Toon posts:

Van Intel naar AMD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het na 10 jaar wel is tijd was om een keer Thunderbird, Duron te kopen i.p.v. Intel :). Ik wil nu iets nieuws kopen voor ongeveer Hfl 1000,00 moederbord, processor, koeler.

- Kan ik nu beter een Thunderbird of Duron kopen en kan ik van beide de multiplier aanpassen

- Welk moederbord past hier het beste bij, ik moet wel de multiplier kunnen veranderen

- Hoe hoog kun je die Duron/Thunderbird overclocken als je Bijv een 800 MZH versie neemt

- Welke koeler kun je hier het beste bijnemen, Ik heb thuis nog zo'n Alpha koeler liggen die ik gebruikte voor mijn Celeron 366 past die er ook op zonder dat de hoekjes van die proc. eraf vliegen :)

- Kan ik gewoon mijn oude voeding blijven gebruiken ik geloof dat ie 235 watt is ?

Kan iemand mij hiermee helpen ?

Dennis

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kan ik nu beter een Thunderbird of Duron kopen en kan ik van beide de multiplier aanpassen?[/quote]Duron presteert tussen de 90 en 95 % van vgl T-boid. Beide kan je inkleuren met je HB potlood. Trek zelf je conclusies.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Welk moederbord past hier het beste bij, ik moet wel de multiplier kunnen veranderen[/quote]Abit KT7 en Asus A7V.
Chaintech AJA en Soltek 75V schijnen binnenkort ook in multiplier versies te komen. (scheelt toch weer 100 piek)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hoe hoog kun je die Duron/Thunderbird overclocken als je Bijv een 800 MZH versie neemt[/quote]Nog weinig info over de 800 MHz maar verwacht geen 1100 MHz. In de praktijk zal een 650 of 700 even makkelijk zijn vermoed ik.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Welke koeler kun je hier het beste bijnemen, Ik heb thuis nog zo'n Alpha koeler liggen die ik gebruikte voor mijn Celeron 366 past die er ook op zonder dat de hoekjes van die proc. eraf vliegen[/quote]Dat verschilt. Zoek in Tweakers nieuws naar alle artikelen over SocketA koelers. Er zijn echte killers bij, zoals de orb met draai-klik bevestiging. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kan ik gewoon mijn oude voeding blijven gebruiken ik geloof dat ie 235 watt is ?[/quote]Duron wel, T-Boid niet.
Aan de andere kant: de ene 300 Watt voeding levert minder bruikbaar vermogen dan een hele goede 235 Watt. Kijk op www.amd.com of jouw voeding er bij staat als Approved.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Hfl 1000,00

Kan je dan niet beter een heel nieuw systeem met 40" plasmascherm, 120 GB HD, 1.1 Ghz Coppermine, DVD ofcourse 16x 40, brander 12 speed SCSII, bigtower 1.5 Gb aan ECC Ram etc daarvoor kopen?

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Topicstarter
Seppie, als jij een winkel weet waar ik dat kan kopen voor HFl 1000,--, dan graag :).

Dennis

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

seppie, even tussen ons niet zo wiskundige.. die komma tussen al die nullen wil dus zeggen dat de hele guldens daar ophouden. dus 1000,00 = duizend hele guldens en nul centen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

bwaahaahaha,
verstand van hardware hebben ze wel,
maar tellen ho maar 8)
Pagina: 1