Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo Audiofanaten,

Ik heb afgelopen donderdag naar de klipsch importeur gebeld en de promedia 5.1 is rond september in Europa!!
en de richtprijs is ongeveer 600€
niet echt goedkoop, maar je hebt dan wel de monster is huis

Dacht deel dit met jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:09
dat was volgens mij al een tijdje bekend maar toch bedankt voor het melden :)

Ik ben namelijk een tevreden eigenaar van de Klipsch Promedia 2.1 speakers :7

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Nu al :)

Vind t een beetje te duur voor PC, te goedkoop voor muziek :)

Maar veel plezier er mee, het zal best een hoop dBs produceren

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Klipsch heeft al erg vaak beloofd dat de 5.1 naar Europa komt. Tot nu toe hebben ze dat keer op keer niet kunnen waarmaken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat is dat? :?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is hier in België al laaaang te koop hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 15 juli 2002 00:28 schreef real_raichu70 het volgende:
Die is hier in België al laaaang te koop hoor
Dat zal dan om een uit Amerika geïmporteerde versie gaan waarbij een 230 naar 110 volt spanningsomvormer geleverd wordt.
De 'echte' 230v versie is nog niet te koop omdat hij problemen had met de CE certificatie.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 22:22 schreef insane het volgende:
hallo Audiofanaten,

Ik heb afgelopen donderdag naar de klipsch importeur gebeld en de promedia 5.1 is rond september in Europa!!
en de richtprijs is ongeveer 600€
niet echt goedkoop, maar je hebt dan wel de monster is huis

Dacht deel dit met jullie
Mwah zeker weten wel interesant maar heb pas die klipsch 2.1 set staan en ben er dik tevreden over , mischien als ze een paar maanden al gereleased zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
De Promedia komt idd naar Europa... maar ik heb te lang moeten wachten. Ze hebben nogal wat problemen gehad met die speakers, veel mensen hebben wel twee keer hun setjes teruggebracht voordat ze een goed werkende kregen.
En de problemen zijn nog niet helemaal boven water. Eerst zouden die speakers in februari hierheen komen, dan weer juli, nu september. HEt kan nog wel ff duren voordat de problemen boven water zijn denk ik.

Enfin, ik kon niet wachten en heb de Megaworks 510D gekocht. Ze zijn perfect voor mijn 5x2 meter kamertje.
De subwoofer is goed, hoewel ie maar tot 32 hz gaat. Het is wel mogelijk hem tot distortie te pushen, maar hij heeft redelijk vermogen om ook op hoge volumes te bas een beetje te overdrijven.

De sattelieten klinken prima voor muziek. Neutraal. In de eerste instantie is dat saai, maar nu ze al heel lang aan staan merk ik hoeveel fijner het is dan de meeste "gekleurde" speakers , je oren raken daarvan vermoeid. Ik luister nu al uren met plezier.

De Klipsch heeft zeker een subwoofer die dieper en harder gaat, maar de sats zijn minder neutraal. Hoewel het verschil waarschijnlijk minimaal is. Ook zie ik de Klipsch control pod wel zitten.

Anyway, ik ben blij dat ik eindelijk surround, en goede ook in m'n kamer heb.

Als die Klipsch hier al een tijdje zijn en enige revisies zijn gepasseerd, ga ik ze overwegen...

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMHO 600 euro tss rot op.

ik heb hier okee wel anders maar toch 4.1 van logitech Z560. die dingen blazen de dure 4.1 van klipsch weg, en missien ook wel die 5.1 vooral in gaming IMHO IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 19:27
Ik heb de 2.1 versie gehoort. Ik stond er echt van te kijken dat uit zo'n speakers, zo'n vet geluid komt.

Zelf heb ik thuis al een Sony Pascal set en die voldoet wat beter aan mijn needs, wel ben ik er over aant denken om een 2.1 set te halen voor LAN parties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55

