LAME MP3 Encoder DLL

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik ben nu bezig een 1337 cd te rippen (Paul Simon - Graceland :7 ), maar vraag me af wat de 'additional parameters' van de 'LAME MP3 Encoder DLL' inhouden. Ik wil zo min mogelijk kwaliteitsverlies, dus zo'n gelikt mogelijk geluid ;)

Output Mode: Stereo | Joint Stereo | Dual Channel | Force Mono
Quality: Normal Quality | Low Quality | High Quality | Voice Quality

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

stereo / high quality

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38
Volgens mij gebruiken ze tegenwoordig steeds meer joint stereo, maar dat weet ik niet zeker.
Een link met veel info over de beste instellingewn voor lame.exe:

http://www.hydrogenaudio.org/forums/showthread.php?s=&threadid=260

Verwijderd

ik zou voor joint stereo gaan en high quality

• zork
Oké, maar wat houd joint stereo precies in? En dual channel = stereo, toch?

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 13:30
de beste parameter op het moment (met lame 3.92) is

--alt-preset extreme

dat is vbr op 320 met nog wat leuke trucjes

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Lame.exe --r3mix

Klik hier voor meer info.

• AgeOfPanic
Joint Stereo betekent volgens mij dat hij alleen stereo encodeert als de twee kanalen ook daadwerkelijk verschillen. Als er geen verschil is, geeft hij maar kanaal. Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

• AgeOfPanic
alt --preset extreme is wel een beetje overkill, --alt preset standard is denk ik goed genoeg.

• zork
Op maandag 15 juli 2002 01:34 schreef AgeOfPanic het volgende:
Joint Stereo betekent volgens mij dat hij alleen stereo encodeert als de twee kanalen ook daadwerkelijk verschillen. Als er geen verschil is, geeft hij maar kanaal. Hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Luid en duidelijk :)
Op maandag 15 juli 2002 01:36 schreef AgeOfPanic het volgende:
alt --preset extreme is wel een beetje overkill, --alt preset standard is denk ik goed genoeg.
Nah, ik wil maximum quality :) Mede omdat de cd oorspronkelijk niet digitaal gecompileerd is ;)
Op maandag 15 juli 2002 01:33 schreef Nocturno het volgende:
de beste parameter op het moment (met lame 3.92) is

--alt-preset extreme

dat is vbr op 320 met nog wat leuke trucjes
Uhm, kan ik die preset gewoon in EAC opgeven? En overruled deze setting de andere settings? Ik gebruik namelijk EAC als rip software

• AgeOfPanic
Ik gebruik zelf razorlame als een frontend voor lame.exe en dan kun je bij de lame opties kiezen dat je alleen de instellingen wilt gebruiken van de regel --alt preset ...
Nogmaals volgens mij is extreme een beetje overkill, omdat je het verschil eigenlijk niet hoort en dan volgens mij alleen met een duur audiosysteem en het behoorlijk in grootte scheelt. Maar als schijfruimte geen probleem is, kun je ook nog kiezen voor -alt preset insane (cbr 320), maar dat is gekkenwerk :). Lees anders het forum van de link die ik heb gegeven, staat veel info in.

Dit is een topic van mij, want ik ben ook een tijdje bezig geweest met EAC en LAME, misschien ook wel handig:

[topic=545444]

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 01:33 schreef Splatter het volgende:
Lame.exe --r3mix

Klik hier voor meer info.
r3mix is al een tijdje verouderd (kan je ook zien aan de web-site). De laatste ontwikkelingen zitten in de --alt_preset parameter.
De "--alt_preset standard" levert hoog kwaliteit VBR's op van gemiddeld 170-190 kbit/s

Cheers,

EiSl
Pagina: 1