Ik installeer sinds enige tijd op alle machines die ik onder handen krijg AVG (zie boven) en tot nu toe:
- is de performance goed (zowel snel als effectief; een vriend van mij die op erg veel mailinglists zit heeft in 3 maanden ca. 10 verschillende virussen meegekregen met mailtjes, die AVG er allemaal uit haalde)
- is het downloaden van updates snel (ca. 50 kbyte/s met ADSL en kabel). Het is een file van ongeveer 3 Meg. Update wel van grisoft.cz, want vanaf grisoft.com krijg je een verkeerde file, erg raar.
- is hij gratis. (Je kunt de Pro versie tegen betaling gebruiken die nog wat meer opties heeft, nooit geprobeerd trouwens.)
Het enige nadeel is dat ik tot nu toe geen manier heb gevonden om de updates in een file op te slaan om ze op een CD-R te zetten.
AVG scant zowel e-mails als 'op de achtergrond'. (Als je een file met een bekend virus erin wilt openen krijg je een blauw scherm met zoiets als 'Found virus in xxx.exe. Allow access? yes/no/heal'
(Hmm ik zou toch eens bij grisoft.com moeten informeren of ik een vergoeding kan krijgen voor deze reclame

)
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.