You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
2. weet je zeker dat reboot bij vastlopers uitstaat?
3. Als je naar ntfs converteerd, krijg je nooit meer scandisk ervoor en wordt je systeem automatisch gedefragmenteerd.
Vast lopers:

nee dus
hoe doen we stap 3 ooit?
Ik hoefde soms direct als de comp aan was op Start te klikken of hij rebootte alweer.
Heb gewoon ffe de multiplier omhoog gedaan en de FSB omlaag, want het bleek dat m'n RAM het niet meer trok. (wat wou ik anders, PC100, 3-3-3, op 2-2-2 en 116MHz, gaat nooit lang goed).
...
Vindt ie niet leuk o.e.o.a.m.? Speel dus gewoon niet meer daarmee af, en alles functioneerd weer o.k.
Heb je al je updates gedaan?
>Select * FROM users WHERE clue > 0
@ Dmace Ik heb Kazaa er af ge donderd en toen deed alles het weer goed,
tenminste voor zolang het gaat
Verwijderd
convert [drive letter] /fs:NTFSOp maandag 15 juli 2002 09:06 schreef Tha_HCT het volgende:
hoe doen we stap 3 ooit?
ACPI uitzetten in de BIOS.Op maandag 15 juli 2002 10:05 schreef Tha_HCT het volgende:
ik kijk net bij de Logboeken en daar zeurt hij over ACPI op het moment dat het gebeurde.. hoe verhelp ik dit?
Zoja even checken welke -> dan zoeken in je boekje. Als je geen boekje hebt zet het dan even hier neer kijk ik even
Heb het zelfde gehad nl.
Ik dacht dat het ook aan allerlei soft-ware lag maar het lag aan m'n MOBO. Doordat je MOBO brak kan zijn kan je soft-ware niet goed meer z'n werk doen.
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Dit MOBOOp maandag 15 juli 2002 10:55 schreef Tha_HCT het volgende:
hmm zal ff kijken ik heb een MSI mobo... w8 ff
Staat hier nl.
Welke is rood? of welke zijn groen?Op maandag 15 juli 2002 11:02 schreef Tha_HCT het volgende:
ja psies.. ging net ff wat fout ik roste te hard langs de voeding kabel dus de PC ging ff uit... maar ik heb 3 groene lampies
Geef het even weer als
G-G
G-R
of
R-G
G-G
of
G-G-G-R
Alledrie groen zegt ie toch... Kan er moeilijk 1 rood zijnOp maandag 15 juli 2002 11:06 schreef Fireman het volgende:
[..]
Welke is rood? of welke zijn groen?
Geef het even weer als
G-G
G-r
of
r-G
G-G
Leuk dat je hem helpt, maar een beetje helderder mocht wel... Zal wel aan het weer liggen
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Hij zegt:Op maandag 15 juli 2002 11:07 schreef WernerV het volgende:
[..]
Alledrie groen zegt ie toch... Kan er moeilijk 1 rood zijn
Leuk dat je hem helpt, maar een beetje helderder mocht wel... Zal wel aan het weer liggen
Ik ga er even vanuit dat de MOBO van MSI allemaal 4 ledjes hebben. Dan concludeer ik hieruit dat hij er maar 3 groen heeft branden.Op maandag 15 juli 2002 11:02 schreef Tha_HCT het volgende:
maar ik heb 3 groene lampies
Ik begrijp jou wel, en je reageert een klein beetje overdreven, maar ook uit die zin kan je halen dat er meer dan 3 lampjes zijn alleen branden ermaar 3 groen
dus
GROEN - GROEN - GROEN - GROEN
Ik ben niet gek natuurlijk of was je ons aan het testenOp maandag 15 juli 2002 11:13 schreef Tha_HCT het volgende:
die 3 moet 4 zijn sorry
dus
GROEN - GROEN - GROEN - GROEN
Nou WernerV we zijn eruit he. No hard feelings
Wat betreft G-G-G-G is er niets aan de hand.
Whaha had ik toch nog gelijk.Ik ga er even vanuit dat de MOBO van MSI allemaal 4 ledjes hebben. Dan concludeer ik hieruit dat hij er maar 3 groen heeft branden.
Ik begrijp jou wel, en je reageert een klein beetje overdreven, maar ook uit die zin kan je halen dat er meer dan 3 lampjes zijn alleen branden ermaar 3 groen
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
1
2
3
4
5
6
7
| AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van dit systeem Zie help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie |
Op maandag 15 juli 2002 11:16 schreef WernerV het volgende:
[..]
Whaha had ik toch nog gelijk.
Ja ja je hebt gelijk voor wat betreft; erbranden er minstens 3
maar genoeg geouwehoert; hij 4 groenen en dat is OK
je bedoelt over die ACPI shit? Ik ga eens kijken.Op maandag 15 juli 2002 11:30 schreef Tha_HCT het volgende:
en mijn bovenstaande opmerking dan?
Foutbericht: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres (0x80, 0x400, 0xcf8, 0xcfc) te schrijven
--------------------------------------------------------------------------------
De informatie in dit artikel is van toepassing op:
Microsoft Windows XP Professional
Microsoft Windows XP Home Edition
--------------------------------------------------------------------------------
Symptomen
In de Logboekinzage kunnen de volgende foutberichten worden weergegeven:
Source: ACPI
Category: None
Type: Error
Event ID: 12
User: N/A
Computer: Naam_Machine
Description: AMLI: ACPI BIOS probeert om een ongeldig geheugengebied OpRegion te maken dat begint op adres 0x400, met een lengte van 0x100. Dit gebied ligt in het beschermde geheugengebied (0x0 - 0x9fc00) van het besturingssysteem. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.
Voor meer informatie zie Help en ondersteuning op:
http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp
Event ID: 5
Computer: Naam_Machine
Description: AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres (0xcf8) te schrijven. Dit gebied ligt in het beschermde geheugengebied (0xcf8 - 0xcff) van het besturingssysteem. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.
Event ID: 4
Computer: Thunderbird
Description: AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres (oxcfc) te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - oxcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.
Oorzaak
Dit probleem kan optreden als het BIOS (Basic Input/Output System) van de computer naar een poort probeert te schrijven in de machinetaal AML [Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) Machine Language]. Door deze poging blokkeert Microsoft Windows Windows XP alle toegang tot deze poort. Deze functie is ontworpen voor een grotere stabiliteit van het besturingssysteem.
Status
Dit gedrag is inherent aan het ontwerp van het product.
Neem contact op met de BIOS-leverancier voor een mogelijke BIOS-update. Ga voor meer informatie naar:
http://www.microsoft.com/HWDEV/Onnow/BIOSAML.htm
Dus mogelijk een bios up-date. Welke versie heb je nu?
Verwijderd
alle lampjes zijn groen
Verwijderd
Ik kwam zojuist erachter dat dat bij mij ook het geval is/was.
Mijn mem liep op cas 2,2,2,6 terwijl memtest alleen een aantal uur foutloos draait met 2,3,2,7
Ik heb tijdenlang mijn HD's verdacht aangezien ik wel gewoon een paar uur kon gamen en het systeem dan ineens vastliep bij bijv het starten van explorer.
Met de te snelle instellingen had ik wel eens een uptime van 3 dagen, kon echt geen pijl op de hangers trekken.