Hoe zien wat voor Voeding???

Pagina: 1
Acties:

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:09
Ok Ok het is niet zo simpel als het lijkt. Er zit geen stikker op m'n voeding(miditowertje). Weet iemand hoe ik kan meten hoeveel Watt mijn voeding geeft. Ik heb hem 2 jaar terug op de beurs gekocht bij Powerline. Ik weet dat ik powerline kan bellen, maar ik denk niet dat zij het nog weten. Ik heb per ongeluk ergens een multimeter liggen.

Hop,hop,hop!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
atx van de beurs? dan waarschijnlijk 235 watt.

met een multimeter alleen kan je het niet meten, je zal ook wat nodig hebben om het ding te belasten. als je een assortiment lampjes hebt liggen kan je van die lampen de weerstand berekenen en daarmee door vaak te proberen kijken wattie aankan op de verschillende uitgangen (5v, 12 v etc.)

maar het is nogal veel geklooi.

zit er niet aan de binnenkant een sticker?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:09
Pffff bedankt,
Lama ik probeer het gewoon en anders koop ik wel een nieuwe voeding. Er zit idd geen stikker of ik moet de voeding eruit schroeven om te kijken of ze die sticker stiekum verstopt hebben. (of toch maar een PIII kopen voor m'n BH6je ipv een duron)

Hop,hop,hop!

• aatos
nieuwe el cheapo 300 w voeding kost rond de 70 piek.

dus dat zou ik niet al te zwaar mee laten wegen bij de keuze tussen intel en amd

Verwijderd

Toendertijd hadden alle computers een voeding van 235 watt, meer niet.

• aatos
ja, maar het zou ook nog minder kunnen zijn (bijv 200) en dan krijg je echt problemen.
Pagina: 1