Apple en CF Reader

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Mijn tante heeft dus een Power Mac G4 Cube (geen OSX), met een zeer coole 17" TFT breedbeeld monitor. Alleen ze is niet zo handig met computers (wie koopt er dan ook een peperdure Apple, niemand die je kan helpen).
Nu vroeg ze aan mij (als computerexpert ;) ) hoe ze de foto via een usb-reader naar de HD kon kopieren. Ik stop die reader in de usb-poort en er komt een extra icoontje op het bureaublad. Ik kan de foto's bekijken en kopieren, maar moet ik voordat ik de CF kaart verwijder eerst softwarematig de 'verbinding' verbreken net als in windows. Anders krijg je namelijk een foutmelding en het is al eens gebeurd dat de foto's verloren zijn gegaan.

Iemand suggesties?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 19:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

sleep de disk naar de prullemand, deze wordt dan ge-unmount

als je dat eng vind kun je gewoon de disk selecteren en via het file-menu (dacht ik in classic, draai hier zelf OSX) 'Eject Disk' kiezen (command(apple-toets)-E)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Gewoon op je desktop ejecten, dus in de prullenmand gooien.
Dan snel het kaartje eruit trekken voor ie em opnieuw mount.

• waslijn
Op zondag 14 juli 2002 23:52 schreef RM-rf het volgende:
sleep de disk naar de prullemand, deze wordt dan ge-unmount

als je dat eng vind kun je gewoon de disk selecteren en via het file-menu (dacht ik in classic, draai hier zelf OSX) 'Eject Disk' kiezen (command(apple-toets)-E)
Ben niet zo snel bang hoor :)
Maar Thnx voor de tips.

Volgens mij kon ik dat 'Eject disk' niet vinden, want ik heb in het file-menu gezocht naar zo'n optie.

• SvMp
  • Niet online
Dan de disk de prullenmand in, net zoals diskettes en CD-ROMs.

Bij Apple weten ze tenminste wat normaal unmounten is :)
Windows gebruikers hebben die nette etiquette niet geleerd ;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Bij de Apple Help (ok, onder OS X maar onder Classic staat het vast ook) vond ik bij trefwoord 'eject' netjes de uitleg die hier al gegeven wordt :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 14:39

BaRF

bijna kerst

je kunt haar ook overtruigen dat ze beter af is met een 'normale' computer, haar mijn backup 266 p2 geven, en mij die cube doneren :9

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• waslijn
Op maandag 15 juli 2002 08:16 schreef chem het volgende:
Bij de Apple Help (ok, onder OS X maar onder Classic staat het vast ook) vond ik bij trefwoord 'eject' netjes de uitleg die hier al gegeven wordt :?
Ja dat is het hem nu juist, ik zit niet 'meer' achter die Apple en zoals gezegd mijn tante is niet de handigste met de Apple.

Ze heeft nu het volgende probleem. Wanneer ze de foto's naar de HD kopieert en de reader unmount verdwijnen de foto's van de HD. Volgens mij maakt ze nu gewoon een soort snelkoppeling aan. Kan iemand mij vertellen hoe je op een Apple de foto's naar de HD kopieert? Hoop dat ik dan van die irritante vragen verlost ben :)

Het is echt lastig om iemand op afstand te helpen, wanneer je een platform niet kent.

• waslijn
Op maandag 15 juli 2002 08:24 schreef BaRF het volgende:
je kunt haar ook overtruigen dat ze beter af is met een 'normale' computer, haar mijn backup 266 p2 geven, en mij die cube doneren :9
Ja ik heb haar in het begin geprobeerd over te halen om een laptop (van mijn part een i-book) te kopen, wanneer er dan wat mee is zou ze hem mee kunnen nemen om iets te vragen. Maarja het zag er zo mooi uit in de showroom ;)

• RM-rf
  • Laatst online: 14-08 19:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 15 juli 2002 15:32 schreef Waslijn het volgende:

Ze heeft nu het volgende probleem. Wanneer ze de foto's naar de HD kopieert en de reader unmount verdwijnen de foto's van de HD. Volgens mij maakt ze nu gewoon een soort snelkoppeling aan. Kan iemand mij vertellen hoe je op een Apple de foto's naar de HD kopieert? Hoop dat ik dan van die irritante vragen verlost ben :)

Het is echt lastig om iemand op afstand te helpen, wanneer je een platform niet kent.
kopieren naar de desktop maakt inderdaad enkel een soort van alias aan, iedere disk kent zijn eigen desktop en dit zorgt er enkel voor dat de file op de desktop van die disk tevoorschijnt komt (wel handig als je direct een snelkoppeling op je desktop wilt hebben voor bepaalde files/apps zodra je de disk mount, maar vanuit usability oogpunt alsbehalve erg gebruikers-vriendelijk).

kopieren naar de desktop van je startup disk doe je door te slepen met de ALT-toets ingedrukt (er verschijnt dan een plusje(+) bij de cursor-pijl)
zodra je kopieert naar een directory op een andere schijf zelf is dit automatisch kopieren.

nog even over de 'Eject ..'-optie, in classic zit hij niet onder het File-menu, maar onder het 'Special'-menu (vijfde text-menu vanaf links), hij is normaal grijs en niet te selecteren tenzij je de disk image selecteerd.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1