Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] 5 Inch TFT Mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een GameCube TFT scherm gekocht om in te bouwen in een transparante box voor video editing doeleinden. Het scherm beschikt over een composiet video input (tulp/rca/geel/etc ;)). Omdat ik het scherm ook direct aan een S-video output wil kunnen hangen vroeg ik me af wat hiervoor de beste manier is.

Mijn vraag is dus als volgt:
Hoe kan ik van een S-video signaal een composiet signaal maken? Zijn hier kabels of converters voor te koop? Heb de hele stad al afgezocht maar niemand kon me verder helpen...

Anyone?

Verwijderd

Er zijn van die kabeltjes, S-video aan je videokaart kant en tulp aan de andere.

Bijvoorbeeld op deze site
http://www.sigmadesigns.com/products/hollywood_plus_cables_accessories.htm

Kijk bij "Replacement Composite Video Adaptor Cable for REALmagic Hollywood Plus"

Verwijderd

Topicstarter
Thanx,

maar ze hebben het daar over een 7-polige "s-video" plug:

This cable converts the 7-pin S-Video connector to a standard composite video (RCA) connector. If you want to display the video output on your television and it does not have a S-Video (4-pin) input, use this cable to adapt the output to your television.

Het gaat mij om de 4-polige S-video plug. Ik heb ook zo'n 7 polige kabel bij m'n laptop gekregen, ik heb het idee dat die poort op m'n laptop buiten het normale S-video signaal ook een composite signaal output... Aangezien ik geen zin heb om m'n laptop open te schroeven om te kijken hoe dit werkt dacht ik dat het wel handig zou zijn om de vraag aan mede-tweakers te stellen...

Ik zoek dus een oplossing waarbij een 4-polig S-video signaal omgezet kan worden naar een composite signaal (tulp)...

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Y-ground------------------+
                  +---------- RCA/composite ground
C-ground------------------+

Y-------------------------+
                  +--------- RCA/composite video
C------------||-----------+
        470pF

Werkt in beide richtingen, echter composiet naar composiet geeft dan beter resultaat (en natuurlijk S-video naar S-video, maar je wilde niet voor niets een converter)

Plug:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/minidin4f.gif
code:
1
2
3
4
5
Pin Name Description 
1   GND  Ground (Y) 
2   GND  Ground (C) 
3   Y    Intensity (Luminance) 
4   C    Color (Chrominance)

bron:
http://www.hardwarebook.net/connector/av/svideo.html
http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html

Aan die Hollywood+ kabel heb je niets. Ten eerste past hij niet vanwege de extra pennen, en als ik mij niet vergis (ik kan het nameten voor je) is de pinout ook niet compatible.

Bovenstaand schema kun je het beste inbouwen in een metalen plug (mits het erin past) of je neemt een stukje koperpijp en metalen plug die je aan elkaar soldeerd, de onderdelen in de koperpijp - daarna de plug monteren - klaar (afschermen is beter als genezen/filteren)...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 04:44 schreef euss het volgende:
Bovenstaand schema kun je het beste inbouwen in een metalen plug (mits het erin past) of je neemt een stukje koperpijp en metalen plug die je aan elkaar soldeerd, de onderdelen in de koperpijp - daarna de plug monteren - klaar (afschermen is beter als genezen/filteren)...
Thanx, zometeen even langs de electroboer! Toch nog 2 vraagjes:
Je hebt het over een koperen pijp, kan ik niet gewoon zo'n high end s-video plug gebruiken? Of is het nodig om de kabel af te schermen om storingen tegen te gaan? Kan hiervoor niet zo'n ring gebruikt worden? Waar je de kabel doorheen laat lopen? (weet even niet de exacte naam :?)

Ik heb ondertussen op http://www.overclockers.com/tips183/ ook een howto gevonden, maar ze hebben het daar over een 630 picoFarad condensator... Als ik het goed heb begrepen bestaat 630pF helemaal niet en zou daarvoor een 680pF condensator moeten nemen, klopt dit? Wat is het verschil tussen de 470pF en de 680pF condensator? Welke kan ik het beste gebruiken?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Op maandag 15 juli 2002 12:37 schreef DIGIBOY het volgende:

[..]

Thanx, zometeen even langs de electroboer! Toch nog 2 vraagjes:
Je hebt het over een koperen pijp, kan ik niet gewoon zo'n high end s-video plug gebruiken? Of is het nodig om de kabel af te schermen om storingen tegen te gaan? Kan hiervoor niet zo'n ring gebruikt worden? Waar je de kabel doorheen laat lopen? (weet even niet de exacte naam :?)
Ferriet :)

Een koperen pijp aan je video poort? :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Precies! Ferriet bedoelde ik :P Heb nog een berg van die ringen liggen uit apparatuur die ik gesloopt heb en van kabels die ik niet meer gebruik... Is dus wel aan te raden om deze om de cable te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 12:37 schreef DIGIBOY het volgende:
Ik heb ondertussen op http://www.overclockers.com/tips183/ ook een howto gevonden, maar ze hebben het daar over een 630 picoFarad condensator... Als ik het goed heb begrepen bestaat 630pF helemaal niet en zou daarvoor een 680pF condensator moeten nemen, klopt dit? Wat is het verschil tussen de 470pF en de 680pF condensator? Welke kan ik het beste gebruiken?
Anyone?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-11 11:48
Voor 6 euro heb je een s-vid -> tulp plug. Hoef je niet zo te kloten.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik dus naar op zoek! Heb je ook enig idee waar deze te koop zijn?

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mischien je locale, tv zaak / electroboer... :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, heb de hele stad al afgezocht! En ik woon in Rotterdam! Sommige snuggere verkopers kwamen al met de optie om via 2 scart kabels en een verbindingsblokje de conversie te maken, maar dat is helemaal niet mogelijk... |:(
Pagina: 1