tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Zet um ook is op de standaard 4 MB ipv de 32 MB ?Op maandag 15 juli 2002 03:07 schreef -=!ME!=- het volgende:
Na lang geklooi heb ik nu eindelijk me Promise SuperTrak SX 6000 aan de gang.
Dr hangen 4 x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm, Liquid Bearing) schijffies aan @ Raid5
Nadat hij het deed natuurlijk Direct benchen met Atto:
Resultaat:
[afbeelding]
Wel lekker, maar toch niet zo hoog zoals ik verwacht had.
Stripe dinges size staat op 64K.
Iemand nog tips om de performance wat op te krikken¿
Ik zal morgen ook nog ff sisoft en HDTach benches erbij gooien
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Simpel: RAID-5. RAID-5 is ideaal voor data integriteit, maar het is moord voor je performance. Als je performance wilt en een stukje redundance, dan moet je gaan voor RAID-0+1/RAID-10 (mirrored stripes). Het kost je alleen de helft van de capaciteit. Maargoed, RAID-5 is echt alleen interessant als dataintegriteit het belangrijkste is. Als performance het belangrijkste is, dan moet je daar nooit voor kiezen.Op maandag 15 juli 2002 08:21 schreef Brakius het volgende:
Kan iemand verklaren waarom de schrijfperformance bar slecht zijn? Met een single hd haal je 3x betere presetaties.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ik denk eerder de verkeerde schijfjesOp maandag 15 juli 2002 08:45 schreef jamaicaman het volgende:
oeps, toch de verkeerde controller gekocht ?
Volgens mij hadden die Maxtor D740 schijven wat problemen in RAID
webOS all the way!
(heb ik ook maar erges gelezen hoor
http://www.tweakers.net/nieuws/22349
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
Verwijderd
Onzin. RAID 5 is voor snelheid en veiligheid wil. RAID 5 killed je snelheid echt niet en al helemaal niet naar 10MB/s-50MB/s.....Op maandag 15 juli 2002 08:40 schreef afterburn het volgende:
[..]
Simpel: RAID-5. RAID-5 is ideaal voor data integriteit, maar het is moord voor je performance. Als je performance wilt en een stukje redundance, dan moet je gaan voor RAID-0+1/RAID-10 (mirrored stripes). Het kost je alleen de helft van de capaciteit. Maargoed, RAID-5 is echt alleen interessant als dataintegriteit het belangrijkste is. Als performance het belangrijkste is, dan moet je daar nooit voor kiezen.
eum dat nieuws bericht gaat over scsi systemen, waar wij over hebben is toch een Raid 5 IDE systeem ?Toevallig Windows XP?
http://www.tweakers.net/nieuws/22349
Moest je effe verder lezen dan zag je "Het schijnt dat dit probleem ook voor IDE-RAID gebruikers geldt.". En moest je daarna wat reacties of forums checken zou je zien dat dat wel degelijk het geval isOp maandag 15 juli 2002 08:59 schreef jamaicaman het volgende:
eum dat nieuw bericht gaat over scsi systemen, waar wij over hebben is toch een Raid 5 IDE systeem ?
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Dream on. Zie ook de benchmarks op AT over raid. RAID-5 heeft een goede leessnelheid, maar de schrijfsnelheid is zeer slecht doordat niet alleen de data weggeschreven moet worden, maar ook de parity, die ook nog eerst berekend moet worden.Op maandag 15 juli 2002 08:58 schreef researcher het volgende:
[..]
Onzin. RAID 5 is voor snelheid en veiligheid wil. RAID 5 killed je snelheid echt niet en al helemaal niet naar 10MB/s-50MB/s.....
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
De topicstarter heeft een SX6000 van promise, daarop zit een Intel 960 speciaal voor de XOROp maandag 15 juli 2002 09:38 schreef EXX het volgende:
RAID-5 is erg rekenintensief. Aldoor moeten er parity berekeningen worden gedaan. Dat legt nogal beslag op de snelheid tenzij je een controllerkaart hebt met een eigen CPU die al dit voor zijn rekening neemt. Dan is RAID-5 nauwelijks langzamer dan RAID-0.
Idd, en da's nou ook precies de reden dat je Direct I/O uit moet zetten, want dan gaat hij het cache gebruiken en dan merk je dit bijna niet meer... Doe maar eens 64MB ECC op zo'n SX6000, en dan draait het echt wel wat sneller...Op maandag 15 juli 2002 09:11 schreef afterburn het volgende:
[..]
Dream on. Zie ook de benchmarks op AT over raid. RAID-5 heeft een goede leessnelheid, maar de schrijfsnelheid is zeer slecht doordat niet alleen de data weggeschreven moet worden, maar ook de parity, die ook nog eerst berekend moet worden.
[omfg]
Tja, heb nu sinds afgelopen week eindelijk mijn eigen bak en zie dat ik hier nogal uit mijn nek blaat, maar jah, scores van >500MB/s met direct I/O uit staan wel leuk :-P
[ Voor 0% gewijzigd door Kippenijzer op 29-08-2002 20:09 . Reden: Beetje duf ]
De voordelen van RAID 5 zijn uitstekende redundantie, hoge lees snelheid, gebalanceerde I/O's bij zowel lezen als schrijven en weinig verlies van bruikbare schijfruimte.Op maandag 15 juli 2002 08:58 schreef researcher het volgende:
[..]
Onzin. RAID 5 is voor snelheid en veiligheid wil. RAID 5 killed je snelheid echt niet en al helemaal niet naar 10MB/s-50MB/s.....
Als enig nadeel zou je de relatief trage schrijfsnelheid kunnen noemen wat veroorzaakt wordt door het berekenen van de parity, deze snelheid is uiteraard mede afhankelijk van de processor kracht op je controller.
/edit/ al een paar keer gezegd sorry /edit/
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Met Direct I/O uit:Op maandag 15 juli 2002 04:08 schreef RolandWitvoet het volgende:
Volgens mij moet je direct i/o uitzetten. Hoeveel MB cache heb je op je controller zitten? beetje zonde om dat uit te schakelen lijkt me, bovendien krijg je dan geen exht representatieve benchmarks.
Verkeerde HD gebencht
Geheugen: 32 MB non-ECC [128 MB ECC komt asap. heb ff tijdelijk een 32 MB Reepje erop gezet]
Op dit kaartje zit een 100 mhz 32 bit intel i960RM RISC CPUtjeOp maandag 15 juli 2002 10:42 schreef mikevanrooijen het volgende:
deze snelheid is uiteraard mede afhankelijk van de processor kracht op je controller.
\o/
Verwijderd
Niks speciaals lopen, alleen me gewone background progsels [geen virusscan enzo. Ook niks wat die HD aanspreeekt]Op maandag 15 juli 2002 10:54 schreef Kippenijzer het volgende:
Nou, zo kloppen in ieder geval de waarden voor de write weer een beetje... Die 5Mb/s bij 128 zal wel een foutje zijnHeb je tijdens de bench wel alle andere progjes uit staan?
Yup Asus A7V266-E, Via dus.Op maandag 15 juli 2002 10:54 schreef wkamphuis het volgende:
Welk moederbord heb je, toevallig een Via chipset?
* StarLite zoekt wel wat rond op de Via site
\o/
blocksize goed?
Ja kan aan zoveel factoren liggen.
Maar toch vind ik je cpu utilisation wel erg hoog hoor.
Smells like a via bug
Dus, als ik jou was ff die latency patch erop en eventueel een bios update.
80 aderige nieuwe IDE-kabels [zaten bij de controller in de doos]Op maandag 15 juli 2002 12:33 schreef jamaicaman het volgende:
Heb je alle kabels goed ?(denk aan 80 aderige kabels, etc etc)
blocksize goed?
Ja kan aan zoveel factoren liggen.
Maar toch vind ik je cpu utilisation wel erg hoog hoor.
Smells like a via bugHeb ik ook last van gehad maar sinds ik die latency patch heb is die cpu utilisation heel laag en met mijn onboard raid gecrackte bios erop issie nog sneller.
Dus, als ik jou was ff die latency patch erop en eventueel een bios update.
BlockSize 64K [standard]
Net ff de allernieuwste VIA 4in1 4.40 erop gezet maar dat scheelde niks, ik ga nu eens op zoek naar die Via-latency patch.
Ook die via latency patch heeft helaas niks geholpen
\o/
Andere windows versie eens proberen, etc ik zou het verder ook niet weten hoor, sorry
ps. merk je ook dat ze erg sloom zijn?
Verwijderd
laat maar, beter lezen
Verwijderd
Probeer eens een benchmark met je controller in een ander (bovenste?) pci-slot zonder dat er andere pci-apparaten inzitten. Misschien dat het helpt, misschien niet.
Als je ergens een niet-via-moederbord hebt liggen moet je 'm daar eens inhangen. Een Tyan Tunder mobo gaf bij mij opeens 1/3 meer snelheid, zowel bij lezen als bij schrijven.
Je hebt het door over een ONOFFICIELE latency patch..Op maandag 15 juli 2002 13:15 schreef wkamphuis het volgende:
Is dat dezelfde als [URL=http://www.networking.tzo.com/net/software/]deze]/URL] of heb je een andere¿
\o/