JT

VETAK y0

Op maandag 15 juli 2002 21:32 schreef Soepster het volgende:
De Promedia komt idd naar Europa... maar ik heb te lang moeten wachten. Ze hebben nogal wat problemen gehad met die speakers, veel mensen hebben wel twee keer hun setjes teruggebracht voordat ze een goed werkende kregen.
En de problemen zijn nog niet helemaal boven water. Eerst zouden die speakers in februari hierheen komen, dan weer juli, nu september. HEt kan nog wel ff duren voordat de problemen boven water zijn denk ik.
Plus dat je voor 600 euro een hifi set hebt. Zelfs voor 850 euro heb je een Yamaha receiver met 4 kleine hifi speakertjes, 1 center speakers + een receiver waar dus radio en Dolby Digital/DTS decoder in zit. Nou, dan weet ik wel waar ik voor kies.
Enfin, ik kon niet wachten en heb de Megaworks 510D gekocht.
De Logitech Z560 is net zo goed, alleen betaal je bij die megaworks 200 euro meer voor een center erbij. Hoeft van mij ook niet.
De subwoofer is goed, hoewel ie maar tot 32 hz gaat.
Je hebt het hier over specs....specs zijn anders dan de realiteit. Ik denk dat je 40 hz reeel kan noemen. Wat trouwens goed is voor zo een setje.
Neutraal. In de eerste instantie is dat saai, maar nu ze al heel lang aan staan merk ik hoeveel fijner het is dan de meeste "gekleurde" speakers , je oren raken daarvan vermoeid. Ik luister nu al uren met plezier.
Bose effect :P Bose klinkt super in het begin, maar later klinkt een goede speaker toch beter, helemaal des te langer je luistert. Ik vind Bose btw ook in het begin niet goed klinken :D
De Klipsch heeft zeker een subwoofer die dieper en harder gaat,
Harder misschien wel, maar dieper zeker niet.
Als die Klipsch hier al een tijdje zijn en enige revisies zijn gepasseerd, ga ik ze overwegen...
Hoezo dat ? Dat die Klipsch duurder zijn betekent niet dat ze beter zijn...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
[..]
Plus dat je voor 600 euro een hifi set hebt. Zelfs voor 850 euro heb je een Yamaha receiver met 4 kleine hifi speakertjes, 1 center speakers + een receiver waar dus radio en Dolby Digital/DTS decoder in zit. Nou, dan weet ik wel waar ik voor kies.
[..]

ik heb een Sony DD5.1/DTS versterker+decoder met 6 speakers erbij gezien, 600 euro. De Versterker/decoder had echter geen Dolby Pro Logic, relatief weinig lijningangen, en ik vond het geluid dat uit de sattelieten kwam... dubieus.
Eignelijk heb ik ook geen plaats meer in m'n kamer voor een versterker, plaats kun je altijd wel maken, maar dit is een fijne oplossing. Ik had geen zin om nog langer door te sparen voor Hi- Fi. ik wacht al jaren op surround thuis... als ik ooit geld teveel heb (waarschijnlijk niet, want m'n duron en GF2GTS zijn ook aan vervanging toe) gaat m'n aandacht richting Hi- Fi en verkoop ik dit setje.

De Logitech Z560 is net zo goed, alleen betaal je bij die megaworks 200 euro meer voor een center erbij. Hoeft van mij ook niet.
[..]

Hmmm. Ik heb de z560 overwogen hoor! De Logitech Sub gaat veel verder waarschijnlijk, maar de sats van de Megaworks bevallen me ietsje meer. En ik wilde een centre. Het helpt. In spellen is het motorgeluid van je auto lekker gecentred, en spraak in films vind ik nu ook fijner. De z560 is ideaal voor spellen, maar ik vind de bas een te groot deel van het geluid uitmaken, muziek verdrinkt er een beetje in. De Megaworks zijn erg muzikaal en hebben toch genoeg power voor spellen en films.

Bose effect :P Bose klinkt super in het begin, maar later klinkt een goede speaker toch beter, helemaal des te langer je luistert. Ik vind Bose btw ook in het begin niet goed klinken :D
[..]

Exactly. Als ik gekleurd geluid wil- de Audigy zit boordevol met heel interessante EAX settings die heel leuke effecten kunnen geven.

Harder misschien wel, maar dieper zeker niet.
[..]

jawel- dan ga ik het toch over specs hebben, de Promedia's gaan op papier tot zo'n 25 Herz, en als ik de mensen bij 3dsound.com mag geloven haalt ie het reeel tot zo'n 28 herz. Niet dat ie bij die tonen even goed zou klinken als een Hi-Fi set....

