.
[..]

Tjah wat is te duur. Persoonlijk vind ik 99 euro voor 2-8mbit niet te duur. Het gras is altijd groener, vergelijken met Scandinavie met 10 (of 100) mbit verbinding is gewoon simpelweg niet realistisch. Als je dat gaat doen zul je nooit tevreden zijn.
[..]

Hmmm kwee nie hoor, maar @home is bij de meesten retesnel (als ik een @home lijn had kunnen nemen thuis had ik geen adsl genomen, ook al bevalt de upload van 50kb/s me uitstekend). Ff iets op zoeken kan zonder problemen. Downloaden kun je redelijk zonder problemen. Als je zoveel download dat je abuse mails gaat krijgen, zou ik ook eens gaan nadenken over wat je allemaal download, en wat je daarvan houdt. Ik geloof er niks van dat als iedereen een 10mbit lijn zou hebben, je echt onbeperkt mag downloaden. Dat kost gewoon teveel geld.
[..]

Die heb ik wel meegemaakt.. maar die 10mbit is realistisch :) www.bredband.com

stukje van de site:

Broadband involves communication capacities far in excess of the narrow band Internet and modem connections. B2 Bredband offers its customers the markets quickest connection with 10 Mbit/s in both directions. A local Ethernet is installed in the property and connected via a fiber-based area network to a city network and to the national fiber-optic grid.

250kb/sec is te traag voor mij. laat staan 15 kb/sec upload |:( ik maak meer gebruik van filesharing dan de gemiddelde gebruikers en heb hier dus behoefte aan.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 16:47 schreef delusional het volgende:

[..]

250kb/sec is te traag voor mij. laat staan 15 kb/sec upload |:( ik maak meer gebruik van filesharing dan de gemiddelde gebruikers en heb hier dus behoefte aan.
stel je niet zo aan, ik heb ook behoefte aan een 100mbit lijntje langs mijn huis dus is nederland dom dat ik dat niet heb |:(

zoals hierboven al iemand zei, ik (en tienduizenden anderen) zijn al blij als we stabiel 4k/sec download en ondertussen nog enigzins kunnen surfen zonder 5 minuten te wachten totdat er een pagina geladen is. Films downloaden ofzo is al helemaal niet mogelijk.

En achter de computer zitten en ook nog is altijd online zijn is al helemaal ver te zoeken, de isdn/56k modem gebruikers moeten continu letten op hoelng ze online zijn met die bagger verbinding om niet een rekening van 500 euro/maand van de kpn te krijgen..

en dan loopt meneer te zeiken dat ie niet genoeg heeft aan 24/7 online zijn met 250kb/sec downstream.... slechts 50x zo snel als mijn verbinding en minstens 6x zo goedkoop |:(

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 15 juli 2002 18:18 schreef Kertje het volgende:

[..]

En achter de computer zitten en ook nog is altijd online zijn is al helemaal ver te zoeken, de isdn/56k modem gebruikers moeten continu letten op hoelng ze online zijn met die bagger verbinding om niet een rekening van 500 euro/maand van de kpn te krijgen..
Dan doe je dat verkeerd, want er zijn flatrate abonnementen van o.a. Demon
en dan loopt meneer te zeiken dat ie niet genoeg heeft aan 24/7 online zijn met 250kb/sec downstream.... slechts 50x zo snel als mijn verbinding en minstens 6x zo goedkoop |:(
Ja, en? Mag je dan niet klagen ofzo?

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 18:32 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Dan doe je dat verkeerd, want er zijn flatrate abonnementen van o.a. Demon
sinds kort ja, en dat zijn ook geen onbeperkt internet abbo's
[..]

