De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
nee, hij staat op engels/amerikaans, weet ff niet zeker, maar de gewone standaardOp maandag 15 juli 2002 11:00 schreef PassY het volgende:
zeker je keyboard layout op nederlands staan ??
zet eens op engels en kijk dan eens
anders zouden wel meer knopjes het niet goed doen
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Nou ben ik niet echt bekend met Mandrake, maar heeft het niet net zoiets als onder Windows de 'VS Internationaal' instelling? Want daar lijkt dit gedrag toch verdacht veel op...
Even aannemend dat je met KDE werkt, probeer eens in het Control Center met de keyboard instellingen te prutsen, het moet echt ergens in die instellingen zitten zou 'k zeggen....
Even aannemend dat je met KDE werkt, probeer eens in het Control Center met de keyboard instellingen te prutsen, het moet echt ergens in die instellingen zitten zou 'k zeggen....
Het eerste wat er on mij opkomt is dat je deadkeys aan heb staan dwz dat je waneer je ë of ï ed. wilt intikken je dat kan doen door achter elkaar op " en op de letter naar keuze drukt.
Dat houdt ook in dat een maal drukken op de " of ' toets geen 'reactie' opleverd en je een spatie erachter moet drukken (2x op toets werkt ook)
Check eens de volgende 2 zaken:
- Kijk in je '/etc/rc.conf' of daar KEYMAP="us" staat
- Open '/etc/X11/XF86Config in een editor (als root) en zorg dat de volgende regel erin staat onder je keybord config.
Nogmaals dit is mijn eerste gedachte het kan net zo goed iets anders zijn, maar wie weet
Dat houdt ook in dat een maal drukken op de " of ' toets geen 'reactie' opleverd en je een spatie erachter moet drukken (2x op toets werkt ook)
Check eens de volgende 2 zaken:
- Kijk in je '/etc/rc.conf' of daar KEYMAP="us" staat
- Open '/etc/X11/XF86Config in een editor (als root) en zorg dat de volgende regel erin staat onder je keybord config.
code:
1
| XkbVariant "nodeadkeys" |
Nogmaals dit is mijn eerste gedachte het kan net zo goed iets anders zijn, maar wie weet
Verwijderd
Dit probleem komt mij bekend voor. Je hebt een toetsenbord geselecteerd met US indeling, maar als je goed gaat kijken zal je zien dat je twee verschillende hebt:
1. US
2. US (international)
Wanneer je voor de 2e heb gekozen krijg je dat soort problemen. Dus wat je moet doen is ff re-configgen zodat
je dus US gewoon als indeling heb. Ik weet niet waarom maar bij bepaalde computers pakt hij automatisch de international versie en bij andere computers niet. Het is gewoon een kwestie van even goed opletten!
1. US
2. US (international)
Wanneer je voor de 2e heb gekozen krijg je dat soort problemen. Dus wat je moet doen is ff re-configgen zodat
je dus US gewoon als indeling heb. Ik weet niet waarom maar bij bepaalde computers pakt hij automatisch de international versie en bij andere computers niet. Het is gewoon een kwestie van even goed opletten!
ik zal eens na gaan kijken of hij op gewoon us of us-internat. staat
ik heb zelfde ook wel eens bij windows gehad, toen had ik ook zoiets, maar als ik dan op [spatie] drukte dan kwam het teken wel altijd te voorschijn, wat nu bij " dus niet het geval is
iig bedankt
ik heb zelfde ook wel eens bij windows gehad, toen had ik ook zoiets, maar als ik dan op [spatie] drukte dan kwam het teken wel altijd te voorschijn, wat nu bij " dus niet het geval is
iig bedankt
Pagina: 1