Als ik een mp3 aan het afspelen ben in winamp en ik scroll een internet pagina gaat de mp3 haperen. Ligt dit aan video kaart? Of aan de processor die niet snel genoeg is? Zou het zo kunnen zijn dat een andere videokaart wel goed gaat?
Probeer eens WMP.Op zondag 14 juli 2002 23:11 schreef sjoerdb het volgende:
Als ik een mp3 aan het afspelen ben in winamp en ik scroll een internet pagina gaat de mp3 haperen. Ligt dit aan video kaart? Of aan de processor die niet snel genoeg is? Zou het zo kunnen zijn dat een andere videokaart wel goed gaat?
-> SA
[forum=11] --> [forum=10] 
Heb je dat alleen met WinAmp
Heb je dat alleen met WinAmp
Mjah.. vinnik niet zo vreemd, eerlijk gezegd.Op zondag 14 juli 2002 23:11 schreef sjoerdb het volgende:
Als ik een mp3 aan het afspelen ben in winamp op een P200 en ik scroll een internet pagina gaat de mp3 haperen.
Meer gegevens zou ook niet weg zijn (onboard sound, of aparte soundcard, zo ja, wat voor een, en op welke plek zit-ie).
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Als ik em in WMP afspeel treedt hetzelfde effect op. Ik heb ooit es een speler gezien die je kon instellen op halve kwaliteit afspelen. Die kan ik wel s proberen, alleen geen idee hoe die heette...
Heb je ook al eens een andere browser geprobeerd? Misschien neemt Mozillia ofzo minder resources.Op zondag 14 juli 2002 23:16 schreef sjoerdb het volgende:
Als ik em in WMP afspeel treedt hetzelfde effect op. Ik heb ooit es een speler gezien die je kon instellen op halve kwaliteit afspelen. Die kan ik wel s proberen, alleen geen idee hoe die heette...
Is idd niet echt een optimaal systeempje. Misschien kun je een PCI-kaartje kopen.Op zondag 14 juli 2002 23:17 schreef sjoerdb het volgende:
extra gegevens:
P1 200 MMX
128 MB
2,5 GB HDD Quantum bigfoot
WIZAR3D videokaart 4MB (werkt met trident 5464 driver) PCI
opti audio 16 geluidskaart ISA
Verwijderd
Dat probleem kan ik me vaag herinneren van lang geleden. Volgens mij was het op te lossen met een bios instelling, ik weet helaas niet meer wat het precies was.
Verplaats je geluidskaart naar een ander PCI-slot. Je hebt 'm nu waarschijnlijk in het slot naast je AGP of vier sloten verder zitten. Die drie slots delen een IRQ.Op zondag 14 juli 2002 23:11 schreef sjoerdb het volgende:
Dat, en niets anders, is de oorzaak van je probleem.
I don't like facts. They have a liberal bias.
wordt wel proppen om die isa kaart in een pci te krijgenOp zondag 14 juli 2002 23:22 schreef Burne het volgende:
[..]
Verplaats je geluidskaart naar een ander PCI-slot. Je hebt 'm nu waarschijnlijk in het slot naast je AGP of vier sloten verder zitten. Die drie slots delen een IRQ.
Ik heb een vergelijk baar systeem maar dan met een P II 266 Mhz processor. Die had dat euvel ook. Ik heb er een andere geluidskaart ingezet,SoundBlaster AWE 32 ISA (dat ding hangt btw. helemaal krom, zo lang is ie). En dat gaat prima. Tevens heb ik die Quantum Grote voet vervangen (ik kan die naam niet meer uit m'n strot krijgen). Wat een vreselijk bagger ding is dat. Die zit nu in mijn pctje met een backup os.Op zondag 14 juli 2002 23:17 schreef sjoerdb het volgende:
extra gegevens:
P1 200 MMX
128 MB
2,5 GB HDD Quantum bigfoot
WIZAR3D videokaart 4MB (werkt met trident 5464 driver) PCI
opti audio 16 geluidskaart ISA
edit:
Als je nog een andere geluidskaart hebt liggen, prop die er dan in, Opti is echt bagger, in Win 2000/ME werkt ie al niet eens. En de geluidskwaliteit is
Als je nog een andere geluidskaart hebt liggen, prop die er dan in, Opti is echt bagger, in Win 2000/ME werkt ie al niet eens. En de geluidskwaliteit is

Verwijderd
Met een hamer past allesOp zondag 14 juli 2002 23:22 schreef Burne het volgende:
[..]
Verplaats je geluidskaart naar een ander PCI-slot. Je hebt 'm nu waarschijnlijk in het slot naast je AGP of vier sloten verder zitten. Die drie slots delen een IRQ.
- Staat je DMA aan van de harddisk?
- Probeer eens een PCI ipv een ISA soundcard.
- Zet hardwareacceleratie van je vga kaart eens uit.
- Gebruik eens andere afspeelsoftware.
- Soms is veranderen van muis van serieel naar PS/2 of van
PS/2 naar serieel ook een oplossing voor vreemde
problemen.
Mozilla neemt nou niet bepaald weinig resources in beslag om op een p200 te draaien, ook al zit er 128MB in.Op zondag 14 juli 2002 23:17 schreef SiHiDa het volgende:
Heb je ook al eens een andere browser geprobeerd? Misschien neemt Mozillia ofzo minder resources.
Grafisch zwaar hoor
Tenzij je de juiste skin pakt (lo/fi bijv.)