Hoezo dat ? Dat die Klipsch duurder zijn betekent niet dat ze beter zijn...
[/quote]

De promedia heeft een fijne control pod met een line-in en headphone out. De Megaworks heeft ook een line-in (daar heb ik nu permanent een Dreamcast op aangesloten) maar hij zit achteraan de sub, da's heel vervelend, ik sluit nl graag diverse apparaten aan wanneer de PC uit staat (geloei van die fans...grr) En gevaarlijk want de achterkant van de sub wordt heet. Het is ook fijn met de Promedia control pod dat je tijdens een spel gewoon direct bas & surround levels kunt aanpassen.
En bijna overal hoor ik dat de Promedia sub momenteel de beste multimedia-sub is. De Z560 schijnen in de buurt te komen qua volume, maar niet qua kwaliteit. Wederom gezien op 3Dsound dat de sub véél meer opgevoerd kan worden dan de Megaworks trouwens- ik heb nu met de Megaworks als ik the Prodigy op (te) hoog volume afspreel regelmatig dat ik de subwoofer een beetje omlaag moet bijstellen. Dat zal de Promedia niet gauw hebben.
Ook gaan de Promedia sattelieten een beetje dieper dan die van de Megaworks. Helpt bij lokaliseren van geluidseffecten. Boeit weinig dacht ik eerst, maar ik merk het wel. Ik had voor de Megaworks een Philips DSS370 2.1 set waarvan de sattelieten ongeveer drie keer zo groot waren als die van de Megaworks. Ze gingen dan ook dieper. Schoten e.d. in spellen kwamen er dan ook heel hard uit, terwijl de Megaworks dat meer met de sub doen.

Anyway, ik weet ook niet of ik er 630 euro (volgens de importeur) voor over heb hoor. De verschillen in kwaliteit zijn vrij minimaal waarschijnlijk, maar ik denk dat de Promedia's meer kick geven bij films en spellen, maar dat de Megaworks me muzikaal beter bevallen.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou ook de klipsch promedia hebben maar het duurde mij te lang :(
Dus heb ik de logitech z560 gekocht.
Heerlijk setje met iets teveel bas maar voor de rest geen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41
600 euro voor zo'n setje zeg, doe maar ruig.

Dan stap ik liever een Hifi zaak binnen, desnoods nog 100,- eur. erbij dat maakt dan ook niet meer uit.

En om een setje van satalites + Sub nou iets voor audiofanaten te noemen gaat mij wat ver.
Bij zulke sets is het altijd goed hoorbaar waar de sub staat en dan hoeft het voor mij al niet meer.
(Om nog maar te zwijgen van het midden of midden-laag wat je vaak mist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 00:49 schreef ModKid het volgende:

ik heb hier okee wel anders maar toch 4.1 van logitech Z560. die dingen blazen de dure 4.1 van klipsch weg, en missien ook wel die 5.1 vooral in gaming IMHO IMHO
Kan t nie beter zeggen :P
Z-560 RuleSssSS >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup yup

:9

wie weet een leuk liedje, trance liedje ofzo die geweldig wreed is, met bass, geef ff het naampje van dat liedje, ga ik ff uitprobere dan op me z560 :D ik hadbijna een hernia toen ik die doos voor het eerst in me handen had }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Euro = Dollar, dus het setje word met de dag goedkoper, of het goed is voor de Nederlandse economie weet ik niet, maar voor mij wel.

Deze review is wel erg loovend :9 http://www.zephirtech.com/audio/kp51.html .

Misschien is het wel hetgeen waarvoor ik deze zomer ga werken.

Maar ik zag dat er helemaal geen decoder bij zit. Is dit dan helemaal niet nodig ofzo?
In de review van hierboven staat dat dit de beste up tp date PC speakers zijn van dit moment.

Hoort daar geen decoder bij dan die ook bv DTS geluid kan decoderen? Of zie ik het nou verkeerd.

