[SCSI] Terminators

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 21:50

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Nu heb ik sinds kort een HVD Differential SCSI controller. Die dingen hebben het erover dat er een actieve terminator aan het einde van de kabel moet. Hoe herken ik deze dingen? En zijn dit dezelfde als je op een LVD/SE kanaal kunt doen? En hoe herken je / wat is dan precies een passieve terminator? Ik heb hier een 68pins kabel met terminator die eraan vast zit, waarop active staat (maar hij's veel kleiner dan zo'n losse die bij LVD kabels zit). Kan ik deze nu voor de term power op mijn HVD kanalen gebruiken, of moet ik hiervoor een heel andere terminator hebben (speciaal voor HVD?)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Passieve terminators zijn veeeeel goedkoper dan actieve, ik heb geen ervaring voorderest met HVD heb je misschien een link of een foto van het kaartje + kabels?

Een actieve terminator is sneller dan een passieve terminator dat is t enige wat erover valt te zeggen.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
De kaart is een dual channel Symbios Logic, de kabel een vage van een Compaq server (Een soort externe doorlus kabel, om via een externe aansluiting wat interne apparaten aan te sluiten, dus ene kant = extern 68pins high density, andere kant is terminator (staat active op het plastic ingeprint) en daartussen 2 (meen in) 68pins interne aansluitingen)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
En by the way, je moet alles terminaten.

elke kabel moet een terminator hebben, een LVD kabel heeft idd al een terminator achterop zitten, maar die 68 pins kabel van je die moet zeker ook dus een terminator hebben, behalve als je alle aansluitingen op de kabel hebt gebruikt, maar dan toch moet het apparaat wat aan het einde van de kabel zit de jumper op 'termination power' staan.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 16:24
En wat wil je op HVD SCSI aansluiten? Toch geen SE/LVD hè. Dat wordt namelijk vuurwerk. HVD staat voor High Voltage Differential, dus je brand alles wat niet HVD is in één keer door. Terminators included natuurlijk.

't klinkt alsof je nog weinig kaas gegeten het van SCSI. Begin dan al helemaal niet met HVD!!
LVD en single ended scsi is allemaal laag voltage, veel veel meer gebruikt en is niet gelijk stuk als je iets verkeerd aansluit.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-04 11:51

afterburn

No more...

Kijk hier eens voor goede SCSI info.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 12:13 schreef PROnline het volgende:
En wat wil je op HVD SCSI aansluiten? Toch geen SE/LVD hè. Dat wordt namelijk vuurwerk. HVD staat voor High Voltage Differential, dus je brand alles wat niet HVD is in één keer door. Terminators included natuurlijk.

't klinkt alsof je nog weinig kaas gegeten het van SCSI. Begin dan al helemaal niet met HVD!!
LVD en single ended scsi is allemaal laag voltage, veel veel meer gebruikt en is niet gelijk stuk als je iets verkeerd aansluit.
Cute, laat ik dit met een hele grote nofi lezen :) Ik ken mijn SCSI wel, met uizondering van HVD, ik heb mijn hele leven met SCSI gewerkt, tot het me recentelijk te lawaaig werd in mijn normale PC, toen ben ik daar naar IDE gegaan... Ik heb op het moment nog SCSI in mijn alpha en heb recentelijk een controller daarvoor gekocht (2e hands, deze was tenminste qua chippie compatible met SRM) maar deze blijkt HVD, ik kijk wel uit om daar inderdaad SE of LVD aan te hangen, ik heb een HVD schijfje in bestelling staan, maar vroeg me dus af wat voor kabel en met name terminator ik hierbij moet hebben, ik wist dus enkel niet in welke mate de SE terminators compatible zijn met de HVD techniek, het verschil in de techniek zelf weet ik dus verder ook wel, maar ik probeer termination altijd meer als iets algemeens te zien...

Gegroet, een niet zo SCSI-n00b :+

[edit]
Nu lees ik in die SCSI FAQ van paralan het volgende :
Q. 52. What is the difference between passive and active terminators?
Answer: Passive terminators consist of a resistor network. Single-ended passive terminators are suitable only for Slow SCSI. You should use active terminators on all single-ended SCSI applications that run Fast SCSI or faster. There is no real need for active terminators on the HVD SCSI bus. There are some available but are used primarily in SCSI devices because they can be enabled or disabled with a jumper change.

Active single-ended terminators include a voltage regulator in addition to a resistor network. This voltage regulator increases the stability of SCSI signals by isolating them from fluctuations in the 5 volt termpower that would otherwise show up on the SCSI signals.

Q. 53. Should I use passive or active terminators?
Answer: Passive single-ended terminators are okay on a Slow SCSI bus (max data throughput of 5 Megatransfers/sec), but you are better off to use active terminators on all SCSI single-ended applications.

Differential SCSI has no need for anything other than passive terminators.

LVD and LVD/MSE SCSI must have active terminators.
Ehm, dit staat in schril contrast met de handleiding van de HVD kaart die ik heb, die juist vindt dat er actieve terminators aan moeten :? Kan iemand me vertellen wat nou klopt?

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 12:13 schreef PROnline het volgende:

Een beetje rustig aan PROnline!

En probeer Kippenijzer niet te overbluffen met al die SCSI-termen.
Zo te lezen heeft ie aardig wat SCSI ervaring, misschien meer dan jij.

Verwijderd

Wat je moet hebben is drives en terminators die HVD aan kunnen. Zoals eerder gezegd betekent het aansluiten van LVD devices inderdaad vuurwerk. Als je snelheid wilt hebben moet je een differentiele (dus niet SE) actieve terminator gebruiken.

Veel succes met je HVD avontuur. Ik heb HVD altijd links laten liggen vanwege alle "problemen" die erbij komen kijken als je geen volledige setup aan spullen bij elkaar hebt liggen. Zoals bijvoorbeeld in dit topic.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
True... Had trouwens maar even bij een leverancier geinformeerd naar een HVD->LVD/SE Convertor, lees :
Volgende convertor kunnen we leveren.
MH16, SCSI Wide LVD/MSE to HVD convertor
EUR 500,--/stuk/ex BTW
En waarom denk ik nou dat ze echt geen typfout gemaakt heeft, en dat het 50 euro had moeten zijn, die krengen zijn vast echt 500 euro :(

(Duur bedrijf sowiezo)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 16:24
Hmmm, 500 euro lijkt me beetje erg veel. Kan je gewoon een SE/LVD controller voor kopen lijkt mij. Al weet ik niet wat er kwa hardware te krijgen is voor een alpha.
Pagina: 1