mobo dood of processor

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
Waarschijnlijk is mijn mobo dood, ik ga vandaag een nieuwe kopen. Maar stel nu dat het mijn cpu is die kapot is, loop ik dan risico door hem op een nieuw mobo te plaatsen? Kan het nieuwe mobo hierdoor kapot gaan? (er zitten geen bruine plekken onder me cpu)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

neem die mobo en cpu mee naar de winkel, kunnen ze daar ff checke

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 14:21

Croga

The Unreasonable Man

Je loopt zowieso geen risico als je een kapotte CPU in een goed mobo stopt... Het zal niet werken, maar je mobo leid er niks onder.

Verwijderd

Je gaat een nieuwe mobo kopen, ook al weet je niet zeker of ie kapot is?

een pc start immers ook niet op, als de cpu defect is.

Verwijderd

een kortgesloten processor is natuurlijk wel slecht voor je moederbord...

het ligt er maar aan HOE hij kapot is die cpu...

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Wat zijn de symptomen eigenlijk ???
Je zegt dat je mobo misschien dood is maar hoe kom je aan die conclusie :?

anywyaz.. hangt inderdaad af van hoe erg je cpu kapot is of ie je mobo kan beschadigen, maar meestal valt het wel mee (rendement uit verleden biedt echter geen garantie voor toekomst ;) )

Ik denk dat, als je er echt zeker van bent dat een en ander stuk is, je beter terug kan gaan naar de winkel en een en ander daar even laten testen.

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• marsian
elke keer als ik me compu aanzet dan krijg ik andere meldingen (msi). Ene keer alle lampjes rood(cpu dood) of 2e lampje groen (memory) middelste 2 groen (keyboard) of alleen eerste lampje rood(irq). Heb ik al een keer eerder gehad en na ff het een en ander aangedrukt te hebben deed alles het weer. Het lijkt dus wel alsof er een breuk in het mobo zit. Ik heb ook al ander geheugen geprobeerd, hielp ook niks.
Ik was zowiezo van plan om een nieuw mobo te kopen omdat ik morgen een athlon erbij krijg. Deze zou dan, samen met mijn mobo, in me 2e pc komen ter vervanging van een k6-2. Daarom was ik al van plan om vandaag een kt3 te kopen. Alleen stopte me pc er gister mee :(

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
lijkt id een haarscheurtje op het mobo .. gewoon je proc ffies tsten :) en als die ok is miscchien je mobo ffies laten testen ...

waar je eventueel nog naar zou kunnen kijken of je mobo geen contact maakt met de achterplaat, of dat er erg veel stof tussen zit...

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• marsian
Stof zou inderdaad goed kunnen. Heb gister al zo veel mogelijk stof uit compu gezogen (nee, met een stofzuiger) heb dit alleen niet achter het mobo gedaan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op maandag 15 juli 2002 07:37 schreef Croga het volgende:
Je loopt zowieso geen risico als je een kapotte CPU in een goed mobo stopt... Het zal niet werken, maar je mobo leid er niks onder.
Niet geheel waar..

Als je cpu echt heel erg kapot is, en het ding gaat wat voltage regulators kortsluiten, of je vcore doorvoeren aan de chipset, of andere wazige dingen, dan kun je best wel een probleem krijgen met je mobo.

• marsian
Yeah!!!! ff de achterkant doorgeblazen, alles loopt weer als een tiet!!!!! Dus toch stof!! Ben weer helemaal gelukkig! (maar ga toch de kt3 halen :) )

Verwijderd

ha ha tinus maar die doet het nu ook al niet meer.
grapje hoor loopt ie alweer??

• marsian
Kan compu zo ophalen. Hoop dat ze niet moeilijk gaan doen ofzo. Is eg nie mijn fout dat ie het niet meer doet.
Gewoon power aangesloten, cpu, geheugen en grafischekaart geplaatst en toen deed ie het niet. Ik werk altijd gezekerd, dus opgeblazen heb ik hem niet. Kan weinig mis gaan wanneer je een mobo plaatst, tenzij je met bruut geweld natuurlijk je geheugen verkeerd om plaats of zo ;) [topic=547726]

• marsian
heb me compu opgehaald. Ze hebben er een nieuw mobo ingezet. Hebben ze heel netjes gedaan. Vooral als ik al die verhalen lees van verkopers die alleen garantie tot de deur geven. Dit heeft me dan wel 10 euro extra gekost, maar ja, niks aan te doen.

Was microspeed in ede, een aanrader dus!
Pagina: 1