^^^^^^

Zou die nou echt 600 EUr gaan kosten.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 16 juli 2002 21:26 schreef Soepster het volgende:
ik heb een Sony DD5.1/DTS versterker+decoder met 6 speakers erbij gezien, 600 euro. De Versterker/decoder had echter geen Dolby Pro Logic, relatief weinig lijningangen, en ik vond het geluid dat uit de sattelieten kwam... dubieus.
Eignelijk heb ik ook geen plaats meer in m'n kamer voor een versterker, plaats kun je altijd wel maken, maar dit is een fijne oplossing. Ik had geen zin om nog langer door te sparen voor Hi- Fi. ik wacht al jaren op surround thuis... als ik ooit geld teveel heb (waarschijnlijk niet, want m'n duron en GF2GTS zijn ook aan vervanging toe) gaat m'n aandacht richting Hi- Fi en verkoop ik dit setje.
Ik had het niet zozeer over jouw setje tegenover hifi, maar Klipsch 5.1 vs HiFi van 850 euro :)
Hmmm. Ik heb de z560 overwogen hoor! De Logitech Sub gaat veel verder waarschijnlijk, maar de sats van de Megaworks bevallen me ietsje meer. En ik wilde een centre. Het helpt. In spellen is het motorgeluid van je auto lekker gecentred, en spraak in films vind ik nu ook fijner. De z560 is ideaal voor spellen, maar ik vind de bas een te groot deel van het geluid uitmaken, muziek verdrinkt er een beetje in. De Megaworks zijn erg muzikaal en hebben toch genoeg power voor spellen en films.
Moet je de sub goed plaatsen, niet onder een bureau, weg uit de hoeken en een stukje van de muur, dan kan het zelfs zo zijn dat de bas uitkomt aan de bescheiden kant van neutraal :X Heb je de Logitechs BTW wel is gehoord ?
jawel- dan ga ik het toch over specs hebben, de Promedia's gaan op papier tot zo'n 25 Herz, en als ik de mensen bij 3dsound.com mag geloven haalt ie het reeel tot zo'n 28 herz. Niet dat ie bij die tonen even goed zou klinken als een Hi-Fi set....
Geloof die maar niet :X :D De enige online reviews die een beetje te vertrouwen zijn zijn die van t.net, want die worden door Jag gedaan, iemand met verstand van zaken. Voor de rest zijn het op het net allemaal wannabe audiofielen terwijl ze geen eens in de buurt komen van hobbyist :D En die 28 hz kunnen ze ook reeel noemena bij -6db ofzo en dan heb je er nog niks aan.
De promedia heeft een fijne control pod met een line-in en headphone out. De Megaworks heeft ook een line-in (daar heb ik nu permanent een Dreamcast op aangesloten) maar hij zit achteraan de sub, da's heel vervelend, ik sluit nl graag diverse apparaten aan wanneer de PC uit staat (geloei van die fans...grr) En gevaarlijk want de achterkant van de sub wordt heet. Het is ook fijn met de Promedia control pod dat je tijdens een spel gewoon direct bas & surround levels kunt aanpassen.
Kan ook met de Logitechs :)
En bijna overal hoor ik dat de Promedia sub momenteel de beste multimedia-sub is. De Z560 schijnen in de buurt te komen qua volume, maar niet qua kwaliteit. Wederom gezien op 3Dsound dat de sub véél meer opgevoerd kan worden dan de Megaworks trouwens- ik heb nu met de Megaworks als ik the Prodigy op (te) hoog volume afspreel regelmatig dat ik de subwoofer een beetje omlaag moet bijstellen. Dat zal de Promedia niet gauw hebben.
Ik heb zeker wel 8 reviews gelezen, eentje zei dat ie net iets minder was, een aantal zei net zo goed en de rest zei zelfs beter volgens die reviews.
Ook gaan de Promedia sattelieten een beetje dieper dan die van de Megaworks. Helpt bij lokaliseren van geluidseffecten.
De Logitechs gaan nog een paar hz dieper :) En het helpt idd, want alle bas boven de 100hz is lokaliseerdbaar. Dus als het dan door je sub word gespeeld dan heeft het geen stereo-effect en komt het niet van de goede plaats.
Boeit weinig dacht ik eerst, maar ik merk het wel. Ik had voor de Megaworks een Philips DSS370 2.1 set waarvan de sattelieten ongeveer drie keer zo groot waren als die van de Megaworks. Ze gingen dan ook dieper. Schoten e.d. in spellen kwamen er dan ook heel hard uit, terwijl de Megaworks dat meer met de sub doen.
Ja, dat komt dus omdat die satellieten met heel veel moeite zo diep komen. Als ze zo diep komen dan kunnen ze absoluut niet hard, zeg maar gerust bijna onhoorbaar.
Anyway, ik weet ook niet of ik er 630 euro (volgens de importeur) voor over heb hoor. De verschillen in kwaliteit zijn vrij minimaal waarschijnlijk, maar ik denk dat de Promedia's meer kick geven bij films en spellen, maar dat de Megaworks me muzikaal beter bevallen.
Ik denk dat het laatste meer het geval is dan het eerste dus ik denk niet dat het die 200 euro meer waard is.
Op dinsdag 16 juli 2002 22:51 schreef vassago het volgende:
600 euro voor zo'n setje zeg, doe maar ruig.

