Toon posts:

camera --> PC --> Videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een camera (JVC DVL 20) aansluiten op m'n pc. Daar ff wat knippen plakken ffectjes toevoegen en dan naar de videorecorder sturen om het op een tape te zetten. Het gaat op stukjes van 5-10 min. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb op de dynalink site een firewire kaartje gevonden die met de bijgeleverde software de camera ondersteund...

Van camera --> pc is dus gelukt nu nog van pc --> videorecorder

Of kan ik beter een Miro DC10+ of iets dergelijks kopen?

Kosten: 500/600 gulden excl. eventueele losse kabelzooi, het is maar voor de hobby dus het hoeft geen professionele apparatuur te zijn

Verwijderd

miro dc10+ is een analoge kaart: 1 s-vhs en 1 composiet aansluiting. verder een perfect kaartje voor kleine filmpjes (helaas alleen maar drivers voor win95/98)

als je een digitale camera met firewire aansluiting hebt kan je of een firewire kaartje kopen..of bijv een StudioDV van Miro
het voordeel van een StudioDV is dat die dat kaartje gebruikt voor het renderen etc. is een stuk sneller.
zowel de dc10+ als de studioDV zijn 500piek

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben geen pro, maar ik heb de Studio DV en das echt leuk speelgoed. Je monteert op de computer en dan zet ie het terug op de camcorder. Vervolgens kun je het dan van de camcorder op video zetten.