Toon posts:

[Parhelia Review] Onterechte mod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen dat mijn (enige) reactie wordt rechtgezet in de Matrox Parhelia Review. Ik zie niet in wat er verkeerd is aan mijn reactie, zie hier:
...hierin lopen Matrox en ATi iets voor
De GeForce 1 & 2 waren inderdaad onder de maat, maar wat je nu zegt is achterhaald. Nvidia stelt tegenwoordig strenge eisen aan videokaart bakkers, en dat heeft zeker geholpen om de 2d kwaliteit omhoog te helpen. De GeForce 3 & 4 hebben beide prima 2d kwaliteit, ook op hoge resoluties.

EDIT: Waarom word ik nou weer naar 0 gemod? Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik een reactie plaats, want dit is me nu al 6(!!) keer overkomen. Ik heb pas 28 reacties geplaatst, en daarvan is dus 1/5 onterecht omlaag gemod! Je kunt je voorstellen dat je daar een beetje moe van wordt

Ik weet dat dit niet de plek is om hier over te beginnen, maar toch doe ik het. Waarom wordt er geen systeem ontwikkeld zodat het mogelijk is om te zien wie je heeft gemod? Desnoods is dit alleen door mensen te zien die met tweakers zijn verbonden. Op deze manier kunnen boosdoeners worden aangepakt met straffen zoals: officiele waarschuwing, IP ban (na herhaling), mod punten permanent naar 0, enz. Ik hoop i.i.g. dat hier iets aan wordt gedaan.

Het verhaal wat ik na de edit erbij heb gezet is weliswaar overbodig, maar dit deed ik omdat ik het nou eens een keertje zat was. Persoonlijk vind ik dat mijn reactie een 1 waard is, en zeker geen 0 of -1. Ik sta inmiddels overigens al op -1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, ik zie net dat mijn thread hier niet thuishoort. Kan iemand hem moven naar het Tweakers.net Moddereter Forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dat doen we :)
[/TFF] --> [/TMF]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je reactie staat inmiddels op nul. Hij zou best 1 waard geweest zijn, ware het niet dat hij na je edit voor 2/3 bestaat uit een klaagzang tegen de moderatie, waardoor hij nu vooral een troll is. Als je dat nou eens wegedit krijg je er misschien nog een puntje bij. Lees ook dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...ware het niet dat hij na je edit voor 2/3 bestaat uit een klaagzang tegen de moderatie, waardoor hij nu vooral een troll is.
Allereerst; het is toch normaal dat ik klaag? Dit is al de 6e keer, en ik kan je verzekeren dat je er dan een beetje moe van wordt. De lol om een reactie te plaatsen gaat er dan toch wel af. Ten tweede; een troll? Ik denk dat je dan niet helemaal goed heb begrepen wat een troll inhoudt. Een troll is een diep beledigende reactie, en zoals je kunt zien is mijn reactie helemaal niet beledigend, mijn reactie is hoogstens gedeeltelijk off-topic.
Je reactie staat inmiddels op nul. Hij zou best 1 waard geweest zijn...
Nu worden de rollen toch omgedraaid? Mijn reactie is geheel onterecht naar 0 gemod. Vervolgens zet ik in mijn bericht dat ik er onderhand moe van word, en dan krijg ik te horen dat die nul dus terecht is vanwege mijn beklag?
Als je dat nou eens wegedit krijg je er misschien nog een puntje bij.
Dat weiger ik. Ik sta achter mijn standpunt, en dat laat ik dus staan, of ik nou dat puntje krijg of niet. De reden dat ik het in eerste instantie in mijn reactie heb gezet en niet hier, is omdat diegene die deze onterechte mod op zijn naam heeft staan toch hoogstwaarschijnlijk niet hier kijkt, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Allereerst; het is toch normaal dat ik klaag? Dit is al de 6e keer, en ik kan je verzekeren dat je er dan een beetje moe van wordt. De lol om een reactie te plaatsen gaat er dan toch wel af. Ten tweede; een troll? Ik denk dat je dan niet helemaal goed heb begrepen wat een troll inhoudt. Een troll is een diep beledigende reactie, en zoals je kunt zien is mijn reactie helemaal niet beledigend, mijn reactie is hoogstens gedeeltelijk off-topic.
Klagen mag best, maar dan in TMF. Niet in je reactie, die wordt daardoor alleen maar minder waard. Ok, het is misschien geen troll, maar wel offtopic. Heb je trouwens die vorige vijf keer ook geklaagd in TMF? De mensen hier zijn nooit te beroerd om een te laag gemodde reactie een duwtje omhoog te geven of althans uit te leggen waarom hij zo laag gemodereerd is. Als je alleen maar klaagt in je bericht wordt hij waarschijnlijk nog lager gewaardeerd. Zie ook dat linkje naar de FAQ.
De reden dat ik het in eerste instantie in mijn reactie heb gezet en niet hier, is omdat diegene die deze onterechte mod op zijn naam heeft staan toch hoogstwaarschijnlijk niet hier kijkt, vandaar.
Iedereen die mod op de FP wordt geacht hier te kijken. Dit staat bij de omschrijving van TMF:
Voor iedere Mod op de voorpagina verplichte kost.
Wie mod zonder hier te lezen kan het wel eens helemaal verkeerd doen en dan zijn modrechten kwijtraken. Het is voor de DB-dudes namelijk wel degelijk mogelijk te achterhalen wie een bepaalde moderatie heeft gedaan. Je zou eens aan ACM kunnen vragen het uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klagen mag best, maar dan in TMF. Niet in je reactie, die wordt daardoor alleen maar minder waard. Ok, het is misschien geen troll, maar wel offtopic. Heb je trouwens die vorige vijf keer ook geklaagd in TMF? De mensen hier zijn nooit te beroerd om een te laag gemodde reactie een duwtje omhoog te geven of althans uit te leggen waarom hij zo laag gemodereerd is. Als je alleen maar klaagt in je bericht wordt hij waarschijnlijk nog lager gewaardeerd. Zie ook dat linkje naar de FAQ.
Ik klaag toch ook in TMF, zie deze thread. Dat ik ook in mijn reactie klaag is misschien verkeerd, maar ik heb al eerder uitgelegd waarom ik dat deed.
Iedereen die mod op de FP wordt geacht hier te kijken.
Precies zoals je het zegt: geacht. Ik ben er van overtuigd dat lang niet iedereen hier een kijkje neemt. Er zijn zelfs mod's die expres goede reacties omlaag modden.
Het is voor de DB-dudes namelijk wel degelijk mogelijk te achterhalen wie een bepaalde moderatie heeft gedaan.
Dit wist ik nog niet, maar hoe werkt dit dan precies? Is dat een omslachtige methode, of kunnen ze het in één oogopslag zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk weer iemand op z'n teentjes getrapt, want ik sta nu weer op -1. Nou ja, eigenlijk interesseert het me niets eens meer zo, dit is toch voorlopig de laatste keer dat ik een reactie heb geplaatst op de frontpage. Ik wacht op de powermod, misschien dat er dan wat beter gemod gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Nou, omdat ik -1 te laag vond, heb ik hem maar een duwtje omhoog gegeven, zodat hij weer op nul staat (waar hij m.i. hoort).

