Toon posts:

IBM 80gig 7200 doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus een nieuwe schijf gekocht als tweede schijf.
Als ik heb aansluit krijg ik, nadat ie is herkend door het bios, zo'n scherm als je altijd krijgt waarin alles nog is opgesomd staat, maar na dat ie de nieuwe schijf aan heeft gegeven blijft ie hangen dus:(ik quote nu mijn bios)
Primary master: Seagate 13GB(blabla)
Primary slave : LBA, UDMA 82<---nieuwe schijf
Secondary master :
Secondary slave :
Hij blijft dus hangen na de Primary slave en kijkt niet eens meer naar de rest en stopt met opstarten.
Ik heb het ook al geprobeerd met hem op master te zetten, maar dat gaf hetzelfde probleem.
Ik heb hem bij een maat (waar die het probleemloos doet al gepartitioneerd (1 partitie), geformateerd en ook WinXP er maar even opgezet.
Het kan zijn dat mijn IDE kabel maar 68 pins is (weet ik nieteens zeker :p ) kan het daaraan liggen? Dat, als ik een 172 pins kabel erin steek dat ie het wel doet...Of moet ik mijn bios updaten ofzo? Dat laatste lijkt me eigenlijk stug.
bij voorbaat dank...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op maandag 15 juli 2002 09:19 schreef Thomas B. het volgende:
Het kan zijn dat mijn IDE kabel maar 68 pins is (weet ik nieteens zeker :p ) kan het daaraan liggen? Dat, als ik een 172 pins kabel erin steek dat ie het wel doet...Of moet ik mijn bios updaten ofzo? Dat laatste lijkt me eigenlijk stug.
bij voorbaat dank...
Je bedoelt waarschijnlijk dat je een 40 aderige kabel hebt, en of een 80 aderige kabel uitkomst bied?

Nou, dat zal niet helpen.. Dat bepaald alleen de snelheid..

Maar wat voor systeem heb je? Want bios updaten kan inderdaad soms helpen..

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 17:00
Idd de kabel maakt niets uit voor het wel of niet werken.

Het feit dat er wel iets herkent is geeft aan dat jij de grens van 32 GB niet aan kan, toch al een oudere PC dan?

Ga maar opzoek naar een bios update! :P

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
-DFI moederbord
-Pentium 3 550
-256 MB SDRAM
-Seagate hd 12 gig
-brander, dvd op secondary
-Asus 32 mb
Of wil je de versie van mijn bios weten?
Award 1.nogiets ... Ik ben nu namelijk niet thuis, dus ik weet het niet precies.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 09:47 schreef James_Watt het volgende:
Idd de kabel maakt niets uit voor het wel of niet werken.

Het feit dat er wel iets herkent is geeft aan dat jij de grens van 32 GB niet aan kan, toch al een oudere PC dan?

Ga maar opzoek naar een bios update! :P
Kan wel kloppen...nou je het zegt,
want als ik de jumpers op iets van 32Gb clip ofzo zet dan doet ie het wel...maar dus maar 32 GB
Nou moet ikdat bios gaan doen...damn :(

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 17:00
Moet je toch het type van je moederbord hebben.... :)

http://sj.dfi.com.tw/frame.asp

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 09:53 schreef James_Watt het volgende:
Moet je toch het type van je moederbord hebben.... :)

http://sj.dfi.com.tw/frame.asp
Dat zou idd handig zijn. En die weet ik niet uit mijn hoofd, dus dat ga ik vanavond thuis wel doen :D
Moet ik trouwens nog iets belangrijks weten voordat ik dat doe, want dat heb ik nog nooit gedaan eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw bios erin en dat ding draait als een zonnetje :)
Mijn dank voor de tip.
Pagina: 1