Ja, en? Mag je dan niet klagen ofzo?
nee dan mag je niet klagen... das hetzelfde als je gaat klagen dat je hier in een dikke mercedes s-klasse rijdt en als je in noorwegen ofzo had lopen wonen je wel in ene ferrari had kunnen rijden voor hetzelfde geld. Terwijl je hier in nederland al blij mag zijn dat je sowieso in een mercedes kunt rijden.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 15 juli 2002 18:44 schreef Kertje het volgende:

[..]

sinds kort ja, en dat zijn ook geen onbeperkt internet abbo's
[..]
Oh?
http://www.demon.nl/producten/accounts/24connect.html
nee dan mag je niet klagen... das hetzelfde als je gaat klagen dat je hier in een dikke mercedes s-klasse rijdt en als je in noorwegen ofzo had lopen wonen je wel in ene ferrari had kunnen rijden voor hetzelfde geld. Terwijl je hier in nederland al blij mag zijn dat je sowieso in een mercedes kunt rijden.
Wat is dat nou voor onzin? Ik kan het ook zo stellen: voor het geld wat ik hier voor een huis betaal en waar ik wel breedband heb kan ik ergens anders een huis krijgen dat 10 x zo groot is maar geen breedband heeft.

Het wonen in gebieden waar breedband aanwezig is heeft z'n voordelen, maar ook z'n nadelen. Maargoed, als jij je internetverbinding het belangrijkste in je leven vindt...

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 18:55 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Oh?
http://www.demon.nl/producten/accounts/24connect.html
bel maar eens, dat is geen onbeperkt internet. ik heb ze vorige week nog aan de telefoon gehad.
[..]

Wat is dat nou voor onzin? Ik kan het ook zo stellen: voor het geld wat ik hier voor een huis betaal en waar ik wel breedband heb kan ik ergens anders een huis krijgen dat 10 x zo groot is maar geen breedband heeft.

Het wonen in gebieden waar breedband aanwezig is heeft z'n voordelen, maar ook z'n nadelen.
dit is een vergelijking die echt helemaal nergens op slaat, jij denkt dat de prijzen van huizen in een bepaalde omgeving in verband staan met of er internet aanwezig is? zoja: dan moet je nog veel leren. Zonee: dan ben je zwaar onduidelijk.
Maargoed, als jij je internetverbinding het belangrijkste in je leven vindt...
en dat slaat precies op wat? ik heb nergens aangegeven dat ik het belangrijkste of uberhaupt belangrijk vind. ik geef alleen aan dat je hier in nederland niet moet zeiken als je 250kb/sec upstream hebt want dan heb je een hele goede verbinding en veel beter dat velen anderen.

dus wat is je punt nou precies? |:(

• Pc123
Op maandag 15 juli 2002 19:03 schreef Kertje het volgende:
dit is een vergelijking die echt helemaal nergens op slaat, jij denkt dat de prijzen van huizen in een bepaalde omgeving in verband staan met of er internet aanwezig is?
[..]
In dunbevokte gebieden zijn de huizen goedkoop, hoef je geen dure parkeervergunning te betalen etc maar is er geen breedband internet, dat kost dus wat meer geld.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 15 juli 2002 16:47 schreef delusional het volgende:
Tjah das leuk, maar hoeveel van de kosten zijn door de overheid gesponsord? En hoe zit het met datalimieten?
Kijk ik redeneer heel simpel: bedrijven zijn echt niet gek. Als bv bbned het idee zou hebben dat zij bij iedereen een 10mbit (gegarandeerd 10mbit) glasvezeltje naar binnen konden schuiven, hadden ze echt niet gaan zitten aanklooien (nofi, verbinding ben ik erg tevreden over) met adsl, maar zouden ze hun best gaan doen om zsm heel NL aan het glas te krijgen. Waarom doen ze dat niet? Omdat dat voor een bedrijf niet haalbaar is, dat kost gewoon zo ontiechlijk veel, dat je wel een gewapendbetonblok voor je kop moet hebben en een gigazak met geld erin. Nou staat me er trouwens iets van bij dat dat bredband in NL ook een paar huizen zou aansluiten, maar ik kan me niet herinneren een bericht te hebben gelezen dat het echt werkt en zo (mjah dat kan aan mij liggen). En tjah tuurlijk zou ik het ook leuk vinden als de overheid dat gaat betalen, mjah ook dat is niet realistisch. Je kan lullen wat je wil, maar internet is _geen_ levensbehoefte (en als je denkt van wel, praat maar eens met mensen die onder, op, of net boven de armoede grens leven). En alle "technology dit en dat" blah verhalen allemaal leuk en aardig, maar als iedereen adsl snelheid zou hebben (MAXX dus, niet mxstream) zou _heel_ veel van wat die mensen dan voor zich zien (telewerken, videoconferencing, streaming tv on demand) allemaal prima kunnen.