Dat er wordt bijgehouden wie welke moderatie heeft verricht had je wel kunnen beredeneren, want zonder dat zou de metamodbot zijn werk niet kunnen doen. Hoe makkelijk dat op te vragen is hangt af van de tools die de admins hebben, dat zouden die wel kunnen zeggen. Ik zou het trouwens ook wel handig vinden als het voor iedereen zichtbaar was, en dan zouden de mensen ook worden afgeschrikt om rare moderaties te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...want zonder dat zou de metamodbot zijn werk niet kunnen doen.
Hoeft niet perse. Als je als moderator iemand mod dan wordt er een punt van je puntentotaal afgetrokken, en een userid hoeft daarbij niet noodzakelijk te worden opgeslagen.

I.i.g. bedankt dat je me weer op 0 hebt gezet, daar kan ik wel mee leven. Ik blijf overigens vinden dat mijn reactie op 1 thuis hoort, niet meer, maar ook niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Niet om zeikerig te klinken, maar je post toch een reactie om anderen te raken, niet om een bepaalde score te krijgen? Ik zou een mooie reactie een betere prijs vinden, dan een of ander cijfertje bij mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet om zeikerig te klinken, maar je post toch een reactie om anderen te raken, niet om een bepaalde score te krijgen?
Waarschijnlijk bedoel je met 'raken' 'bereiken', want ik probeer niemand te beledigen :) Als je 'bereiken' bedoeld is dat juist mijn punt. Als ik omlaag wordt gemod, dan is mijn reactie voor de meeste mensen niet meer zichtbaar (of ze moeten dat zelf willen), dus heb ik een klein bereik met mijn reactie. Het gaat mij dus zeker niet om de punten, dat interesseert mij niets, het gaat me om het bereik van mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Tsja, dan heb je wel een punt als je onterecht te laag wordt gemod. Kunnen alle morons modden of zit hier alleen elitair volk dat kan modden.

Van morons kan je niet verwachten dat ze zinnig modden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De meningen zijn flink verdeeld zo te zien :D
Beoordelingen: +1, +1: Inzichtvol, -1: Overgewaardeerd, -1: Overgewaardeerd, -1: Troll, +0.80: Informatief, -0.63: Flamebait, +0.50: Ondergewaardeerd, 0: Gemodereerd, -0.39: Troll, Totaal: -0.72 / 10x
Ik sta nu overigens, naar mijn idee, onterecht op -1 troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 15:58 schreef Vertex het volgende:
De meningen zijn flink verdeeld zo te zien :D
[..]

Ik sta nu overigens, naar mijn idee, onterecht op -1 troll.
* Robin trekt zijn Molice-jas aan en gaat naast * Robin zitten en gaat met hem praten:

Reacties op het moddereren in een reactie is not-done, daar is [forum=16] voor. Die heb je al gevonden dus een onderdeel is volbracht. Het andere onderdeel is dat je reactie kunt editten zodat de kritiek op het modereer systeem weggeëdit wordt. Daarmee trek je je score naar de +1/+2. Met die kritiek erbij is je reactie een nulletje waard.

* Robin trekt de Molice-jas uit :)

Ik zet je naar de 0, waar die reactie op dit moment op hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reacties op het moddereren in een reactie is not-done...
Dit wist ik niet, totdat ik erop werd gewezen door polaris. Is een waarschuwing dan niet meer op z'n plaats? Trouwens, in de FAQ staat het volgende:

Een vrij populaire is het editten van je reactie met een niet mis te verstane boodschap. Dit vermindert je reactie alleen maar in waarde omdat je je inzichtvolle verhaal verziekt met 'achtergrondruis' die door de meestal gebruikte toon als troll beoordeeld zal worden.

