Toon posts:

voedingen kapot door moederbord [asus a7v]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje lost. Tijdens een normale shutdown van windows (XP) is de power blijven "hangen". Computer lijkt uit, maar voeding werkte nog half. Hierbij is de voeding (dus) kapot gegaan. Ik heb (met een nieuwe voeding)stap voor stap hardware aangesloten om te testen: asus v6800, harddisk, nog een, audio kaart, floppy, cd writer, cd-rom, netwerkkaart.
Individueel doet alles het: windows start volledig op! Daarna alles samen aangesloten, voeding kapot.
Ik heb het idee dat er iets aan het moederbord kapot is. Kent iemand het verschijnsel dat bij het uitschakelen een voeding kapot kan gaan?
Oorzaak van mijn vermoeden: bij een derde test (ok, misschien niet slim, maar da's een andere discussie, ik kon niet zonder internet en e-mail) waarbij windows meerdere malen gewoon op startte met alleen videokaart, netwerk kaart en harddisk, ging bij het aflsuiten weer de voeding (half) eraan. Iemand enig idee?

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb dat zelfs heel erg vaak gezien, bij het inzetten van bijvoorbeeld de standby mode.
dan gaat het beeld wel op zwart maar blijft alles aan zegmaar.
het beste kun je een nieuwe voeding proberen (de meeste zaken geven je wel een niet goed/bruikbaar geld terug garantie als je ze het verhaal uitlegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, een van de voedingen die nu ook kapot is, is een gloednieuwe 350 Watt voeding. Er zijn al teveel voedingen kapot gegaan binnen een week, om hier steeds nieuwe voedingen aan te spenderen. Wat doet het moederbord dan met de spanning bij het uitschakelen, of inschakelen? Want die nieuwe voeding ging kapot bij het inschakelen van de computer: alles aangesloten.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
staan er op het moederbord condensatoren bol(zijn van die tonnetjes) als dat zo is "lekken" ze stroom en kan dat je voeding opblazen, in dat geval ligt het vanzelfsprekend aan je mobo

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

* Luppie denkt dat een nieuw mobo goedkoper was dan 3 voedingen

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra heeft gelijk, maar als je alles van te voren weet ....

En nee, er staan geen elco's bol. Wel in een voeding... :z
Pagina: 1