Toon posts:

A7V333 RAID Promise

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De gebruiksaanwijzing vwb de Raid/Array 0 of 1 is mij niet helemaal duidelijk.
Ik had gedacht/gehoopt dat ik met een raid moederbord de vrije beschikking had over vier master en vier slave aansluitingen, te gebruiken naar eigen goeddunken, maar zo eenvoudig is dat blijkbaar niet!
Ik heb helemaal geen Array 0 of 1 nodig, de reden dat ik een RAID moederbord heb gekocht is dat ik dan meerdere harde schijven en burners/DVD/CD-ROM kan aansluiten, althans dat dacht ik dan!
Echter op de Promise 1 en 2(of 0 en 1)kun je alleen maar harde schijven aansluiten en nogmaals, ik wil geen harde schijven parallel schakelen of spiegelen, dus ik wil geen Array 0 of 1.
Ik heb 2 harde schijven, een burner en 2 DVD-Rom's.
Ik moet de Raid inschakelen (jumper op moederbord), anders werken de promise 1 en 2 niet. Ik wil echter geen array 0 of 1. Hoe moet ik dit nu alles aansluiten?
Ik dacht: schijf C op IDE 1 Master, schijf D op promise 1 als master, burner op IDE 1 Slave, DVD1 als master op IDE 2 en DVD2 als slave op IDE 2. So far so good.
Bij het opstarten komt het programma Promise SBFast Track in actie zodat je de array kunt instellen.
Ik wil helemaal geen array 0 of 1 instelling en als ik dan op "AUTO" ga, dan wil de computer, zonder dat ik ook maar iets ingesteld heb, rebooten.
Maar wat gebeurd er dan met mijn harde schijf D (60 Giga) die bijna vol staat met backup gegevens???????????
Heeft er iemand al wat ervaring opgedaan?

Verwijderd

--> PMG

Verder heb ik geen idee.. geen ervaringen met raid

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-04 13:45
dan koop je toch gewoon een ata133 PCI controller erbij?
http://www.tweakers.net/pricewatch/22946

review:
http://www.tweakers.net/nieuws/20015

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-04 12:12

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 15 juli 2002 21:23 schreef LopeZ het volgende:
Move OH -> PMG
Mja, hoort meer in Opslagmedia & I/O Controllers ;)

Maar ik ben de kwaadste nog niet: volgens mij moet je de schijven een voor een installeren en elk dan afzonderlijk definieren als een RAID0 (of RAID1) setje :)

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Ik verwijs je door naar:
http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html

Daar kun je een gehackte bios voor de asus a7v333 downloaden en die kun je flashen. Je promise ide wordt normale ide's waar je cdroms etc. kunt aansluiten.

Veel succes.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-04 14:03
We blijven moven: PMG -> OM & I/O controllers :)

Deze move werd u aangeboden door de GoT verhuisdienst :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Wie mailt Mikehotel33 effe dat z'n topic verhuist is? Hij is vrij nieuw hiero... Ik hoop maar dat hij z'n eigen topic kan weervinden!

Verwijderd

Reactie op topicstarter :

HDD1 op RAID 1 - array 1
HDD2 op RAID 2 - array 2

brander,dvd en cd-rom op IDE 0 en IDE 1
Pagina: 1