Bromtoon in SB-Live->speakers na overbouwen kast

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ik heb sinds donderdag een chieftec kast (zwarte), maar na het overbouwen heb ik een bromtoon/zoemtoon in mijn speakers.. Nu weet ik niet precies waar het aan ligt.. Iemand hier ervaring mee?

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Nu is het overigens wel zo dat mijn Zalmann koeler (dat metalen stuk voor de mensen die hem kennen) gemount is over het pci slot van mijn sb-live.. Hmm vanmiddag even testen, ik post wel een reply als dit draadje dicht kan...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 10:57
[search=aardlus]

zal vast ook wel wat bruikbare tips opleveren :)

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Staat de line-in toevallig aan en hoor je die terug op je master? Daar had ik last van iig, die uitzetten verhielp het brom-probleem bij mij :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

4POX

Everybody is wired

Ik heb hetzelfde probleem. Na de aanschaf van een chieftec kast heb ik ook last van een aardlus. Ik heb al 5 verschillende kasten gehad en ik koop een moderne kast en boem :( ellende met de aarding.

De enigste oplossing die ik heb is de radio CAI los te gooien.. Maar dan moet ik iedere keer als ik naar de radio wil luisteren de kabel erin pluggen..

Er moet dus een andere oplossing zijn...

De kamer waar ik inzit heeft geen Aarding en geen andere groep. Dus wat kan een goede oplossing zijn voor die probleem ?

AKA Rinkel weblog

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

Johnny E

Dôh !!

Doe eens gek en haal het cd-audio kabeltje dat tussen je SB en cd-rom / dvd-rom loopt er eens uit.

Als je het nu is opgelost dan raad ik je aan een audio cd-kabel aan te schaffen is afgeschermd met een ferriet ring of extra aardedraad, dwz 4 aderig ipv het standaard 3 aderige kabeltje.

Specs!

Pagina: 1