Damn wat een lang verhaaltje... en de reden dat je quote erboven staat... als jij aan 250kb/s full continue niet genoeg hebt, zou ik me maar eens gaan afvragen _wat_ je allemaal aan het downloaden bent, en hoeveel % daarvan langer als 1 dag op harddisk/cd blijft staan. En als het op cd staat, hoeveel je daarvan later nog eens gebruikt. Iedereen mag natuurlijk doen wat ie wil met z'n internet, maar full continue 250kb/s te weinig? Laat me niet lachen.
Met je upload kan ik het wel eens zijn, 15kb/s is niet leuk. 30 is toch wel het minste wat leuk is om mee te uploaden ;) (en das ook nog eens een snelheid waarmee je dan tenminste een webcam aan kan zetten in redelijke kwaliteit en ook nog downloadsnelheid genoeg hebt om ook nog wat data binnen te kunnen krijgen).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 19:18 schreef Pc123 het volgende:

[..]

In dunbevokte gebieden zijn de huizen goedkoop, hoef je geen dure parkeervergunning te betalen etc maar is er geen breedband internet, dat kost dus wat meer geld.
internet is niet alleen verkrijgbaar op dunbevolkte gebieden hoor... beetje naief...

• Pc123
Op maandag 15 juli 2002 20:58 schreef Kertje het volgende:

[..]

internet is niet alleen verkrijgbaar op dunbevolkte gebieden hoor... beetje naief...
Niet dunbevolkte gebieden bedoel je waarschijnlijk.

Natuurlijk zijn er ook dunbevolkte gebieden met breedband internet, dat hoef je mij niet te vertellen, ik zeg alleen maar dat als je besluit in een dunbevolkt gebied zonder kabel/ADSL te gaan wonen internet duurder is maar andere dingen veel goedkoper. Het is je eigen keuze. Als je besluit in een gebied te gaan wonen waar bedrijven alleen maar verlies zouden maken op breedband internet dan moet je ook niet zeuren over 56k6, breedband laat dan gewoon nog een tijdje op zich wachten.

Verwijderd

als @home wat meer upstream geef denk aan 24/32/48/64Kbyte/sec dan zijn ze toch al een heel stuk sneller :)

dan nog een kneepje downstream er bij en dan voila

/me slurpt toch lekker 500kbyte/sec voor zun @home pijpje

nu nog meer upstream :)

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 21:05 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Niet dunbevolkte gebieden bedoel je waarschijnlijk.

Natuurlijk zijn er ook dunbevolkte gebieden met breedband internet, dat hoef je mij niet te vertellen, ik zeg alleen maar dat als je besluit in een dunbevolkt gebied zonder kabel/ADSL te gaan wonen internet duurder is maar andere dingen veel goedkoper. Het is je eigen keuze. Als je besluit in een gebied te gaan wonen waar bedrijven alleen maar verlies zouden maken op breedband internet dan moet je ook niet zeuren over 56k6, breedband laat dan gewoon nog een tijdje op zich wachten.
dat klopt helemaal niet, kijk maar is naar bepaalde dingen zoals waterschapsbelasting, rioollast, radio&televisie kosten in de zogenaamd dunbevolktere gebieden (wat je maar dunbevolkt noemt plekken met 5 flats per wijk). Dat is allemaal veel duurder.

En wat ik bedoelde te zeggen is dat er ook dichtbevolkte gebieden zijn zonder kabel/adsl mogelijkheid.

