Toon posts:

[printer] Ervaringen met typen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een nieuw aan te schaffen PC ook op zoek naar een printer alleen kom ik er niet echt uit wat ik precies wil hebben... ik heb wel wat op het oog maar ik heb geen idee wat kwalitatief goed is... Zelfs werk ik sinds jaar en dag met HP, zonder problemen overigens alleen die inkt tanks gaan naar mijn meing wel errug snel op en zijn **** duur...

Op het oog:
HP Deskjet 3800 (Hoge res. maar is ie zo gammel als hij lijkt?)
HP Deskjet 940 (Middenklasser !?)
Epson stylus C60 (Voordelig + goedkope inkt, maar Epson???)
Canon 520 (Seperate tanks, zeer snel, maar duur in aanschaf (ong. 180,-))

Hebben jullie goede/slechte ervaringen met (een van deze) printers en wat zijn veel voorkomende problemen (Ik las in de search dat bij weinig gebruik epson printkoppen verstopt raken!?)?

Overigens ben ik op zoek naar een vooral snelle (en geluidsarme) printer en zal hem voornamelijk gebruiken voor zwart-wit printen... En slechts zo af en toe plaatjes en gekleurde tekst. Verder eigenlijk rond/max €150,-

PS. Ja, ik heb de search gebruikt, echter de informatie in deze is danwel verouderd danwel weinig concrete tips... En ja ik heb zelf op de sites al vergeleken en kwam uit dat deze (met ieder z'n voordelen) ongeveer vergelijkbaar is.

PS2. Ik las dat er door de consumentengids in juli '02 een test met printers is gehouden (waar de bovengenoemde canon het best uitkwam)... Is er een site waar ik dit kan nalezen (staat niet op consumentengids.nl)???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf heb ik hier een Epsonnetje staan. Simpel printertje, zeker niet de stiltste en snelste, maar degelijke kwaliteit, waar mijn Canon nog wat van kon leren.
Canon zou ik afraden, die krengen zijn gewoon brak (tenminste met degene waar ik mee gewerkt heb)

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:58
die hp 940 geeft net zo veel geluid af als de eerde (spreek uit ervaring) maar hij geeft hier best een mooie kwaliteit foto`s.

Verwijderd

Consumentenbond -> Elektronica & ICT -> Computer & Internet:Wel lid worden :), of anders even naar de bibliotheek lopen...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~sm56pci/got/printertest-1juli2002.gif
conclusie-tabel
Let op: de printers staan gesorteerd op prijs per print inclusief aanschafkosten - en CB staat erom bekend heel erg te letten op gebruiksaanwijzing, verpakking, constructie en geluid ipv printkwaliteit. In dezelfde editie staat overigens ook een test van fotocentrales met als conclusie dat het mooier en goedkoper is om je foto's van je digitale camera via een belichtingscentrale te laten afdrukken...

• Matjas
wtf wat doen mensen toch nog zolaat op

Verwijderd

voornamelijk gebruiken voor zwart-wit printen... En slechts zo af en toe plaatjes en gekleurde tekst. Verder eigenlijk rond/max €150,-
Baserend op de printkosten en de CB-test zou ik dan de Canon S450/500 aanraden: Pricewatch -> Printers / Canon S-500 178,17 incl. verzendkosten ( 169,- ex) bij Gistron

Mijn ervaring met Canon is dat ze het goed doen, voor het geld wat je ervoor neerlegd - ik kan mij nog herinneren 700 gulden voor een 600dpi Zwart/(wit) HP-printer betaald te hebben. Heel veel van (foto)kwaliteit is ook afhankelijk van de papiersoort die je gebruikt (en dat is voor elk merk printer weer verschillend).

