Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!
Als je IMAP draait, draai je em waarschijnlijk via inetd. dwz: als je een connectie opent naar je IMAP poort, neemt inetd em aan en zorgt dat ie bij een vers gestarte IMAP daemon terecht komt.
Als jij dan gaat kijken met ps of lsof wat die poort inneemt, zie je idd geen imapd draaien omdat ie er gewoon niet is
ff editten:
/etc/inetd.conf
zoek de imap regeltjes en zet er een # voor
Als jij dan gaat kijken met ps of lsof wat die poort inneemt, zie je idd geen imapd draaien omdat ie er gewoon niet is
ff editten:
/etc/inetd.conf
zoek de imap regeltjes en zet er een # voor
De Internet Services daemon heeft die poort open staan.
/etc/inetd.conf
In die file staat ie dus. Een # voor 143 zetten en dan
/etc/init.d/inetd restart
en dan moet ie uit zijn.
Overigens werkt dit niet bij een recente Red Hat, omdat deze Xinetd gebruikt, maar gezien je het er niet bij zet ben ik van Inetd uitgegaan.
/etc/inetd.conf
In die file staat ie dus. Een # voor 143 zetten en dan
/etc/init.d/inetd restart
en dan moet ie uit zijn.
Overigens werkt dit niet bij een recente Red Hat, omdat deze Xinetd gebruikt, maar gezien je het er niet bij zet ben ik van Inetd uitgegaan.
Verwijderd
Probeer es een telnet sessie op te zetten naar de betreffende poort. Dan krijg je als er een proces aan die poort hangt wel een banner te zien. Krijg je niets te zien, dan is alleen die poort open, maar draait er niets achter.
Ook kan je netstat proberen om te zien welke processen welke poorten misbruiken.
Exim is een SMTP Mail Transport Agent. En is geen IMAP Daemon
Ook kan je netstat proberen om te zien welke processen welke poorten misbruiken.
Exim is een SMTP Mail Transport Agent. En is geen IMAP Daemon
Danku danku danku 
imap si uit
en euuhm, ja exim is een sendmail vervanger
imap si uit
en euuhm, ja exim is een sendmail vervanger
Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!
"netstat -l -p" als root op je Debian bak. Dan weet je welk programma aan welke poort luistert.
Pagina: 1