Het is gewoon bullshit om te zeggen dat omdat iemand in een kleinere stad woont hij maar normaal moet vinden dat daar geen adsl/kabel mogelijk is. Zeker de reden dat andere dingen goedkoper zijn (wat totale bullshit is) helpt niet echt bij je stelling.

En als laatste is ook je stelling van daar kies je voor als je ergens gaat wonen bullshit, want als je een woonplaats gaat kiezen aan de hand van wel/geen inet aansluiting ben je imho niet helemaal lekker bezig. Bovendien zullen de meeste mensen de afgelopen 5 jaar niet verhuist zijn en 5 jaar geleden was er nog vrijwel nergens kabel en al helemaal geen adsl mogelijkheid. Misschien ben jij zo'n internet addict om te verhuizen voor een betere internet aansluiting, maar dat zijn de meeste mensen niet.

breedband internet is tegenwoordig netzoiets als een telefoon, het moet in een land als die van ons mogelijk zijn voor iedereen tegen een normaal tarief te bellen en dus ook te kunnen breedband-internetten. En internet via de telefoon is hedendaags geen normaal tarief meer en al helemaal geen breedband.

• Pc123
Nee ik zou nooit verhuizen voor internet, wie is hier de internet addict, breedband internet hetzelfde als telefoon :)

Breedband internet heb je echt niet nodig, het is alleen leuk om te hebben.

Als er niks aan te verdienen valt komt het niet, daar valt weinig aan doen.

Op GoT gaan klagen heeft dan niet zo veel zin, luistert UPC echt niet naar helaas.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 21:44 schreef Pc123 het volgende:
Nee ik zou nooit verhuizen voor internet, wie is hier de internet addict, breedband internet hetzelfde als telefoon :)

Breedband internet heb je echt niet nodig, het is alleen leuk om te hebben.

Als er niks aan te verdienen valt komt het niet, daar valt weinig aan doen.

Op GoT gaan klagen heeft dan niet zo veel zin, luistert UPC echt niet naar helaas.
umh ik ben dit topic niet begonnen hoor, maar breedband internet is wel degelijk van maatschappelijk belang. Als jij deze belangen niet ziet is dat jammer voor je, maar ik kan je verzekeren dat er over 10 jaar in de gebieden waar nu geen breedband inet mogelijk is, veel meer "ouderen" die veel later in aanraking kwamen met internet in de problemen komen. En neem maar van mij aan dat over 10 jaar internet net zo belangrijk zoniet belangrijker is dan de telefoon en post op dit moment.

• Pc123
Daar heb je gelijk in, maar er zijn belangrijkere dingen waar de overheid het geld aan kan uitgeven, bijvoorbeeld de zorg, daar gaat het om mensenlevens.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 21:53 schreef Pc123 het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar er zijn belangrijkere dingen waar de overheid het geld aan kan uitgeven, bijvoorbeeld de zorg, daar gaat het om mensenlevens.
das wel zo, maar ik zeg toch ook niet dat ze dat moeten doen, dit topic gaat over iemand die loopt te klagen dat hij "maar" 250kb/sec kan downloaden en de overheid maar ff voor moet zorgen dat hij sneller kan downloaden. Mijn reactie daarop was iets in de richting van "zeik niet, er zijn genoeg gebieden waar het niet eens verkrijgbaar is, laten ze daar maar is voor zorgen als ze dan toch iets gaan subsidiëren."

Dus ik zeg niet dat het het belangrijkste is, maar in vergelijking met huidige breedband connecties sneller maken is het absoluut wel meer van belang.

• Pc123
Klagen over 250 KB/sec is idd onzin, als het economisch weer wat beter gaat mag de overheid idd wel ns wat geld investeren in breedband maar dat lijkt me nu niet zo'n goed idee.

Verwijderd

mooi dan zijn we het eens :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
1) Breedband is overal beschikbaar. De downstream sateliet verbindingen worden steeds beter, en zijn al vanaf EUR 25 per maand te verkrijgen. Een goede ping hoef je niet te verwachten, maar om streaming video te krijgen en vet te downen werkt het prima.