En anders gewoon in de Pricewatch kijken naar printers onder jouw budget, en 1 voor 1 afschrappen...
Apollo P-1200 42,-
Apollo P-2100U 29,-
Canon BJC-2100 90,-
Canon S-100 70,-
Canon S200 73,-
Canon S-300 95,-
Canon S-400 109,-
Epson C20UX 59,-
Epson Stylus C20 50,-
Epson Stylus C40 55,-
Epson Stylus C42 69,-
Epson Stylus C60 85,-
Epson Stylus C70 147,-
Epson Stylus Color C42UX 57,-
Epson Stylus Photo 810 132,-
Epson Stylus Photo 870 Limited Edition 149,-
Epson Stylus Photo 895 149,-
HP Deskjet 350C 118,-
HP Deskjet 3820, 12PPM A4 Par/USB 2Mb Photoret III 117,-
HP Deskjet 845C 69,-
HP Deskjet 895Cxi 139,-
HP Deskjet 920C 109,-
HP Deskjet 940C 137,-
HP Deskjet 959C 148,-
Lexmark Printer Colorjet Z23E incl Logitec mouse 88,-
Lexmark Z23 47,-
Lexmark Z23e 47,-
Lexmark z25 56,-
Lexmark Z33 57,-
Lexmark Z35 70,-
Lexmark Z43 99,-
Lexmark Z45 95,-
Lexmark Z53 75,-
Lexmark Z55 135,-
offtopic:
[quote]
wtf wat doen mensen toch nog zolaat op
[/quote]

Computeren...
Maar je vraag is eigenlijk: Waarom zijn mensen nog op?
terwijl je zelf ook wakker bent...

Overigens ben ik (bijna) altijd 's nachts wakker, lekker snel internetten, lekker rustig in de straat...

Zullen we het ontopic houden? :)

• Matjas
Op maandag 15 juli 2002 05:32 schreef euss het volgende:
offtopic:
[..]

Computeren...
Maar je vraag is eigenlijk: Waarom zijn mensen nog op?
terwijl je zelf ook wakker bent...

Overigens ben ik (bijna) altijd 's nachts wakker, lekker snel internetten, lekker rustig in de straat...
offtopic:
das ook altijd wel mooi ja gewoon om 5 uur ofzo een stuk gaan wandelen (met de hond of zo, als ie nog zin heeft, want zon beest moet ook slapen) dan weet je pas hoe verdomde stil het is.

is ook altijd lekker fris in de zommer

btw als je bijna altijd tot zow laat opblijft hoe laat sta je dan op. ik weet nu al dat ik 11uur + zal wakker worden

[edit/]
begin het wel toch wel verrekte te voelen
[edit]

[edit2/]
ontopic zal het zijn
[edit2]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 05:09 schreef euss het volgende:
Consumentenbond -> Elektronica & ICT -> Computer & Internet:Wel lid worden :), of anders even naar de bibliotheek lopen...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~sm56pci/got/printertest-1juli2002.gif
conclusie-tabel
Let op: de printers staan gesorteerd op prijs per print inclusief aanschafkosten - en CB staat erom bekend heel erg te letten op gebruiksaanwijzing, verpakking, constructie en geluid ipv printkwaliteit. In dezelfde editie staat overigens ook een test van fotocentrales met als conclusie dat het mooier en goedkoper is om je foto's van je digitale camera via een belichtingscentrale te laten afdrukken...
Hmmm... volgens mij is dit de test uit 2001 ipv 2002... Ik zie prijzen van vorig jaar er nl. bij staan en de beste koop (canon 520) niet...

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de search gebruikers :)

Ik ga zeer waarschijnlijk toch voor de iets duurdere Canon c520.

Waarom: De aanschafprijs is welliswaar hoger, de kosten van inkt is flink lager, dit door de losse tankjes om maar niet te spreken van het prijs verschil van zwarte inkt (zo'n €20,-)... Verder is het ook de beste en de snelste van het rijtje.

Dank u allen :)

Verwijderd

Je hebt al besloten zie ik, maar ik wil toch ff melden dat ik zeeeeeeer tevreden ben met mijn net aangekochte Epson Stylus C60. Ik printte en ik dacht wauw! Toen zag ik dat hij 'pas' op 1440 dpi stond... Toen zette ik hem om 2880 dpi en dat ziet er toch strak uit... Wow.

Ik heb hem bij Memo gekocht, gisteren. Photopapier krijg je erbij, dat heb je nodig om het beste uit je printer te halen.

Op gewoon papier ziet het er ook mooi uit, maar niet zo mooi als op dat hoogglans papier (doh). :Y)
Pagina: 1