Ik ga zon eens aan de andere drivers [degene waarmee ik niet kon formatteren, misschien dat de performance dan wel klopt. Andere drivers heb ik nog niet gevonden :(]
Dit is Atto [ff zoeken op GoT, staat wel in een van de HD benchmark topics]Op maandag 15 juli 2002 14:59 schreef RonnieB82 het volgende:
waar haal ik zo'n bench proggie? ik wil wel eens weten hoe mijn 3 9.1 GB SCSI schijven presteren op RAID5...
Ook word er wel getest met Sisoft Sandra en HDTach [allebei met google erg makkelijk te vinden ;)]
\o/
Wordt dit geheugen ook gebruikt als schrijfcache?Op maandag 15 juli 2002 10:52 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Geheugen: 32 MB non-ECC [128 MB ECC komt asap. heb ff tijdelijk een 32 MB Reepje erop gezet]
[..]
Zo ja, zit er een accu/batterij op deze kaart?
(Zo niet -> ARGH!)
lijkt mij niet he, dat geheugen word toch gewoon gevoed door het mobo, maar waarom zou er een accu/batterij op moeten volgens jouw. daar blijft geen belangrijke data op de staan hoor.Wordt dit geheugen ook gebruikt als schrijfcache?
(Zo niet -> ARGH!)
Lijkt me vrij simpel, stroomuitval -> weg data.Op maandag 15 juli 2002 15:38 schreef jamaicaman het volgende:
[..]
lijkt mij niet he, dat geheugen word toch gewoon gevoed door het mobo, maar waarom zou er een accu/batterij op moeten volgens jouw. daar blijft geen belangrijke data op de staan hoor.
(Corrupte schijf/windows/whatever je aan het doen was).
Waarom denk je dat op alle "echte" raid-controllers een backup-accu zit?
Ik snap em ff niet
Nee, dit is niet van dat geheugen met een batterijtje.Op maandag 15 juli 2002 15:33 schreef vassago het volgende:
[..]
Wordt dit geheugen ook gebruikt als schrijfcache?
(Zo niet -> ARGH!)
Data in de schrijfcache gaat dus [net als bij gewone schijven] bij een stroomuitval verloren.
Hier nog wat benchmarks met driver 1.10 Build 39 [die drivers waarmee hij niet wou formateren]
Verkeerde HD gebencht
Bij standaard Atto benchmark dus duidelijk beter.
HDTach geeft nog steeds een veel te lage 20 MB/Sec aan
Zelfs me losse Maxtor 80 GB haalt hier 40 MB/Sec
Dit alles is MET de via latency patch...
\o/
Probeer gewoon allerlei drivers uit.
Misschien helpt het.
Trouwens, je draaid windows xp? stap anders eens over naar win2k.
Dit is Win2K SP²Op maandag 15 juli 2002 15:53 schreef jamaicaman het volgende:
de write snelheid is al beter geworden , maar jammer dat de read snelheid nu weer afneemd
Probeer gewoon allerlei drivers uit.
Misschien helpt het.
Trouwens, je draaid windows xp? stap anders eens over naar win2k.
Ik zal eens op zoek gaan naar oudere drivers [staan niet op de site van Promise, dus ff de Promise FTP afstruinen]
Ik kan geen andere drivers vinden als 1.10 Build 31 en 1.10 Build 39
Ik kan nog proberen een nieuwe firmware te flashen in de kaart, maar ik denk niet dat dat veel gaat helpen
\o/
Drivers maken op de 32 MB weinig vershil, terwijl op de 4 MB test het verschil groter is [jammer dat er geen 128 MB test is :(]