Dan stap ik liever een Hifi zaak binnen, desnoods nog 100,- eur. erbij dat maakt dan ook niet meer uit.
Voor 850 euro heb je een complete receiver met 4xTannoy m1 en een Tannoy mC wat veeeelen malen beter klinkt + decoder + tuner.
En om een setje van satalites + Sub nou iets voor audiofanaten te noemen gaat mij wat ver.
Sub/sat sets voor de pc idd bijna altijd ja. Nou schijnt dat met Klipsch en vooral Logitech weer heel erg mee te vallen.
(Om nog maar te zwijgen van het midden of midden-laag wat je vaak mist)
Dat schijnt de Logitech dus erg goed te doen voor een pc set.
Op woensdag 17 juli 2002 01:11 schreef ModKid het volgende:
yup yup

wie weet een leuk liedje, trance liedje ofzo die geweldig wreed is, met bass, geef ff het naampje van dat liedje, ga ik ff uitprobere dan op me z560 :D ik hadbijna een hernia toen ik die doos voor het eerst in me handen had }:O
Zero Vision - Boekatsjaka
Keiharde hardstyle is dat >:)
Op woensdag 17 juli 2002 02:01 schreef Robbie007 het volgende:
Euro = Dollar, dus het setje word met de dag goedkoper, of het goed is voor de Nederlandse economie weet ik niet, maar voor mij wel.

Maar ik zag dat er helemaal geen decoder bij zit. Is dit dan helemaal niet nodig ofzo?
In de review van hierboven staat dat dit de beste up tp date PC speakers zijn van dit moment.

Hoort daar geen decoder bij dan die ook bv DTS geluid kan decoderen? Of zie ik het nou verkeerd.

^^^^^^

Damn, Ik snap niet dat mensen zoveel extra neerleggen voor alleen een center extra. 400 euro meer voor een center ! Kan je het mij is uitleggen ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Op woensdag 17 juli 2002 09:30 schreef JT het volgende:

[..]

Ik had het niet zozeer over jouw setje tegenover hifi, maar Klipsch 5.1 vs HiFi van 850 euro :)
[..]

Moet je de sub goed plaatsen, niet onder een bureau, weg uit de hoeken en een stukje van de muur, dan kan het zelfs zo zijn dat de bas uitkomt aan de bescheiden kant van neutraal :X Heb je de Logitechs BTW wel is gehoord ?
[..]

Geloof die maar niet :X :D De enige online reviews die een beetje te vertrouwen zijn zijn die van t.net, want die worden door Jag gedaan, iemand met verstand van zaken. Voor de rest zijn het op het net allemaal wannabe audiofielen terwijl ze geen eens in de buurt komen van hobbyist :D En die 28 hz kunnen ze ook reeel noemena bij -6db ofzo en dan heb je er nog niks aan.
[..]

Kan ook met de Logitechs :)
[..]

Ik heb zeker wel 8 reviews gelezen, eentje zei dat ie net iets minder was, een aantal zei net zo goed en de rest zei zelfs beter volgens die reviews.
[..]

De Logitechs gaan nog een paar hz dieper :) En het helpt idd, want alle bas boven de 100hz is lokaliseerdbaar. Dus als het dan door je sub word gespeeld dan heeft het geen stereo-effect en komt het niet van de goede plaats.
[..]

Ja, dat komt dus omdat die satellieten met heel veel moeite zo diep komen. Als ze zo diep komen dan kunnen ze absoluut niet hard, zeg maar gerust bijna onhoorbaar.
[..]

Ik denk dat het laatste meer het geval is dan het eerste dus ik denk niet dat het die 200 euro meer waard is.
[..]

Voor 850 euro heb je een complete receiver met 4xTannoy m1 en een Tannoy mC wat veeeelen malen beter klinkt + decoder + tuner.
[..]

Sub/sat sets voor de pc idd bijna altijd ja. Nou schijnt dat met Klipsch en vooral Logitech weer heel erg mee te vallen.
[..]

Dat schijnt de Logitech dus erg goed te doen voor een pc set.
[..]

Zero Vision - Boekatsjaka
Keiharde hardstyle is dat >:)
[..]