Zou ik liever Opera voor nemen, in dat geval.
video is PCI en geluid is ISA, dat daar de beperking in zit onder Windows is duidelijk.Op zondag 14 juli 2002 23:22 schreef Burne het volgende:
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Heb je toevallig Windows 2000 Pro?? Want dat is een bekend probleem in Windows 2000. Had ik eerst ook, maar ben gelijk toen XP er was overgestapt.Op zondag 14 juli 2002 23:11 schreef sjoerdb het volgende:
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
zelfde effect treed ook op als je een programma in DOS opent of iets gaat zoeken op de floppydrive?
Zijn namelijk standaard problemen. Waarschijnlijk door je niet optimale systeem is dit verergerd bij jou.
Zijn namelijk standaard problemen. Waarschijnlijk door je niet optimale systeem is dit verergerd bij jou.
Er zijn geen Win 2k drivers voor die geluidskaart.Op zondag 14 juli 2002 23:35 schreef WernerV het volgende:
[..]
Heb je toevallig Windows 2000 Pro?? Want dat is een bekend probleem in Windows 2000. Had ik eerst ook, maar ben gelijk toen XP er was overgestapt.
Boeit niks, ik heb SoundBlaster 128 (zon standaard kaartje) en die deed precies het zelfde. Met media gebeuren vind ik Windows 2000 zuigen.Op zondag 14 juli 2002 23:37 schreef psmeets het volgende:
[..]
Er zijn geen Win 2k drivers voor die geluidskaart.
Windows 2000 is goed voor een lame ass servertje of een gewone stabiele office computer. Wil je games en mp3/divx(oooh mag dat??) spelen zou ik voor XP gaan, maar aangezien je computertje dat niet echt kan trekken zou ik gewoon 98SE eropgooien...
Dat is helemaal gay. Das nog minder voor mp3 en media ontwikkeld. Ga maar gauw een anders OS zoeken.Op zondag 14 juli 2002 23:42 schreef sjoerdb het volgende:
Ik heb windows nt 4.0
Dan is je probleem gauw opgelost.
Maar wel rock-stable en snel zat op dat ding.Op zondag 14 juli 2002 23:44 schreef WernerV het volgende:
Dat is helemaal gay.
Vreemd, daar heb ik onder win2k nou absoluut geen problemen mee.Boeit niks, ik heb SoundBlaster 128 (zon standaard kaartje) en die deed precies het zelfde. Met media gebeuren vind ik Windows 2000 zuigen.
[...]
Wil je games en mp3/divx(oooh mag dat??) spelen zou ik voor XP gaan
XP on the other hand.. komt hier nooit van z'n leven meer in huis
Waarom niet?? Ik vind het fucking stoer...XP on the other hand.. komt hier nooit van z'n leven meer in huis
Hmm.. meer iets voor [forum=11] denk ik, maar ik kan je zo een aantal basic dingen opnoemen waardoor XP voor mij totaal faalt als dagelijks-gebruiks-OS.
En dan heb ik het nog niet eens over XP in een bedrijfsnetwerk.
En dan heb ik het nog niet eens over XP in een bedrijfsnetwerk.
wat dan?Op zondag 14 juli 2002 23:44 schreef WernerV het volgende:
[..]
Dat is helemaal gay. Das nog minder voor mp3 en media ontwikkeld. Ga maar gauw een anders OS zoeken.
Dan is je probleem gauw opgelost.
windows xp/2000 = te zwaar -> te traag
windows 98/98SE loopt te vaak vast
Ik heb hier ook nog een P200MMX draaien:
Specs:
P200MMX, 4,3 gb Seagate hd, 64 mb geheugen, 3com netwerkkaart en een Avance Logic 4000 PCI geluidskaart, onboard 1 mb ATI chip. Windows 2000 Pro.
Deze streamt zonder problemen mp3 files van mijn Pentium 3, zonder haperingen etc. Dus wat WernerV zegt vind ik persoonlijk b*llsh*t dat Win2000 geen multimedia draait. XP vind ik persoonlijk helemaal zuigen. Die komt er hier niet meer op. Ik heb op mijn beide PC's 2000 draaien en zijn rotsstabiel en doen alles wat ik hen opdraag.
Ik zou eens een PCI geluidskaart proberen, want een ISA kaart heeft een veel hogere CPU belasting dat een PCI. Suc6!
Specs:
P200MMX, 4,3 gb Seagate hd, 64 mb geheugen, 3com netwerkkaart en een Avance Logic 4000 PCI geluidskaart, onboard 1 mb ATI chip. Windows 2000 Pro.
Deze streamt zonder problemen mp3 files van mijn Pentium 3, zonder haperingen etc. Dus wat WernerV zegt vind ik persoonlijk b*llsh*t dat Win2000 geen multimedia draait. XP vind ik persoonlijk helemaal zuigen. Die komt er hier niet meer op. Ik heb op mijn beide PC's 2000 draaien en zijn rotsstabiel en doen alles wat ik hen opdraag.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Je zegt dat je dr alleen last van hep als je scrollt in IE. Zou dit niet het beroemde 'cpu processes op 99% als je met je logitech muis scrollt' probleem kunnen zijn?
Als je een Logitech muis hep gewoon ff die mouseware uninstallen en draaien maar die mp3'tjes!
Ow ja je zocht naar een mp3 spelertje die op halve kwaliteit kan afspelen, maar dat kan winamp ook prima hoor!
Gewoon ff instellen bij preferences.
Als je een Logitech muis hep gewoon ff die mouseware uninstallen en draaien maar die mp3'tjes!
Ow ja je zocht naar een mp3 spelertje die op halve kwaliteit kan afspelen, maar dat kan winamp ook prima hoor!
Gewoon ff instellen bij preferences.
Pagina: 1