En zonder Direct I/O:

Vergelijking met een losse 80 GB Maxtor HD [ata/133]

Een losse schijf is dus in schrijven 2 keer zo SNEL als de 4 schijven Raid5 setup en "slechts" 1,5X zo traag met lezen¿
HDTach geeft nog steeds dezelfde [extreem lage] scores, met een constant 100% CPU gebruik
En ik denk al waarom, het welbekende windows gekloot met IRQ's:

* StarLite gaat weer op zoek naar een oplossing voor DIT probleem, misschien is het idd het probleem [ik hoop het, heb ik in ieder geval iets om op te lossen IPV gokken en klooien met drivers]
\o/
En als het tegenzit moet voor die berekening dus ook eerst gelezen worden. Maar sequntial writes zouden behoorlijk snel moeten zijn op een RAID 5 schijf, omdat er dan niks gelezen hoeft te worden.Op maandag 15 juli 2002 09:11 schreef afterburn het volgende:
[..]
Dream on. Zie ook de benchmarks op AT over raid. RAID-5 heeft een goede leessnelheid, maar de schrijfsnelheid is zeer slecht doordat niet alleen de data weggeschreven moet worden, maar ook de parity, die ook nog eerst berekend moet worden.
Mja ik weet het verder ook niet.
Misschien kun je het testen op een ander mobo want dan weet je of het aan die via chipset ligt.
Erg kut voor je
Dat heeft dus helaas niet geholpen
En het vreemde, HDTach claimt NOG STEEDS 100% CPU TIJD ARGHS!
Kopieren van 110 MB data neemt 4-11% CPU in
\o/
Promise reageerd nietOp maandag 15 juli 2002 20:37 schreef jamaicaman het volgende:
kun je niet een mailtje sturen naar het desbetreffende bedrijf dat die kaarten/hdd's/mobo's maakt wellicht hebben hun een oplossing voor jou probleem, je kunt het altijd proberen.
Ik kan Maxtor eens proberen, maar aangezien de losse maxtor wel goed werkt lijkt het me niet dat het daar aan ligt...
\o/
Op de site van AttoTech schijnt, maar die is zooo wazig.Op maandag 15 juli 2002 21:40 schreef Galaxis het volgende:
Waar kan je atto downloaden
Dus ik heb Atto ff geupload, download hem hier.
Voor zover ik weet is het freeware, dus ik neem aan dat ik het mag posten, zo niet verwijder de link dan maar uit me post
\o/
Resultaat:
Driver .31:

Driver .39:

Ik heb zojuist de Raid5 array als test verbroken en een Raid0 ARraytje gemaakt [met dezelfde 4 schijven]
Resultaat:

Nauwelijk beter dan de Raid5 scoren dus.
Hieraan is DUIDELIJK te zien dat het NIET aan het feit Raid0/Raid5 ligt, maar aan mobo/drivers/OS/whatever...
\o/
en alleen voor NTFS.....Op maandag 15 juli 2002 09:02 schreef Dawai het volgende:
[..]
Moest je effe verder lezen dan zag je "Het schijnt dat dit probleem ook voor IDE-RAID gebruikers geldt.". En moest je daarna wat reacties of forums checken zou je zien dat dat wel degelijk het geval is
if broken it is, fix it you should
read 65 mb/s top? mijn atlas 10k3 trekt in zijn uppie 55mb/sOp maandag 15 juli 2002 22:37 schreef -=!ME!=- het volgende:
Ik heb de latency patch 1.9D samen met een Raid/SCSI fix van de Via Site en beide drivers geprobeerd:
Resultaat:
Driver .31:
[afbeelding]
Driver .39:
[afbeelding]
Ik heb zojuist de Raid5 array als test verbroken en een Raid0 ARraytje gemaakt [met dezelfde 4 schijven]
Resultaat:
[afbeelding]
Hieraan is DUIDELIJK te zien dat het NIET aan het feit Raid0/Raid5 ligt, maar aan mobo/drivers/OS/whatever...
Das dus ook een van de redenen waaarom ik dit topic open, ik heb het gevoel alsof het sneller kanOp maandag 15 juli 2002 22:43 schreef elgringo het volgende:
[..]
read 65 mb/s top? mijn atlas 10k3 trekt in zijn uppie 55mb/s
Ik heb weer Raid5 teruggezet met 16K clustersize, eens kijken of dat [veel] scheelt
Ik heb helaas geen ander non-via mobo waar ik de kaart in kan proppen [alleen een DELL intel LX mobotje, maar dan moet ik de kast eerst verbouwen anders past de kaart er niet in ;)]
Ook ga ik wat benchen met kleinere partities en andere FileSystems...
\o/
Goed je heb via die met patch maximaal 90mb/s over de pci bus kan pompen. waarvan dus 65mb/s 'echte' data, nog een zooi overhead en je andere pci kaarten. Hang hem eens in een niet via systeem (p3/4 ofzo). Ik heb dit ook gehad met mijn scsi sci deze ging eerst ook niet harder dan 40/45 mb, na een sis 745 mobo erin gedaan te hebben deede deze ineens 55mb/s met exact dezelfde drivers.[b]Op maandag 15 juli 2002 22:37 schreef -=!ME!=- ....
Resultaat:
En ja een pentium 2 oard heeft vaak nog een betere pci-bus snelheid..... (uitproberen met die dell dus....)