Eenmalige kosten: +/- EUR 400 voor de apperatuur.

2) Flatfee is overal verkrijgbaar. Middels ISDN krijg je een 64 kbit/s verbinding die goed genoeg is om online games te kunnen spelen, en een bijna gegarandeerde downloadsnelheid van 8 kbyte/s. Verkrijgbaar vanaf EUR 55 per maand (geen gegarandeerde poort) tot EUR 200 per maand (gegarandeerde poort).

Eenmalige kosten: +/- EUR 150 voor ISDN als je het niet hebt. Verder afhankelijk van de provider....

In heel Nederland te verkrijgen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
als ik het zo begrijp zijn de meeste niet zo erg vooruitstrevend hier.. Zijn diegene ook zo op het werk?
Zoals ik het bekijk, blijkt dat onze euro hier in Nederland weinig waarde heeft, en ons land helemaal niet zo vooruitstrevend wil zijn in dat soort dingen. Vandaar dat alles ook zo lekker achteruit gaat. Er is niks mis mee met vooruitstrevend te zijn.
Achteruitgang is zeker niet goed, vooral als het je ook nog geen financieel voordeel oplevert.
Dus het mag goedkoper en sneller van mij.

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 23:57 ]

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 15 juli 2002 19:03 schreef Kertje het volgende:

[..]

bel maar eens, dat is geen onbeperkt internet. ik heb ze vorige week nog aan de telefoon gehad.
[..]
Wat is er dan niet onbeperkt aan? Jij hebt ze gebeld, dan zul je het wel weten :P
dit is een vergelijking die echt helemaal nergens op slaat, jij denkt dat de prijzen van huizen in een bepaalde omgeving in verband staan met of er internet aanwezig is? zoja: dan moet je nog veel leren. Zonee: dan ben je zwaar onduidelijk.
[..]
Ga mij nou niet de les proberen te lezen. Trouwens, bovenstaande stelling klopt ook nog redelijk: hoe dichtbevolkter, hoe groter de kans op internet, maar ook hoe duurder de huizen. Daar heb ik geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig maar gewoon common sense en een klein onderzoekje op internet. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar er is zeker een verband. Da's heel simpel een kwestie van vraag, aanbod en kosten.
en dat slaat precies op wat? ik heb nergens aangegeven dat ik het belangrijkste of uberhaupt belangrijk vind. ik geef alleen aan dat je hier in nederland niet moet zeiken als je 250kb/sec upstream hebt want dan heb je een hele goede verbinding en veel beter dat velen anderen.

dus wat is je punt nou precies? |:(
En ik heb van jou nog niet gehoord WAAROM ik dan niet mag zeiken. Het kan namelijk altijd nog sneller dan dat lullige @home-verbindinkje dat ik nu heb >:)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33
Op dinsdag 16 juli 2002 07:48 schreef Wokschotel het volgende:

En ik heb van jou nog niet gehoord WAAROM ik dan niet mag zeiken. Het kan namelijk altijd nog sneller dan dat lullige @home-verbindinkje dat ik nu heb >:)
wat zal jij een rot leven hebben als je nergens tevreden mee kan zijn zeg ;)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33
Op dinsdag 16 juli 2002 04:16 schreef maartena het volgende:
1) Breedband is overal beschikbaar. De downstream sateliet verbindingen worden steeds beter, en zijn al vanaf EUR 25 per maand te verkrijgen. Een goede ping hoef je niet te verwachten, maar om streaming video te krijgen en vet te downen werkt het prima.
Ze worden steeds slechter zul je bedoelen. Toen ik zo'n 2,5 a 3 jaar geleden via EuropeOnline internet by satellite nam (toen had ik nog niet de mogelijkheid om chello te nemen), was de snelheid (voor mij) fenomenaal. Ruim 600Kbyte/s downstream. Een jaar later was hier slechts nog 30-40Kbyte/s van over, en ook alleen maar met de welbekende 'download managers' (meerdere threads etc..)
Vergeet ook niet dat je bij internet by satellite nog steeds een dure upstream nodig hebt (inbellen), tenzij je 2-way sat kan betalen (en dat is geen 25 euro/maand:)

