[IDE] Afwijkende IDE aansluiting op Ipaq mobo

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:19

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb hier op een moederboardje van een Ipaq desktop naast een 'gewone' IDE-1 aansluiting een IDE-2 met een afwijkende connector; deze is smaller en dunner maar het aantal pinnetjes is zo te zien hetzelfde. Iemand hiermee bekend?

Is er een verloopplug beschikbaar hiervoor of een adapterkabeltje naar 'normale' IDE aansluiting?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:11
misschien is het zo'n laptop-IDE aansluiting. Daar zijn wel verloopjes voor te krijgen geloof ik.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

laptop IDE aansluitingen hebben meestal 42 i.p.v. 40 pinnetjes, dit omdat de stroomtoevoer ook via de flatcable gaat.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Net bij Paradigit gevraagd; die verloopstukjes hebben ze daar dus mooi niet meer :(
Iemand toevallig nog wat Ipaq onderdelen liggen?

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 15:40 schreef Houz74 het volgende:
laptop IDE aansluitingen hebben meestal 42 i.p.v. 40 pinnetjes, dit omdat de stroomtoevoer ook via de flatcable gaat.
44-pins toch? :+

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb hier een Compaq Prolinea (kapot) staan. het is zo'n superplatte, en er zit ook zo'n smalle IDE plug in.
die plug is speciaal voor compaq slimline cdromspelers.
of er adapters voor zijn weet ik nie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Watvoor ipaq is het? Zover ik weet is dit een speciale compaq aansluiting en wordt ook de stroom hierin meegeleverd voor de CD-ROM.

Er zijn wel verloopstekkers van die kleine naar een regular IDE aansluitng, maar dan moet je wel een compaq vinden waar zo'n plug in zit en de mogelijkheid biedt om een extra harde schijf te bergen, dan kan je aan de hand van de sparepartlist van Compaq kijken welke kabel je moet hebben. Want op bijna alles van compaq staat wel een sparepartnr.

TEAM_JOE_BAR

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 14:59 schreef Mr.Wizzard het volgende:
Watvoor ipaq is het? Zover ik weet is dit een speciale compaq aansluiting en wordt ook de stroom hierin meegeleverd voor de CD-ROM.

Er zijn wel verloopstekkers van die kleine naar een regular IDE aansluitng, maar dan moet je wel een compaq vinden waar zo'n plug in zit en de mogelijkheid biedt om een extra harde schijf te bergen, dan kan je aan de hand van de sparepartlist van Compaq kijken welke kabel je moet hebben. Want op bijna alles van compaq staat wel een sparepartnr.
Het is er een waar een P3-500 in heeft gezeten. De oudste uitvoering waarschijnlijk. Dat van die poweraansluiting in de IDE zou heel goed kunnen; op de originele voeding (90 watt :z ) zit namelijk maar 1 poweraansluiting! Maar dat idee over zo'n aansluiting of hele drive bij Compaq bestellen wordt natuurlijk een dure grap. Het is voor mij een budgetbakje.

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

verloopjes heb ik gekocht bij okaphone electronica hier in Groningen.
www.okaphone.nl

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 16:01 schreef darule het volgende:
verloopjes heb ik gekocht bij okaphone electronica hier in Groningen.
www.okaphone.nl
Hee! Die geef ik morgen even een belletje.

Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 15:11 schreef neanderthaler het volgende:

[..]

Op de originele voeding (90 watt :z ) zit namelijk maar 1 poweraansluiting!
Klopt, dat heeft mijn Deskpro ook, 1 connector voor FDD en 1 connector voor HDD, Slimline cd-rom/DVD haalt z'n power uit de 4 extra lijntjes van de flatcable
Pagina: 1