Specs :
ECS K7S5A
Maxtor 40 Gb @ 5400 rpm
Duron 850 @ 100mhz FSB
256 mb ram
Okay, het komt dus door het mobo en 65 MB/Sec is dus wel zo ongeveer het maximum wat ik zal gaan halen met deze PC.Op maandag 15 juli 2002 22:53 schreef elgringo het volgende:
[..]
Goed je heb via die met patch maximaal 90mb/s over de pci bus kan pompen. waarvan dus 65mb/s 'echte' data, nog een zooi overhead en je andere pci kaarten.
Mjah, kan ik nog wel mee leven.
Wat ik WEL jammer vind is dat dat ding tijdens het benchen altijd 100% CPU power inneemt
Tijdens het kopieren van een 700 MB DivX zit de CPU zon 5-12% te werken [VEEL meer dan wanneer ik dezelfde file op een andere IDE schijf kopieer]
\o/
Jah, zelfs in Raid0 schrijft jouw schijf veel sneller dan mijn 4 schijvenOp maandag 15 juli 2002 23:16 schreef Galaxis het volgende:
Raar dat mijn schijfje sneller schrijft als de jouwe
Is me Via bordje dan zo brak, zijn de drivers brak, is Atto brak, is de kaart brak?
En: Waarom zon f***ng hoge CPU load, die zou JUIST enorm LAAG moeten zijn met zon controller? het lijkt me op een een of ander conflict tussen 2 apparaten ofzow.. Maar hoe kom ik er8er???
ps: Kan nu ff niet benchen, hij is aan het "synchronizen" en als het niet sneller gaat dan dit issie morgenochtend NOG bezig
Alles werkt nog wel, maar je hebt wel "Degraded performance" en dat kunnen we natuurlijk niet gebruiken tijdens benchmarken
\o/
via pci bus....Op maandag 15 juli 2002 23:22 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Jah, zelfs in Raid0 schrijft jouw schijf veel sneller dan mijn 4 schijven
Is me Via bordje dan zo brak, zijn de drivers brak, is Atto brak, is de kaart brak?
En: Waarom zon f***ng hoge CPU load, die zou JUIST enorm LAAG moeten zijn met zon controller? het lijkt me op een een of ander conflict tussen 2 apparaten ofzow.. Maar hoe kom ik er8er???
mijn load is na mijn mobo schift ook gedaalt
Dus int kort : Via Zuigt aars voor Raid/SCSIOp maandag 15 juli 2002 23:24 schreef elgringo het volgende:
via pci bus....
mijn load is na mijn mobo schift ook gedaalt
Bah, ik had nooit een Via sjipset moeten nemen dus
hmzz, me PC is nog geen jaar oud, ik zou maybe het mobo kunnen wisselen [zitten nog wat andere foutjes aan]. Wat zou een goed vervangend mobo zijn voor me huidige Anus A7V266-E [dus een andere non-via sjipset]
\o/
nee met apparaten die veel bus eisen; scsi en raid vooral dus...Op maandag 15 juli 2002 23:25 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Dus int kort : Via Zuigt aars voor Raid/SCSI
Bah, ik had nooit een Via sjipset moeten nemen dus
Daarom heb ik nu ook sis
en de vervanging voor je asus: 1 met sis 745 chipset (msi 745 ultra of een ecs (EUR 89,-))
Maar je CPU usage is wel ergggggggggg hoog, me p133 met z'n 2.1Gb hd haalt dat nog ineensUit de FAQ
Eigenschappen:
minimaal 3 hd's
Snelst lezen en langzamer schrijven
Wel bescherming data
gebruik van je hd grote is afhankelijk van aantal schijven, bij 3 schijven = 66%, bij 4 75%, etc
tja drivers, of het systeem. conflicten, e.d als je nou eens lekker kaal doet
dus RAiD videokaart, geheugen en de hd;s.. en dan windows instaleert en dan de nieuwste drivers, en via patch dingen kijk eens wat er dan gebeurt.
Jah, dat ga ik morgen proberen [is nu wat te laat om me hele PC overhoop te halen, licht 'ie de hele nacht weer zo open.Op maandag 15 juli 2002 23:31 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Maar je CPU usage is wel ergggggggggg hoog, me p133 met z'n 2.1Gb hd haalt dat nog ineens
tja drivers, of het systeem. conflicten, e.d als je nou eens lekker kaal doet
dus RAiD videokaart, geheugen en de hd;s.. en dan windows instaleert en dan de nieuwste drivers, en via patch dingen kijk eens wat er dan gebeurt.
Maar me gewone HDs hebben een lagere CPU usage, dus de cpu usage ligt niet 100% aan de Sjipset
\o/
ik wens je succesOp maandag 15 juli 2002 23:34 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Jah, dat ga ik morgen proberen [is nu wat te laat om me hele PC overhoop te halen, licht 'ie de hele nacht weer zo open.
Maar me gewone HDs hebben een lagere CPU usage, dus de cpu usage ligt niet 100% aan de Sjipset
/aardigvoordemensmodus
tnxOp dinsdag 16 juli 2002 01:32 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
ik wens je succes![]()
/aardigvoordemensmodus
/bedankjesvooraardigemensenmodus
\o/

