Excelstore HDD's

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zie nu in de weekmailing van astra benelux (groothandel) een Excelstore hdd in de aanbieding. het gaat om een Excelstore ESJ 240. (40 GB 7200 RPM ) Prijsniveau een paar euro onder Maxtor.

wat moet ik me hierbij voorstellen? gerebagde A-merk schijfjes? of een geheel eigen merk? misschien 1 of andere opgekochte Conner tak ofzo?

ik dacht dat het in deze tijd niet meer mogelijk was om uit het niets een hdd fabriek op te zetten, gezien de vele vereiste technische kennis etc.

iemand ervaring met die dingen?

Verwijderd

Ik heb een paar maanden gelden Quantum harddisken zien liggen bij een kraampje op een beurs, alleen er stond een ander merk op. Op de printplaat stond gewoon Quantum. Ik weet niet zeker of het het merk is wat jij noemt.

Verwijderd

http://www.csbadziong.de/festplatten.htm

daar staat ie als conner/excelstore

duzzz :Y)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb pas zo'n harddisk gekocht. De verkoper vertelde me dat het uit de IBM fabrieken komt.
Is alleen niet echt geruisloos.
Greetz :*)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:04
Bruwami: dat vertelde Gistron me ook toen een harddisk niet leverbaar was en ik voor ongeveer die prijs een harddisk wilde: "Excelstore hebben we ook nog, maar of je die wilt... is IBM met een ander merknaampje, helemaal niet bekend" aldus de verkoper van Gistron.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb het later nog ff uitgezocht hoe het zit. de 7200 modellen zijn idd IBM schijfjes. de 5400 RPM lijken toch echt eigen fabrikaat. (Conner look)

Verwijderd

Ik heb ook deze harddisk(of in iedergeval ook een 40GB versie) en het zijn inderdaad IBM schijven(je ziet de chips gewoon zitten met de tekst IBM er op). Verder is het naar mijn idee wel een goede schijf. Geluidsniveau valt wel mee vind ik, is niet echt storend, en als je dit wel vind dan kan je altijd nog de software van IBM downloaden en accoustic settings aanzetten. Je hoort hem dan echt haast niet meer bij normaal gebruik, alleen gaat dit dan wel iets ten koste van de snleheid maar dat geldt ook voor maxtor's accoustic settings op een maxtor schijf.
Pagina: 1