Toon posts:

Poort 25 Blocked by ISP -> Doorlussen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okeej,

tijdje geleden kwam ik er dus achter dat poort 25 door mijn ISP geblocked is... Resultaat: Ik kan NIET met andere SMTP servers connecten die op poort 25 draaien, behalve die van hun.
Geen probleem, ik zette op mijn hoofd mail server effe een andere poort op en liet die forwarden (lokaal - op mailserver) naar port 25 waardoor alles TOCH verliep...

GOED... Nu het volgende:
Ik heb dus mijn server-from-hell een beetje aan de gang gekregen en hij draait nu (eindelijk!) op RH7.2

Alleen het probleem is nu, sendmail VERZEND (vanwege port 25 block door ISP) geen mail, maar ONTVANGT volgens mij ook niet... Als ik een tail -f /var/log/maillog doe op de server waarvan mail NAAR de server-from-hell wordt gestuurd dan zie ik dus een "No route to host"...

Is er een manier om dit op te lossen? Ik heb al wat dingen geprobeerd, hoop gelezen, en gezocht... maar geen success....

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:04

_nethack

We're all MAD here

Je kunt proberen de smtp server van je ISP als smart-host op te geven.
Je verzend dan *alle* uitgaande mail naar die server, die het vervolgens aflevert bij de mailserver van de ontvanger.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heb even de naam van de buursite uit je topictitel gehaald, die hebben er niet zo veel mee te maken :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 23:07 schreef ACM het volgende:
Heb even de naam van de buursite uit je topictitel gehaald, die hebben er niet zo veel mee te maken :P
huh? hoe bedoel je

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[topic=439616/1/999] :?

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

je hebt zeker ook campus@maastricht? Precies, ik heb exact hetzelfde probleem. Behalve port 25 wordt trouwens ook port 53 (dns) geblocked. Zeer irritant als je een eigen mailserver plus domeinen hebt draaien. Ik heb al een paar keer erover geklaagd bij hun, maar echt boeiend vinden ze 't niet geloof ik. :(

Wat ik maar heb gedaan heb om 't te omzeilen is de dns verhuizen naar de gratis service van http://www.zoneedit.com en daar ook maar de mail forwarding optie aangezet die 't hele zooitje naar m'n xs4all account doorstuurd. Verder heb ik als uitgaande smtp server de unimaas smtp ingesteld. Niet bepaald de meest ideale oplossing, maar ik zou eerlijk gezegd geen andere oplossing kunnen bedenken.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
probeer je mtu eens op 450 te zetten ipv 1500 . bij sommige ISP's lukt dat ..

Verwijderd

Topicstarter
didnt work...damn
Pagina: 1