Zeker niet slecht dacht ik zo [write performance ligt net iets onder single-HD, read gaat bijna 2 keer zo snel [limiet ligt VIA sjipset/PCI bus]]
Wat andere benchmarks:

tst32:
En nauwelijks CPU usage bij sandra, tst32 en georges disk performance test [max 10% cpu met winamp etc gewoon aan]J:\Tst32>tst32 250
TST disk-speed test
32-bit edition
Copyright 1999-2000, George E. Breese. Rev. 12/26/00
Testing 250 megabytes
Write rate is 24.691 megabytes per second.
Read rate is 27.759 megabytes per second.
Testing random reading for five seconds...
Random read rate is 0.562 megabytes per second.
Atto en HDtach zitten constant op 100% CPU tijd.
De HD direct na een [quick] format
Vreemd, al 71 MB gebruikt, maarjah, vrije ruimte klopt WEL, dus ik zal zeker niet klagen tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Zodra ik de spullen binnenheb lekker bouwen, en daaran even wat benches draaien. Screenies post ik dan wel ff.
Siditamentis astuentis pactum.
geld teveel?Op woensdag 17 juli 2002 21:36 schreef Varienaja het volgende:
Ik heb een 3Ware Escalade 7810 besteld, samen met 8 Maxtor 540x 120GB schijven. Komt te draaien op een Asus TUSL2 moederbord, met een Celeron 1300 Tualatin.
Zodra ik de spullen binnenheb lekker bouwen, en daaran even wat benches draaien. Screenies post ik dan wel ff.
Of wat wil je hier mee bereiken?
Asus TUSL2-C
Celeron 1400
512MB RAM
Win2k Sp3

M'n oude trouwe 27GB Maxtor disk, 7200rpm

3Ware Escalade, 8x Maxtor 540x 120GB, Raid0, stripe size 1024kb.

3Ware Escalade, 8x Maxtor 540x 120GB, Raid5, stripe size 64kb.
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Wat ik alleen denk van al deze progjes is dat de transfer size van de test pakketjes te klein is. Raid wordt pas echt interessant als je met grote bestanden aan de gang gaat. Wat ik niet kan testen maar wel kan merken is het opstarten van Windows, wat veel sneller gaat dan voorheen. En het kopieren van DivX films, van een megabytje of 700. Dat gaat vele malen sneller.
Wat ik niet heb is die hoge CPU belasting (jij nu geloof ik ook niet meer) Bij mij staat die op een procentje of 3 a 4 (AMD 1200 MHz).
Totale pc prestaties zijn bij mij toch wel merkbaar omhoog gegaan (vergeleken met een losse schijf) en de data is nu "redelijk"veilig. Toch blij met de aankoop!