(ik wil het niet hebben over de zgn. 2-8Mbps multicast downloads waarbij je niet online hoeft te zijn. Dit wens je je ergste vijanden namelijk niet eens toe)

Gelukkig heb ik nu chello, en straks na m'n verhuizing ADSL (iemand nog een schotel + Hauppauge DVB-s receiver kopuh ?:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Op dinsdag 16 juli 2002 08:11 schreef sverzijl het volgende:
(iemand nog een schotel + Hauppauge DVB-s receiver kopuh ?:)
prijs ? :D

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 04:16 schreef maartena het volgende:

Eenmalige kosten: +/- EUR 400 voor de apperatuur.
downstream 25 euro? ik kan het me niet voorstellen, maar dat is dan beslist iets van 1gb/maand ofzo met max 64kbs. Daarbij heb je dan alle downstream zeker voor 25 euro, dus dan moet jealsnog een telefoonlijn hebben voor upstream. Dus dan ben je nog duurder uit als gewoon via de telefoon. Verder kost de apparatuur echt geen 400 euro, een schotel + een of andere reciever/decoder + spul voor in je computer + kabels kost ECHT wel meer dan 400 euro. Je moet dan gaan denken aan at least zo'n 2000 euro. Als je wilt uitgaan van een snelle downstream verbinding en een upstream verbinding met een paar gb verkeer moet je eerder gaan denken aan enkele honderden euro's per maand.

Niet te vergeten dat dingen als spelletjes, telnet/ssh ed er niet inzitten met schotel, de pingtime loopt op tot enkele seconden.
2) Flatfee is overal verkrijgbaar. Middels ISDN krijg je een 64 kbit/s verbinding die goed genoeg is om online games te kunnen spelen, en een bijna gegarandeerde downloadsnelheid van 8 kbyte/s. Verkrijgbaar vanaf EUR 55 per maand (geen gegarandeerde poort) tot EUR 200 per maand (gegarandeerde poort).
flatfee vanaf 55 euro per maand is slechts enkele uurtjes per dag maximaal (en ik geloof zelfs alleen tijdens daluren). Flatfee VANAF (dus niet tot) 200 euro/maand heb je idd meer beweginsvrijheid, maar ook daar heb je last van fair use policy. Je mag bv niet de heledag online zijn en ook niet de heledag de superslome isdn lijn volledig bezetten met een download.

ik zal het even voor je samenvatten: snel OF (dus helaas niet EN) flatfee internet is inderdaad overal verkrijgbaar, maar de prijzen daarvan zijn zo absurt hoog, dat het echt niet toegankelijk is voor de gemiddelde internet gebruiker. Prijzen vanaf 200 tot 1000 euro per maand zijn namenlijk niet niks. Dus kom nou niet van ja het is overal mogelijk, nee het is niet overal mogelijk tegen een normale prijs.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 16 juli 2002 11:12 schreef Kertje het volgende:
flatfee vanaf 55 euro per maand is slechts enkele uurtjes per dag maximaal (en ik geloof zelfs alleen tijdens daluren). Flatfee VANAF (dus niet tot) 200 euro/maand heb je idd meer beweginsvrijheid, maar ook daar heb je last van fair use policy. Je mag bv niet de heledag online zijn en ook niet de heledag de superslome isdn lijn volledig bezetten met een download.
Quote van de Demon-site:
Wat is Demon 24 Connect?
Voor een vast bedrag per maand kunt u met Demon 24 Connect inbellen op het Internet zo vaak als u wilt, zonder dat u daaraan telefoonkosten heeft.

Waarom Demon 24 Connect?

