Toon posts:

geen netwerk / internet (soms)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb een probleem nou ja
zo nu en dan eens (best wel vaak), ik heb hier een 'w2k server' met een 'w2k pro client' de server die zorgt voor internet deling enzo dat wil het ook wel doen maar zo nu en dan eens valt alles weg van beide kanten server en client internet en het netwerk valt dan weg en ik kan ook niet pingen naar elkaar met een naam (namen van computers zijn "server" en "peter") en ook niet met een IP adres dan zegt hij "time out bij opdracht" en met de naam geeft hij "onbekende host" als ik op internet wil dan geeft hij een melding "kan zoekpagina niet openen" op de server blijf ik internet houden. wat ook is op de client is als ik wil internetten dan zie ik dat netwerk tekentje met die 2 monitoren wel zenden maar niet ontvangen, na een paar sec tot min zie ik hem ook ontvangen op de server zie ik dan helemaal niks knipperen en ik werk met static ip adressen ook al werk ik met dynamische dan wil het nog niet werken.
weet misshien iemand waar het aan ligt en wat ik eraan kan doen..??

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Als je netwerk wegvalt, zijn dan ook de lampjes achter op je netwerkkaart uit? Dat zou kunnen wijzen op een slechte netwerkkabel.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
nee de lampjes blijven branden

Verwijderd

Topicstarter
moeilijk topic?? :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nee te weinig info wat voor verbinding heb je

Verwijderd

Geef idd eens aan hoe je de server hebt geconfigd qua Inet delen!! Gebruik je ICS of RRAS??? Heeft de client DHCP, hangt er een DNS in je eigen netwerk??

Meer info = grotere kans op oplossingen :P

Verwijderd

Topicstarter
server heeft geen dhcp en inet delen heb ik gewoon in netwerk eigenschappen gedaan en een DNS ben ik mee aan het experomenteren maar dat wil ook niet lukken hetzelfde met de DHCP server.
Met of zonder maakt niks uit...
Pagina: 1