Toon posts:

CMS ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

er zijn inmiddels een aantal onderwerpen over Content Management Systemen om de website op een gemakkelijke manier bij te houden. Deze heb ik ook allemaal doorgelezen.

Ook ik ben er naar op zoek gegaan op www.hotscripts.com maar ik kon geen passende en makkelijke vinden. En die nog shareware was ook.

Nu kwam ik er een tegen op www.intranet.nl die mij aanstond, echter moet hier ook betaald voor worden.

Weet iemand of er zulke CMS-en te vinden zijn die daarop lijken en die shareware zijn ? Jullie zouden me erg helpen hiermee !!

Thnx...

Verwijderd

zelf bouwen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

shareware != freeware. Voor shareware moet meestal ook betaald worden. Echt goede dingen zul je meestal voor moeten betalen, zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 22:49 schreef plukvandepetteflat het volgende:
zelf bouwen?
Zelf bouwen zou ik wel willen echter zou ik niet weten hoe ik dit moet doen, vandaar dat ik op zoek ben naar een CMS die ik kan aanpassen aan mijn eigen wensen.

Vandaar....

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op zondag 14 juli 2002 23:15 schreef SiDje het volgende:

[..]

Zelf bouwen zou ik wel willen echter zou ik niet weten hoe ik dit moet doen, vandaar dat ik op zoek ben naar een CMS die ik kan aanpassen aan mijn eigen wensen.

Vandaar....
Nu je dat aanpassen noemt: Zijn er nog andere vereisten waar het CMS aan moet voldoen, bijvoorbeeld: Welke taal moet het zijn geschreven (ASP / PHP / etc.), mag het gebruik maken van een database (b.v. MySQL), etc.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Wat je vaakt mist in CMS systemen zijn zaken om Content Value te meten, Content specifiek af te stemmen op een bezoeker, Backoffice integratie, Staging Services, Roll Base Security, etc.

Ook in het systeem van Parse zie ik dit niet terugkomen.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Typo3
Niet eenvoudig, wel mooi, goed en uitgebreid.

*insert signature here

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op zondag 14 juli 2002 23:20 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
Typo3
Niet eenvoudig, wel mooi, goed en uitgebreid.
Almost: het is idd best lastig voordat je het doorhebt, en het is erg uitgebreid. Maar ik vind de layout van het adminsysteem erg onoverzichtelijk en onlogisch (a.k.a. niet mooi)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 23:17 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Nu je dat aanpassen noemt: Zijn er nog andere vereisten waar het CMS aan moet voldoen, bijvoorbeeld: Welke taal moet het zijn geschreven (ASP / PHP / etc.), mag het gebruik maken van een database (b.v. MySQL), etc.
Waar het CMS aan moet voldoen voor mij is in ieder geval PHP. En daarbij mag het gebruik maken van Mysql.
Ik had zelf ook al naar TYPO3 gekeken maar dit is inderdaad nogal ingewikkeld. Alhoewel, het administratie-gedeelte is nogal onduidelijk.

Ik heb PHPNuke weleens geinstalleerd en dit was vrij simpel, echter was dit nogal overkill voor hetgeen ik wilde.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zondag 14 juli 2002 23:18 schreef Gordijnstok het volgende:
Wat je vaakt mist in CMS systemen zijn zaken om Content Value te meten, Content specifiek af te stemmen op een bezoeker, Backoffice integratie, Staging Services, Roll Base Security, etc.

Ook in het systeem van Parse zie ik dit niet terugkomen.
Wat zijn dan wel goede CMS systemen?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
En wat zijn goede CMS systemen die voor de wat minder bedeelde programmeurs toch goed op te zetten zijn ?

Bijvoorbeeld een Parse is duidelijk in zijn doen en laten en is (kijkend naar het administratie gedeelte) erg makkelijk in gebruik.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Zelf zoeken, wat goede zijn hangt af van wat je er mee wil doen. Dit is ook geen W&G topic. W&G==devven geen hlpdsk voor welke programmatuur je eventueel zou kunnen gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.