Ik liet mijn teleurstelling blijken in mijn reactie, maar er was zeker geen sprake van een 'niet mis te verstane boodschap' en al helemaal niet van een 'troll'. Mijn oorspronkelijke reactie is dan misschien minder waard geworden, maar naar mijn mening nog steeds een 1 waard.
Daarmee trek je je score naar de +1/+2. Met die kritiek erbij is je reactie een nulletje waard.
Tja, dan blijft mijn reactie maar op 0 staan, want ik ben tegen censuur :(

Overigens wordt er toch niet echt consequent gemod, en je kunt mijn reactie als voorbeeld nemen. Inzichtvol, Troll, Informatief, Flamebait?? Die dingen stroken niet echt met elkaar, dus het bewijs dat er meer rechtlijnigheid moet komen. Maar dat is een andere discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik heb je reactie eens even doorgekeken. Je reactie zonder de kritiek was mijn inziens een 1 of 2 geweest, maar over het algemeen wordt het niet gewaardeerd dat je je kritiek m.b.t. de moderatie in je reactie zet.

Je geeft aan dat je reacties al een aantal malen eerder van een onterechte score zijn voorzien. Dat is spijtig, maar kun je je voorstellen dat de mods die hier regelmatig komen (zoals je zelf al aanduidt, niet iedereen komt hier, ofdat dat wel zou moeten is een ander verhaal), niet alles zien, of in een keer recht kunnen krijgen. Vandaar dat je beter je commentaar niet in de reactie kunt neerzetten, maar beter hier even een draadje kan starten.

We vragen je overigens geen censuur te plegen, maar het commentaar dat je plaatst over de moderatie voegt verder eigenlijk niets toe aan het artikel, wat uiteindelijk (als er goed gemod wordt) een lagere score zal betekenen, dan wanneer je dit niet doet.

Wat je trouwens vaak ziet is dat mensen al na 1 flamebait beginnen te schelden op de moderatie, terwijl zoals je zelf al hebt gezien er een behoorlijke diversiteit aan moderaties mogelijk is. Vaak is het zo dat als je het een tijdje aanziet, je reactie op een gegeven moment wel op het goede niveau komt.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renegade:
Ik heb je reactie eens even doorgekeken. Je reactie zonder de kritiek was mijn inziens een 1 of 2 geweest...
Laten we mijn reactie dan op 1,5 punt houden. Ik weet dat halve punten niet bestaan, maar als je het zo bekijkt is mijn reactie 1,1 punt omlaag gegaan, en dat vind ik wel erg veel.
...maar over het algemeen wordt het niet gewaardeerd dat je je kritiek m.b.t. de moderatie in je reactie zet.
Precies, je zegt over het algemeen. In de FAQ staat ook niet duidelijk of het nou mag of niet, dus je kunt het mij, en anderen, niet echt kwalijk nemen. Er zou duidelijk moeten staan dat je alleen commentaar mag geven in TMF.
We vragen je overigens geen censuur te plegen, maar het commentaar dat je plaatst over de moderatie voegt verder eigenlijk niets toe aan het artikel, wat uiteindelijk (als er goed gemod wordt) een lagere score zal betekenen, dan wanneer je dit niet doet.
Ik wil het stukje over de moderatie wel weghalen, dat voegt inderdaad niets toe aan het artikel, maar het stukje waaruit mijn teleurstelling blijkt laat ik uit principe staan. Ik vind dat je je teleurstelling gewoon moet kunnen uiten in je reactie, mits dat op een normale manier gebeurd.
Wat je trouwens vaak ziet is dat mensen al na 1 flamebait beginnen te schelden op de moderatie...
Je richt dit tegen mij, maar zoals je kunt zien in deze thread en in mijn reactie heb ik nooit enig scheldwoord gebruikt, ik liet slechts mijn teleurstelling blijken.
...terwijl zoals je zelf al hebt gezien er een behoorlijke diversiteit aan moderaties mogelijk is.
Dat is toch juist vreemd? Er zou rechtlijnigheid moeten zijn. Absolute rechtlijnigheid is onmogelijk, maar als je reactie wordt gemodereerd met flamebate, informatief, troll & inzichtvol is dat toch wel het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Weer niet zeikerig bedoeld, maar je blijft 't wel proberen, zeg :'(

Waarom nou niet gewoon aansluiten bij het systeem, je post editten en vervolgens de volgende keer gewoon op de juiste plek klagen? Dit begint toch wat vermoeiend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 15 juli 2002 17:07 schreef Vertex het volgende:

[..]

Laten we mijn reactie dan op 1,5 punt houden. Ik weet dat halve punten niet bestaan, maar als je het zo bekijkt is mijn reactie 1,1 punt omlaag gegaan, en dat vind ik wel erg veel.
Kan ik wel inkomen :)
Precies, je zegt over het algemeen. In de FAQ staat ook niet duidelijk of het nou mag of niet, dus je kunt het mij, en anderen, niet echt kwalijk nemen. Er zou duidelijk moeten staan dat je alleen commentaar mag geven in TMF.
Die faq is een heikel punt, en verwijst eigenlijk niet echt sterk naar TMF, daar moet nog verandering in komen, maar dat heeft ff de tijd nodig (ff is in dit geval zwakjes uitgedrukt ;)) :)
Ik wil het stukje over de moderatie wel weghalen, dat voegt inderdaad niets toe aan het artikel, maar het stukje waaruit mijn teleurstelling blijkt laat ik uit principe staan. Ik vind dat je je teleurstelling gewoon moet kunnen uiten in je reactie, mits dat op een normale manier gebeurd.
Mja, maar je kan je voorstellen dat mensen er tegenaan kijken als een gedeelte off-topic, en je daardoor misschien geen 1 geven maar een 0?
Je richt dit tegen mij, maar zoals je kunt zien in deze thread en in mijn reactie heb ik nooit enig scheldwoord gebruikt, ik liet slechts mijn teleurstelling blijken.
Dat weet ik en het schelden is misschien een wat te sterke bewoording, maar het is gewoonweg niet nodig om al na (bijvoorbeeld) 10 minuten je reaktie te wijzigen, met daarin je teleurstellingen t.o.v. het modsysteem. Dat het systeem niet perfect is, is bij ons bekend, maar i.p.v. dat je in de frontpage je teleurstelling uit, zien wij veel liever dat je dan hier komt, en meediscussieert over mogelijke wijzigingen die het modsysteem verbeteren.
Dat is toch juist vreemd? Er zou rechtlijnigheid moeten zijn. Absolute rechtlijnigheid is onmogelijk, maar als je reactie wordt gemodereerd met flamebate, informatief, troll & inzichtvol is dat toch wel het andere uiterste.
Klopt, maar daarom heeft een reactie ook tijd nodig om uiteindelijk op de juiste score te komen. Juist omdat niet iedereen eenzelfde mening heeft (wat voor de een inzichtvol is, kan voor de ander overbodig zijn omdat ie het al wist bijvoorbeeld), is het modsysteem, een systeem dat werkt aan de hand van een middeling. Dat niet iedereen de reakties op de juiste manier beoordeelt is helaas waar, en voordat we zover zijn, zal er nog een hoop moeten gebeuren.