Damn, Ik snap niet dat mensen zoveel extra neerleggen voor alleen een center extra. 400 euro meer voor een center ! Kan je het mij is uitleggen ?
Ik heb het al vaker gezegt of gevraagd afgelpen 1,5 jaar. Maar de set komt er meestal nooit van. En dat apart samenstellen lijkt me zo moeilijk. Oke er gaan genoeg draden over alleen daar gaat het meestal toch over >800,- setjes.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Op woensdag 17 juli 2002 02:01 schreef Robbie007 het volgende:

^^^^^^

Bekijk de review op www.3dsound.com eens... da's tenminste een review met objectieve metingen en met vergelijkingen met andere speakers m.b.t. volume, frequentierespons en dergelijke. Audioimport liet me weten dat ze de speakers voor 630 euro zouden aanbieden. Best vervelend, gezien de 1 op 1 koers dollar/euro.
PowerDVD en WinDVD kunnen zowel Dolby Digital als DTS decoden. Als je een Audigy of een Live! 5.1 geluidskaart hebt kunnen die ook softwarematig DD5.1 decoden.
Als je dat niet weet, ben je waarschijnlijk niet audiofiel genoeg om zoveel geld aan Klipsch uit te geven.... kijk ook eens naar de Megaworks 510D, die is even goed en kost 440 euro. Als je niet weet waar je op moet letten, zul je moeite hebben met verschil tussen die twee sets horen... er staat ook een review van de Logitech Z560 en de Megaworks op 3dsound.com, have a look.

Een decoder heb je wel nodig als je b.v. een Xbox of een Gameecube of PS2 op je speakers wilt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster

Ze blazen de Klipsch 4.1 zeker niet weg, dat is overdreven. Maar ze zijn all-around beter- als je de prijzen ziet helemaal. De Klipsch 4.1 heeft bijvoorbeeld betere hoge tonen vanwege het twee-wegs design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Op maandag 15 juli 2002 12:32 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Dat zal dan om een uit Amerika geïmporteerde versie gaan waarbij een 230 naar 110 volt spanningsomvormer geleverd wordt.
De 'echte' 230v versie is nog niet te koop omdat hij problemen had met de CE certificatie.
de 110volt series hebben een te hoge failure rate. Ik denk dat Klipsch dit niet wil zeggen, maar stilletjes de problemen eerst probeert op te lossen voordat ze de speakers op Europa los laten. Anders zouden ze gek worden van al die naar Amerika teruggestuurde defecte setjes, waarbij zij voor de shipping costs opdraaien...

Ze zullen wel haast hebben, want ze verliezen momenteel erg veel geld aan Creative en Logitech etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 17 juli 2002 10:44 schreef Robbie007 het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegt of gevraagd afgelpen 1,5 jaar. Maar de set komt er meestal nooit van. En dat apart samenstellen lijkt me zo moeilijk. Oke er gaan genoeg draden over alleen daar gaat het meestal toch over >800,- setjes.
Ja, maar voor die 850 euro heb je er een decoder + tuner bij en een complete echte versterker inclusief afstandsbedienig. Maar wat ik ook wil weten is waarom je 400 euro meer neerlegt voor een center.
Op woensdag 17 juli 2002 11:00 schreef Soepster het volgende:

[..]

Ze blazen de Klipsch 4.1 zeker niet weg, dat is overdreven. Maar ze zijn all-around beter- als je de prijzen ziet helemaal. De Klipsch 4.1 heeft bijvoorbeeld betere hoge tonen vanwege het twee-wegs design.
Betere hoge tonen :? Dan moet jij is de reviews gaan lezen en objetieve metingen gaan lezen want die Logitechjes gaan HOOG door....hier:
From 9.4 kHz through to 18.4 its gradually decreasing down to neutral and from 18.4 to 20 kHz its down about 1 dB. The smoothness of this response is competitive with the ProMedia 4.1
Dus dat valt ook wel weer mee :) Maar voor zover ik dus heb kunnen opmaken uit de review zijn ze ongeveer even goed.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
[quote]Op woensdag 17 juli 2002 09:30 schreef JT het volgende:

[..]

[..]

Dat begrijp ik. Maar ik maakte voor mezelf de keuze: Promedia 5.1/Megaworks 5.1 versus Hi-Fi. En besloot dat 850 euro toch teveel is. Vergeleken met de Megaworks (440 euro) is 850 euro toch heel veel geld hoor. 900 gulden meer! Dan had ik nog een half jaar moeten sparen.

[..]