Voor een gemiddeld bedrijf levert de connectie met het Internet vaak een telefoonrekening van rond de EUR 315,- per maand op, voor Demon 24 Connect betaalt u EUR 200,-.
Met Demon 24 Connect kunt u inbellen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week - tijdens de drukste momenten van de ochtend, de hele avond lang en ook midden in de nacht.
Iedere klant krijgt een individuele dedicated ISDN port toegewezen - U krijgt nooit een ingesprektoon.
Demon 24 Connect zorgt ervoor dat u volledige controle hebt over uw internetkosten.
De dienst is beschikbaar in heel Nederland.

Wat zit er bij het Demon 24 Connect pakket inbegrepen?

24 uur per dag, 7 dagen per week flat-rate ISDN access
Ongelimiteerd aantal e-mailadressen
Twee gratis domeinnamen
50 MB commerciële webspace
Dus ga me niet vertellen dat het NIET kan.
ik zal het even voor je samenvatten: snel OF (dus helaas niet EN) flatfee internet is inderdaad overal verkrijgbaar, maar de prijzen daarvan zijn zo absurt hoog, dat het echt niet toegankelijk is voor de gemiddelde internet gebruiker. Prijzen vanaf 200 tot 1000 euro per maand zijn namenlijk niet niks. Dus kom nou niet van ja het is overal mogelijk, nee het is niet overal mogelijk tegen een normale prijs.
Welkom in de realiteit. Als het je niet bevalt zou ik maar verhuizen naar een andere plaats of een ander land. De 'gemiddelde' Internetgebruiker heeft echt meer dan genoeg aan een standaard ISDN-dialup. Jij bent niet 'gemiddeld', jij bent heavy-user. Waar woon je nou dan eigenlijk? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 11:20 schreef Wokschotel het volgende:

[..]
ik zal het je maar even zeggen: ik ga niet met jou in discussie. Iemand die loopt te huilen dat zijn @home 500kb/sec internet verbinding te traag is en hij maar een snellere moet krijgen en mensen die uberhaubt geen breedband internet kunnen krijgen loopt af te zeiken van ja ga maar via de schotel internetten voor een bedrag wat 20x zo duur is of ga maar flatfee internetten met de snelheid van isdn van 3 a 4x zo duur (en 50x zo traag), is in mijn ogen gewoon het niet waard om mee te discussieren.

Have fun wokschotel jij komt er nog wel achter in je leven als je nooit tevreden bent :z

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 16 juli 2002 11:23 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik zal het je maar even zeggen: ik ga niet met jou in discussie. Iemand die loopt te huilen dat zijn @home 500kb/sec internet verbinding te traag is en hij maar een snellere moet krijgen en mensen die uberhaubt geen breedband internet kunnen krijgen loopt af te zeiken van ja ga maar via de schotel internetten voor een bedrag wat 20x zo duur is of ga maar flatfee internetten met de snelheid van isdn van 3 a 4x zo duur (en 50x zo traag), is in mijn ogen gewoon het niet waard om mee te discussieren.
Wat is jouw probleem nou? Ik stel een aantal normale vragen, ik draag een oplossing aan, ik heb geen ENKELE keer gezegd dat je maar via de schotel moest internetten. Bovendien, wat is er in hemelsnaam mis mee dat ik mijn @home verbinding te traag vind (ook al ben ik dik tevreden)? Ik zou ook wel een aansluiting op Campusnet van de UT willen hebben zodat ik met 100 mbit/s kan Internetten. Maarja, dat kan hier eenvoudigweg niet, klaar. Maar is het verboden om te denken aan meer snelheid? Natuurlijk niet, dat doe jij toch zelf ook?
Have fun wokschotel jij komt er nog wel achter in je leven als je nooit tevreden bent :z
Kerel... Jij kent mij niet eens (ach, wat jammer), dus bespaar me je pseudo-psychologische analyses. Jij hebt problemen met jouw verbinding en je pathetische frustraties daarover staan blijkbaar een normale discussie in de weg. Dat je je dan op mij afreageert, ach, so be it. Het zegt meer over jou dan over mij.
Pagina: 1