Graag zien we dat jij daarin ook een aandeel speelt, dus indien je op/aanmerking/ideeen/wat_dan_ook hebt met betrekking tot het modsysteem, dan vernemen we graag van je.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer niet zeikerig bedoeld, maar je blijft 't wel proberen, zeg :'(

Waarom nou niet gewoon aansluiten bij het systeem, je post editten en vervolgens de volgende keer gewoon op de juiste plek klagen? Dit begint toch wat vermoeiend te worden.
Ik kom misschien als een zeikerd over, maar dat ben ik niet hoor :) Ik ben het er gewoon niet mee eens, dus vertel ik waarom ik het er niet mee eens ben. Als iedereen zich zomaar bij het 'systeem' zou aansluiten zou het trouwens een saaie boel worden, ik denk dat het goed is dat er over regels wordt gediscussieerd.

We are borg, you will be assimilated...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Oke, maar ik dacht dat je nu wel met de 'mods' eens was dat reacties niet in de thread zelf dienen te komen, maar via een apart kanaal. Daar moeilijk over blijven doen is wat vermoeiend als je daarmee tegen de massa in blijft roeien. Overigens petje af voor je vasthoudendheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 15 juli 2002 17:24 schreef Vertex het volgende:
Ik ben het er gewoon niet mee eens, dus vertel ik waarom ik het er niet mee eens ben.
Daar kan ik je alleen maar groot gelijk mee geven, en indien dat op een nette en/of onderbouwde manier gebeurt ben je ten alle tijden welkom :)
We are borg, you will be assimilated...
Try us ;) :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar je kan je voorstellen dat mensen er tegenaan kijken als een gedeelte off-topic, en je daardoor misschien geen 1 geven maar een 0?
Ja, dat kan ik me voorstellen, maar dat is dan verkeerd gemod, immers: 0,5 off-topic + 0,5 on-topic is 1. 1/2 = 0,5. 0,5 afgerond naarboven is 1 :)
...maar het is gewoonweg niet nodig om al na (bijvoorbeeld) 10 minuten je reaktie te wijzigen, met daarin je teleurstellingen t.o.v. het modsysteem.
Oke, dat was misschien iets te snel. Ik wachtte trouwens een paar uur, maar ik begrijp je punt.
Dat niet iedereen de reakties op de juiste manier beoordeelt is helaas waar, en voordat we zover zijn, zal er nog een hoop moeten gebeuren.
Er is denk ik maar een oplossing. Op dit moment controleren de moderators de reacties, maar de moderators zelf worden niet gecontroleerd op hun werk. Er zouden dus wat moderator controleurs moeten komen.

edit:

Jaymz, zou jij, of iemand anders die dit kan, uit willen zoeken wie mij iedere keer naar -1 mod? Ik kan er onderhand mee leven dat ik op 0 sta, maar -1 vind ik echt te extreem. Ik sta nu weer op -1 Troll, vandaar dat ik je dit vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 15 juli 2002 18:05 schreef Vertex het volgende:
Er is denk ik maar een oplossing. Op dit moment controleren de moderators de reacties, maar de moderators zelf worden niet gecontroleerd op hun werk. Er zouden dus wat moderator controleurs moeten komen.
Mja, dat zou enigzins moeten komen met het PowerMod verhaal. Meer info daarover (links, e.d.) kun je vinden in onze [topic=384458]
Jaymz, zou jij, of iemand anders die dit kan, uit willen zoeken wie mij iedere keer naar -1 mod? Ik kan er onderhand mee leven dat ik op 0 sta, maar -1 vind ik echt te extreem. Ik sta nu weer op -1 Troll, vandaar dat ik je dit vraag.
Jaymz is nog met vakantie (vandaar mijn rode nick ;) :P), maar die heeft geen DB-access, dus zul je ACM, Kees of AntonT ff moeten vragen :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: Waarom word ik nou weer naar 0 gemod? Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik een reactie plaats, want dit is me nu al 6(!!) keer overkomen. Ik heb pas 28 reacties geplaatst, en daarvan is dus 1/5 onterecht omlaag gemod! Je kunt je voorstellen dat je daar een beetje moe van wordt
ik geef je groot gelijk!

het moderator systeem word soms een beetje teveel voor heilig gehouden. Tuurlijk zijn regels belangrijk, maar er zijn gewoon teveel onervaren mensen die ze niet kennen of (de kans krijgen om te) lopen zieken.

als iedereen 1st in TMF moest kijken voor elke x dat er weer een paar kindertjes los lopen, nou...

zeer ontmoedigend voor serieuze beginners

/me stoort zich er ook regelmatig nog aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Tss... net alsof het zo belangrijk hoe hoog je staat?
Ik neem aan dat je voor jezelf of voor de discussie post, en niet om een paar domme puntjes te krijgen ?

