Toon posts:

[Dreamweaver]scrollbare textbox

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een scrollbare textbox in mijn layout cell. Is dat mogelijk? dus een box waar ik text in heb gezet maar omdat die niet op de pagina past wil ik willen scrollen met alleen de textbox. Ik kan niet met frames werken.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waar je dat in DW kan vinden weet ik niet, maar je hebt sowieso een HTML-code.. ;)

De HTML-code is:

<textarea name="textnaam" id="textboxID" style="height:94px;width:214px;">Hier komt de tekst</textarea>

Hopenlijk heb je hier wat aan.

Je moet anders het verschil even kijken tussen een textbox (single line) en textarea (multi-line)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15

crisp

Devver

Pixelated

iFrame? scrollable div?
Er zijn tig mogelijkheden, de vraag is alleen: wat wil je precies bereiken? Een voorbeeldje zou handig zijn....

Intentionally left blank

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:31
gewoon de textbox een vaste grootte meegeven :?

of denk ik te makkelijk ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15

crisp

Devver

Pixelated

Ik weet niet of topicstarter met textbox wel een textarea bedoeld....

Intentionally left blank

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ff zoeken: [search=scrollen cel]
is al vaak langsgekomen...

www.jurgroessen.nl

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Op zondag 14 juli 2002 23:01 schreef crisp het volgende:
Maar je weet ook niet wat 'ie wel bedoeld, hij moet dus duidelijker zijn. Ik neem aan dat hij een iFrame wil?

• gorgi_19

gorgi_19

Op zondag 14 juli 2002 23:01 schreef crisp het volgende:
Ik ook niet, maar heb nog nooit gehoord van een textbox die scrollbaar naar beneden is (als het wel kan, hoor ik dit graag van je, altijd handig)

Voor de topicstarter: niet lullig bedoeld, maar ik het net je andere posts doorgekeken en ik heb het idee dat je nog een beetje moeite hebt met de basisprincipes, zoals frames, textboxen en textareas en een aantal termen als caching. Misschien is het beter om ook eens te kijken op www.beginnersweb.nl; hier staan alle termen rustig uitgelegd en kom je problemen iets uitgebreider aan bod.

Verwijderd

Topicstarter
gorgi je hebt gelijk, maar ik heb over dat beginner. Ik snap het nog niet allemaal, maar heb ook al superveel tutorials gelezen en ben wel redelijk op de goede weg. Ik bedoel ik heb nu wel een redelijke uitkomst van mijn site.

wat ik precies bedoelde was niet wat jij met die html code bedoelde. Dat was een soort van form volgens mij. Wat ik wil is dat ik er vooraf een tekst inzet die de mensen kunnen lezen maar niet editen. gewoon de informatie weergeven en als die te groot is om binnen de interface te staan, moet ik dus scrollen.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

sufferds :P

hij bedoelt gewoon een scrollbaar vlak in een tabel...je weet wel een 'cel' noemen ze dat...
En anders plemp je het in een DIV...
En als de topicstarter een :? neerzet dan moet ie ff html-op-het.net gaan bezoeken of een 'html voor n00bs' handleiding aanschaffen.

www.jurgroessen.nl

• gorgi_19

gorgi_19

Op zondag 14 juli 2002 23:07 schreef KabaYoshi het volgende:
wat ik precies bedoelde was niet wat jij met die html code bedoelde. Dat was een soort van form volgens mij. Wat ik wil is dat ik er vooraf een tekst inzet die de mensen kunnen lezen maar niet editen. gewoon de informatie weergeven en als die te groot is om binnen de interface te staan, moet ik dus scrollen.
Dat heet geen textbox. Je kan misschien beter kijken bij de begrippen IFRAME. Een div schijnt ook te kunnen, maar het precieze hoe en wat weet ik hier niet van (gebruik het nooit...:) ). Met deze begrippen moet je in de zoekmachines en tutorials best ver kunnen komen

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op zondag 14 juli 2002 23:02 schreef Hangloozz het volgende:
ff zoeken: [search=scrollen cel]
is al vaak langsgekomen...
nou vooruit ik maak er nog van: [search=scrollen cel iframe]

als ie d'r nou niet uitkomt danneh.. :P

www.jurgroessen.nl

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Scriptrequest, gaarne zelfwerkzaamheid tonen voor je hier komt met vragen. Danku.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.