Toon posts:

pinnacle pctv compatible met dscaler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel van de post gelezen en de search gebruikt maar ik kon niet goed vinden of de pinnacle nou compatible is met dscaler of niet. Hij heeft geloof ik een 878 chip die compatible zou moeten zijn. Heeft iemand een pinnacle pctv werkend met dscaler en geeft dit een beetje mooi beeld?

Verwijderd

Is volledig compatible en geeft beter beeld dan de meegeleverde software.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

yes

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
mijn ervaringen met dscaler is alleen maar een blauw scherm als ik hem onder w2k opstart :(

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 10:55
En mijn ervaring is dat het geluid mono is met DScaler en met de meegeleverde apps stereo (Pro-versie vd kaart heb ik).
Is daar misschien nog een oplossing voor? ;)

https://www.hansvaneijsden.com

Verwijderd

Ik heb 'n PCTV Rave

en Dscaler draaid daarbij perfect... gewoon proberen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel stereo geluid. En hauppage? Werkt het daar wel bij? Die heeft al iets van dscaler in zijn driver.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:35

dlmh

Lo-Fi

Ik heb de Terratec TV+ (stereo) met een BT848 chipset erop. Ik krijg in DScaler wel beeld maar absoluut geen geluid. Heb al extern kabeltje (Line Out --> Line in) en intern kabeltje (--> AUX / CD1 / CD2), maar mocht niks baten... iemand oplossing :?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Geluid in DSCaler is een probleem waar nog aan gewerkt wordt. Binnen een paar weken komt versie 4. Hopelijk is het geluidsprobleem dan afgelopen.

Zelf gebruik ik versie 3.10. Omdat in versie 3.12 ik het geluid telkens even van instelling moet switchen om het aan de praat te krijgen. 3.10 doet het echter goed. In stereo.

Verwijderd

Topicstarter
En de beeldkwaliteit van pinnacle is wel goed? Of is hauppage beter? Want sommige zeggen dat pinnacle betere beeldkwaliteit heeft en andere vinden hauppage weer het beste. Ik denk zelf dat het niet veel uit zal maken omdat veel van de electronica hetzelfde is (chipsets bt8x8).
Iemand met een pinnacle of haupage die een screenshot wil posten? :)

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
de nieuwe pctv drivers hebben ook een non-interlaced functie! Moet wel zeggen dat er dan een vertraging tussen beeld en geluid ontstaat :(
Haupage en Pinnacle hebben ongeveer de zelfde kwaliteit. Moet zeggen dat de tuner van de pinnacle vrij zwak is (krijg snel ruis) mogelijk is dat bij haupage beter :?
Pagina: 1