Als je op 0 of -1 staat: So what?
Misschien dat er nog iemand komt die je reactie weer zichtbaar maakt voor de anderen, anders heeft de rest pech gehad, dan lezen ze het staaltje literatuur en kennis maar niet.

Maar om er nou over te gaan zeuren ( Vertex en vele anderen) vind ik toch te ver gaan voor zoiets onbenulligs.
Laat je bloeddruk er niet hoger van worden...

En anders, als je denkt dat iedereen je reactie TOCH moet lezen, post um nog een keer (wel ietsje aanpassen voor het geval dat de andere ook terugkomt) in de thread op een geschikte plaats.

Als ik iemand zie die zeikt in z'n reactie over de moderering dan krijgt ie geheid -1 ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tss... net alsof het zo belangrijk hoe hoog je staat?
Ik neem aan dat je voor jezelf of voor de discussie post, en niet om een paar domme puntjes te krijgen ?

Als je op 0 of -1 staat: So what?
Misschien dat er nog iemand komt die je reactie weer zichtbaar maakt voor de anderen, anders heeft de rest pech gehad, dan lezen ze het staaltje literatuur en kennis maar niet.
speed24, beste vriend, lees mijn reacties eens door zou ik zeggen, dan zul je zien dat het mij helemaal niet te doen is om die onzinnige punten. Het gaat mij erom dat mijn reactie voor veel mensen niet meer te lezen is (of ze moeten het zelf aangeven), en dat vind ik niet leuk. Je plaatst toch een reactie zodat deze door alle mensen te lezen is, of niet?
Maar om er nou over te gaan zeuren ( Vertex en vele anderen) vind ik toch te ver gaan voor zoiets onbenulligs.
Laat je bloeddruk er niet hoger van worden...
Dit vind ik nou kinderachtig van je; ik zeur niet, ik wil gerechtigheid zien! De gerechtigheid is ver te zoeken, en dat geven de frontpage moderators zelfs toe.
En anders, als je denkt dat iedereen je reactie TOCH moet lezen, post um nog een keer (wel ietsje aanpassen voor het geval dat de andere ook terugkomt) in de thread op een geschikte plaats.
En dan een dubbelpost krijgen? Mij niet gezien :) Je overdrijft trouwens behoorlijk vind ik. Het is niet zo dat mijn reactie super belangrijk is, het gaat er meer om dat het bij nu al de 6e keer is dat ik onterecht omlaag word gemod. Daarnaast probeer ik een daad te stellen voor de vele mensen die iedere dag onterecht gemod worden. Op dit moment is het modsysteem niet feilloos, en daar mag je best kritiek op hebben.
Als ik iemand zie die zeikt in z'n reactie over de moderering dan krijgt ie geheid -1 ...
Dan ben je in mijn ogen een slechte moderator. De FAQ is op dit moment zeer onduidelijk, dus kunnen 'beginners' moeilijk weten dat ze hun beklag alleen in TMF mogen doen. En waarom trouwens een -1? Je hoort alleen een -1 te geven als iemand een beledigende uitspaak doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op dinsdag 16 juli 2002 01:47 schreef Vertex het volgende:
...
De gerechtigheid is ver te zoeken, en dat geven de frontpage moderators zelfs toe.
...
Mag ik "toegeven" vervangen door "eens zijn met". Vergis je niet. We staan aan dezelfde kant van de lijn. Als je serieus met modden bezig bent dan zit je ok niet te wachten op mensen die doelbewust mensen op verkeerde scores en tags zetten. Verschil van mening over reacties is mooi. Dat is een fundament van dit systeem. Maar juist het zuigerige anonieme reacties overduidelijk scheef zetten of het verschuilen achter mening terwijl het overduidelijk etteren is irriteert juist in TMF tot op het bot.
...
Dan ben je in mijn ogen een slechte moderator. De FAQ is op dit moment zeer onduidelijk, dus kunnen 'beginners' moeilijk weten dat ze hun beklag alleen in TMF mogen doen. En waarom trouwens een -1? Je hoort alleen een -1 te geven als iemand een beledigende uitspaak doet.
Een eindwaardering niveau -1 slechts als het commentaar op de moderatie in de vorm van een flame of troll richting de modererende is gebracht. Verder heb ik personlijk de neiging om een reactie met modcommentaar lager in te schatten dan een reactie zonder. Al was het alleen maar door het stukje offtopicness wat an sich op nul hoort. Feit blijft wel dat de toon de muziek maakt en onschuldig (als in weet duidelijk de weg niet) commentaar zal ik minder zwaar bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KexDaFlex:
Mag ik "toegeven" vervangen door "eens zijn met".
What's the difference :? En het is trouwens wel degelijk toegegeven:

Renegade:
Dat niet iedereen de reakties op de juiste manier beoordeelt is helaas waar, en voordat we zover zijn, zal er nog een hoop moeten gebeuren.
Verschil van mening over reacties is mooi. Dat is een fundament van dit systeem.
Dat is naar mijn idee helemaal niet mooi, want daardoor onstaan dit soort problemen. Er moet juist meer rechtlijnigheid komen, meer eenheid.
Verder heb ik personlijk de neiging om een reactie met modcommentaar lager in te schatten dan een reactie zonder.
Dat is terecht, maar vergeet niet de reactie als geheel te beoordelen; kijk niet alleen naar het off-topic stukje.
Al was het alleen maar door het stukje offtopicness wat an sich op nul hoort.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als iemand bijv. een heel mooi verhaal heeft getypt, wat gewoon gerelateerd is aan het nieuwsbericht, en diezelfde persoon typt aan het einde van zijn bericht: "Het is trouwens lekker weer buiten, hè?" dan verdiend die persoon zeker geen nulletje. Nogmaals, zie het bericht als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 16 juli 2002 14:04 schreef Vertex het volgende:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als iemand bijv. een heel mooi verhaal heeft getypt, wat gewoon gerelateerd is aan het nieuwsbericht, en diezelfde persoon typt aan het einde van zijn bericht: "Het is trouwens lekker weer buiten, hè?" dan verdiend die persoon zeker geen nulletje.
Klopt, maar tiept iemand een stuk dat off-topic is, en bijna net zo lang (of langer) is dan zijn originele stuk, dan zal dit bij mij persoonlijk zeker wel meewegen in de uiteindelijk beoordeling.
De kunst is om hier een beetje een middenweg in te vinden, en hierbij komt ook weer een stukje individualiteit bij het modden kijken. De een zal een off-topic gedeelte wat zwaarder wegen dan de andere persoon. Zelf probeer ik wat meer naar het informatieve gedeelte te kijken, maar zoals gezegd, beslaat het off-topic gedeelte meer dan de helft van de post (slechts bij wijze van voorbeeld, niet al te letterlijk nemen :)), dan zal ik me toch nog eens achter de oren krabben alvorens die persoon een pluspuntje te geven.

edit:

Overigens vind ik je uitspraak dat de gerechtigheid ver te zoeken is, iets te sterk uitgedrukt in combinatie met mijn quote, Ik heb namelijk nergens toegegeven dat de gerechtigheid ver te zoeken, al wat ik heb bevestigd is dat er een gebrek is aan modkennis bij een (al dan niet groot) aantal modjes op de frontpage. Daar heb jij de conclusie aan verbonden dat de gerechtigheid ver te zoeken is, en dat ben ik dus niet met je eens :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar tiept iemand een stuk dat off-topic is, en bijna net zo lang (of langer) is dan zijn originele stuk, dan zal dit bij mij persoonlijk zeker wel meewegen in de uiteindelijk beoordeling.
Persoonlijk denk ik dat je niet moet kijken naar de lengte van stukken tekst, want dat zegt niet zoveel. Als van een bericht 20% on-topic is, en 80% off-topic, dan vind ik dat bericht niet bij voorbaat een 0 of een -1 waard. Als het on-topic gedeelte inhoudelijk sterk is, is het wat mij betreft gewoon een 1 waard. Er zijn natuurlijk uitzonderingen (flames e.d.), maar dat lijkt me logisch.
Zelf probeer ik wat meer naar het informatieve gedeelte te kijken...
Dat doe jij naar mijn idee dan goed. Neemt niet weg dat er op dit moment een heleboel mod's gewoon meteen een 0 of zelfs een -1 geven bij het geringste stukje off-topic tekst.
Ik heb namelijk nergens toegegeven dat de gerechtigheid ver te zoeken...
Niet in die woorden, maar het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Je hebt toegegeven dat op dit moment niet iedereen reacties op de juiste manier beoordeeld. Het gevolg daarvan is dat er veel foute beoordelingen zijn, en dat is niet rechtvaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op dinsdag 16 juli 2002 14:04 schreef Vertex het volgende:

[..]

What's the difference :? En het is trouwens wel degelijk toegegeven:
Ik zie toegeven meer als iets negatiefs, er wordt nogal wat gezeken op de moderaties waarbij voor het gemak de mensen op het TMF gelijk maar een veeg uit de pan krijgen. Vandaar dat ik er juist op wil hameren dat we het met elkaar eens zijn dat het niet altijd even goed gaat met modden.
Dat is naar mijn idee helemaal niet mooi, want daardoor onstaan dit soort problemen. Er moet juist meer rechtlijnigheid komen, meer eenheid.
Door verschil van mening ontstaan IMO niet dit soort problemen. Ik zie dat meer in de marge, iemand vindt het heel inzichtvol en een ander wel wat inzichtvol. De hele duidelijke dingen liggen sowieso vast. Ach de rest van dit betoog is al vaker uitgesproken.
Dat is terecht, maar vergeet niet de reactie als geheel te beoordelen; kijk niet alleen naar het off-topic stukje.
[..]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Als iemand bijv. een heel mooi verhaal heeft getypt, wat gewoon gerelateerd is aan het nieuwsbericht, en diezelfde persoon typt aan het einde van zijn bericht: "Het is trouwens lekker weer buiten, hè?" dan verdiend die persoon zeker geen nulletje. Nogmaals, zie het bericht als geheel.
Nee, klopt dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat zo'n stukje dan nul zou opleveren. Ik maak meestal een optelsommetje, zoals je zelf ook al eens eerder in dit topic deed, van de deelstukken van een reactie en proest dan een eindgetal uit. Ik heb nooit de suggestie gewekt dat ik daardoor de hele reactie op bijvoorbeeld 0: offtopic wil hebben. Niet zo snel roepen dat je het er niet mee eens bent.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 16 juli 2002 14:41 schreef Vertex het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat je niet moet kijken naar de lengte van stukken tekst, want dat zegt niet zoveel. Als van een bericht 20% on-topic is, en 80% off-topic, dan vind ik dat bericht niet bij voorbaat een 0 of een -1 waard. Als het on-topic gedeelte inhoudelijk sterk is, is het wat mij betreft gewoon een 1 waard. Er zijn natuurlijk uitzonderingen (flames e.d.), maar dat lijkt me logisch.
Mja, dat is in principe ook wat ik probeer te doen, maar toch zal ik wel kijken naar het off-topic gedeelte. Als die 20% bijzonder sterk zijn, dan zal het off-topic gedeelte me niet zo heel erg storen, maar bij minder sterke posts, heeft zoiets bij mij alweer iets meer de overhand. Zoals ik al zei, je moet het niet als een regel zien die ik hanteer, ik bekijk het van post tot post, maar ik blijf erbij dat klachten over de moderatie niet op de frontpage horen.
Niet in die woorden, maar het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Je hebt toegegeven dat op dit moment niet iedereen reacties op de juiste manier beoordeeld. Het gevolg daarvan is dat er veel foute beoordelingen zijn, en dat is niet rechtvaardig.
Hmm, dat zou niet helmaal mijn bewoording zijn, omdat ik persoonlijk vind dat je het iets te sterk stelt, maar om daarin een ommekeer te vinden is er een verandering van modmentaliteit noodzakelijk, en die is niet van de ene op de andere dag te bewerkstelligen.
Mag ik je eens vragen wat voor een ideeën jij hebt om 'het betere modden' te realiseren? :+ :)

edit:

*Leest reakties van * KeX en * Renegade , en denkt bij zichzelf dat begrijpend lezen hier toch wel een van de sleutelwoorden is :P*

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik je eens vragen wat voor een ideeën jij hebt om 'het betere modden' te realiseren?
De problemen in het huidige systeem onstaan vooral doordat iedereen moderator is. Het zou naar mijn idee veel beter zijn als dit wordt afgeschaft, en dat het moderatorschap weer wat exclusiever wordt gemaakt. Neem als voorbeeld de huiskamer; je kunt daar pas in als je een X aantal techposts hebt, en dat systeem houdt kwaadwillige personen best goed buiten de deur. Een soortgelijk systeem zou het op de frontpage ook goed doen.

En zoals ik al eerder heb gezegd lijkt het me goed als er controleurs komen. Op dit moment worden de moderators niet gecontroleerd op hun beoordelingen, en doordat dit niet wordt gecontroleerd blijf je zitten met kwaadwillige en gebrekkige moderators. Verder lijkt het me handig als er in de FAQ wat betere richtlijnen worden gezet, want het is nu toch best onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 16 juli 2002 15:47 schreef Vertex het volgende:

[..]

De problemen in het huidige systeem onstaan vooral doordat iedereen moderator is. Het zou naar mijn idee veel beter zijn als dit wordt afgeschaft, en dat het moderatorschap weer wat exclusiever wordt gemaakt.
Daarmee zou je gedeeltelijk weer teruggaan naar het oude systeem. In plaats van dat iedereen moderator was, werden de moderators met de hand uitgekozen. Doordat mensen toen ook klaagden, is het huidige systeem ingevoerd. Als tegenhanger zou je kunnen zeggen dat mensen een bepaalde karma/post/tweakontine/whatever ratio moeten hebben, maar dat garandeert ook nog niet dat iemand een goede mod is. Ook over een modexamen is al eens gedubt, maar hier hebben we nog steeds geen ideale oplossing gevonden.
Een manier om wat gaten te dichten zou de PowerMod kunnen zijn, maar ook dat is symptoombestrijding. Wil je het bereiken dat het aantal foutieve mods naar een minimaal aantal daalt, dan zul je een mentaliteitsverandering moeten bewerkstelligen, en dat lijkt mij behoorlijk lastig (voorgaande is mijn persoonlijke mening overigens, ik loop hier niet het 'modschap' te verkondigen ofzo ;) :P).
En zoals ik al eerder heb gezegd lijkt het me goed als er controleurs komen. Op dit moment worden de moderators niet gecontroleerd op hun beoordelingen, en doordat dit niet wordt gecontroleerd blijf je zitten met kwaadwillige en gebrekkige moderators.
Tja, maar als je alle gedane moderaties wil gaan controleren (of zelfs maar steeksproefsgewijs), dan zul je een behoorlijk aantal mensen moeten vinden die de controles willen uitvoeren, en wie garandeert dat diegenen hun controlerende taak goed uitvoeren?
Verder lijkt het me handig als er in de FAQ wat betere richtlijnen worden gezet, want het is nu toch best onduidelijk.
Da's een work in progress :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Je zou het zo kunnen maken dat mensen pas modrechten krijgen als ze erom vragen. Dat werpt op zich al een drempel op. Als het dan ook nog in dit forum moet weet je al meteen dat ze dat hebben gevonden. Verder zou je bij het moderatie-overzicht er ook nog bij kunnen zetten wie de moderaties heeft gedaan, dan vallen de mensen die verkeerd modden snel op. En het feit dat het niet meer anoniem is zal de mensen er ook wel van weerhouden al te vreemde moderaties te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarmee zou je gedeeltelijk weer teruggaan naar het oude systeem.
Nee, dit systeem is anders. Het systeem dat ik voorstel zou gebaseerd zijn op het karma totaal van een user, eventueel gekoppeld aan de registratie datum. Over het algemeen hebben mensen met een hoog karma verstand van zaken, dus die kunnen, tweakers is immers een computer site, goed de reacties beoordelen.
Wil je het bereiken dat het aantal foutieve mods naar een minimaal aantal daalt, dan zul je een mentaliteitsverandering moeten bewerkstelligen, en dat lijkt mij behoorlijk lastig...
Het is ook een illusie om te denken dat je het aantal foute beoordelingen tot een minimum kan beperken, dat zal nooit lukken, maar er kan wel naar een beter systeem worden gezocht.
Tja, maar als je alle gedane moderaties wil gaan controleren (of zelfs maar steeksproefsgewijs), dan zul je een behoorlijk aantal mensen moeten vinden die de controles willen uitvoeren, en wie garandeert dat diegenen hun controlerende taak goed uitvoeren?
Controleurs moeten dan ook users zijn die al lang meedraaien, dan ben je er van verzekerd dat ze hun taak objectief en goed zullen uitvoeren. Zoveel controleurs heb je overigens niet nodig hoor als je bovenstaande systeem hanteert. Met dat systeem heb je namelijk al een gering aantal slechte moderators, en daardoor hoeft het aantal controleurs niet zo groot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 16 juli 2002 16:24 schreef Vertex het volgende:
Nee, dit systeem is anders. Het systeem dat ik voorstel zou gebaseerd zijn op het karma totaal van een user, eventueel gekoppeld aan de registratie datum. Over het algemeen hebben mensen met een hoog karma verstand van zaken, dus die kunnen, tweakers is immers een computer site, goed de reacties beoordelen.
Mwoach, er zullen ook een aantal mods zijn die vrijwel niet reageren op de frontpage (ik was er daar een van, en ik reageer nu ook nog slechts sporadisch, afgezien van het feit of ik een goede mod ben). Als je de lat bij karma gaat leggen, zul je waarschijnlijk een aantal goede mods krijgen, maar zul je (net zo waarschijnlijk) een aantal goede overslaan.
Bij dit alles komt ook nog het feit dat mensen met een hoog karma, dat hebben bereikt door redelijk wat te posten. Als mod kun je niet modden in de draadjes waar je gereageerd hebt, en dat zullen denk ik nou net de draadjes zijn die over het algemeen interessant zijn om te modden voor die personen.

Deze discussie is overigens al eens vaker gevoerd, ik zal es kijken of ik em kan vinden in de search :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 16:49
Vertex, je moet je er niet zoveel van aan trekken.
D'r surfen hier een paar klo****piep**** rond die niet weten hoe ze moeten modden. Ik heb al vaak genoeg gezien dat goede reacties omlaag waren gemod naar nullen en enen.

Trouwens, het gaat er toch alleen om wat jij van je reactie vind?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Als mod kun je niet modden in de draadjes waar je gereageerd hebt, en dat zullen denk ik nou net de draadjes zijn die over het algemeen interessant zijn om te modden voor die personen.
Je kunt ook eerst modden en dan pas reageren, dat doe ik wel eens. Je zou ook deze beperking kunnen afschaffen. Dat je je eigen reacties niet mag modden vind ik logisch, maar dat je dan in die draad helemaal niet meer mag modden gaat wel wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je de lat bij karma gaat leggen, zul je waarschijnlijk een aantal goede mods krijgen, maar zul je (net zo waarschijnlijk) een aantal goede overslaan.
Vast wel, maar dat zou bij ieder ander systeem ook gebeuren. Komt bij dat iedereen nog steeds de kans heeft om moderator te worden, ze moeten alleen veel goede reacties plaatsen voordat het zover is.
Bij dit alles komt ook nog het feit dat mensen met een hoog karma, dat hebben bereikt door redelijk wat te posten. Als mod kun je niet modden in de draadjes waar je gereageerd hebt, en dat zullen denk ik nou net de draadjes zijn die over het algemeen interessant zijn om te modden voor die personen.
Dat gedeelte heb ik toch nooit goed begrepen. Waarom zou een moderator nou niet mogen moddereren in een thread waar 'ie zelf een reactie heeft geplaatst? Naar mijn idee hoeft dat helemaal niet te gelden voor de gehele thread, maar alleen voor zijn eigen reactie(s) en eventuele sub-discussie(s) die zijn onstaan n.a.v. zijn reactie(s).
Vertex, je moet je er niet zoveel van aan trekken.
Ik trek me er niet zoveel van aan hoor, ik vind het gewoon leuk om hier over te discussieren :)
Trouwens, het gaat er toch alleen om wat jij van je reactie vind?
Nee, want anders zou ik hem wel voor mezelf houden. Waarom zou je reacties plaatsen als je er toch geen response op wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 17:13 schreef Vertex onder andere het volgende:
[..]

Dat gedeelte heb ik toch nooit goed begrepen. Waarom zou een moderator nou niet mogen moddereren in een thread waar 'ie zelf een reactie heeft geplaatst? Naar mijn idee hoeft dat helemaal niet te gelden voor de gehele thread, maar alleen voor zijn eigen reactie(s) en eventuele sub-discussie(s) die zijn onstaan n.a.v. zijn reactie(s).
[..]
Daar heb je misschien wel een punt, dit is nog wel leuk om door te voeren.
Dit is dan ook echt niet bedoeld voor gewone users, maar hoort bij jouw idee voor moderators?
Ik trek me er niet zoveel van aan hoor, ik vind het gewoon leuk om hier over te discussieren :)
[..]
Sorry, dan had je ik eerder verkeerd ingeschat.
Ik dacht ( domme ik ) je nog ff te kunnen overtuigen van het feit dat de moderaties niet levensbedreigend zijn.
Inmiddels zijn me jouw ideeën wel geheel duidelijk en weet ik dat jou niet kan overhalen naar mijn kant te komen
;)
Nee, want anders zou ik hem wel voor mezelf houden. Waarom zou je reacties plaatsen als je er toch geen response op wilt hebben?
Het kan ook zijn om anderen te helpen of zelfs terecht te wijzen. Diegene die zich aangesproken moet voelen zal wel alle reacties lezen ( t/m -1 ) als ie ziet dat er wat reacties onder hem zijn weg-gemodereerd.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je wil dat iedereen je (goede) reactie leest met jouw opvattingen, dat is menselijk.

Is het trouwens niet eens een idee om iedereen te wijzen op TMF /16 ?
Ik denk dat er nu nog best veel posters van de frontpage zijn die niet weten dat je hier kunt zeiken ( ;) ).
De discussie kan dan wat meer op gang komen en hoeft niet zo eenzijdig te blijven.
Eventueel via een soort van T.net status mailtje naar alle leden. (dus met wat links naar verschillende FAQ's e.d. )
Pagina: 1