Jah! Ik lees wel veel reviews, maar uiteindelijk ga ik toch zelf speakers vergelijken. Ik haal uit de reviews dingen waar ik op zou kunnen letten, en kijk of die dingen voor mij wel net zo belangerijk zijn als voor de reviewer.

[..]

Die van 3dsound vind ik prima en objectief. Ze trekken geen rare conclusies en ze doen niet alsof ze alles weten, en ze hebben door dat smaken verschillen. Ik weet dat veel reviews online gesponsord zijn, dus daar kijk ik wel mee uit hoor...

[..]

Het scheelt heel weinig idd. Bij De Megaworks, Promedia's, Monsoons, Sirocco Crossfires etc ligt de kwaliteit hoog en de verschillen zijn vaak subtiel en persoonlijk, behalve bij de subs.

[..]

dat lokaliseerbaar zijn van de sub is heel vervelend... dan heb je aan een kant van de kamer zo'n zware dreun, lijkt het alsof de sats aan de andere kant te weinig doen ....

[..]

Ik heb net ff voor de gein een nummertje opgezet en m'b sub helemaal stil gemaakt. Geen Bas! Wel heel zuiver geluid. Grappig effect, doet me denken aan headphones. Wel handig voor 's avonds als je de buren niet wilt pesten. Maar m'n Pihilips sattelieten klonken als volwaardige speakers, zonder sub. Moet ook wel, want ze waren 2x zo hoog als de Sub (in hoogte dan)....

[..]

hm.. ik ben een liefhebber van hoog, dus waarschijnlijk zullen de Klipsch me muzikaal ook wel bevallen. En van de Klipsch verwacht ik een betere "wall of sound" vanwege de dieper gaande sats en stevigere sub. Bij films dan. Bij spellen zal het extra hoog wel helpen, de sub zal ik minder merken want de Megaworks is daar sterk zat voor.

[..]

Dat klopt. Later als ik groot ben en m'n kamer meer dan 10 vierkante meter is zal ik ook zulk soort spul aanschaffen...

Het is wel te verachten dat Logitech, Monsoon en dergelijke ook ooit met 5.1 setjes zullen komen. Als dat gebeurt wordt het voor Klipsch net zo'n nekslag als de Z560 was voor de Promedia 4.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 01:11 schreef ModKid het volgende:
yup yup

Hhehe, ik vind The Moon- Blow up the speakers nog altijd wel grappig om ff te testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Op woensdag 17 juli 2002 10:58 schreef Soepster het volgende:

[..]

Bekijk de review op www.3dsound.com eens... da's tenminste een review met objectieve metingen en met vergelijkingen met andere speakers m.b.t. volume, frequentierespons en dergelijke. Audioimport liet me weten dat ze de speakers voor 630 euro zouden aanbieden. Best vervelend, gezien de 1 op 1 koers dollar/euro.
PowerDVD en WinDVD kunnen zowel Dolby Digital als DTS decoden. Als je een Audigy of een Live! 5.1 geluidskaart hebt kunnen die ook softwarematig DD5.1 decoden.
Als je dat niet weet, ben je waarschijnlijk niet audiofiel genoeg om zoveel geld aan Klipsch uit te geven.... kijk ook eens naar de Megaworks 510D, die is even goed en kost 440 euro. Als je niet weet waar je op moet letten, zul je moeite hebben met verschil tussen die twee sets horen... er staat ook een review van de Logitech Z560 en de Megaworks op 3dsound.com, have a look.

Een decoder heb je wel nodig als je b.v. een Xbox of een Gameecube of PS2 op je speakers wilt aansluiten.
Nou het probleem is dat ik nu een Sennheiser HD580 gewent ben het geluid daarvan. Het geeft best mooi geluid en hierdoor ga ik ook merken dat ik als ik bv. naar andere speakers luiter ik merk dat die mindere kwalitiet geluid leveren als die koptelefoon.

Maargoed ik heb nog minimaal 2 maanden te tijd om uit te zoeken wat ik wil gaan doen of los een setje laten samenstellen of zoiets kopen.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kan je AUB normal quoten ? Dit is geen doen :D
Op woensdag 17 juli 2002 11:17 schreef Soepster het volgende:
Dat begrijp ik. Maar ik maakte voor mezelf de keuze: Promedia 5.1/Megaworks 5.1 versus Hi-Fi. En besloot dat 850 euro toch teveel is. Vergeleken met de Megaworks (440 euro) is 850 euro toch heel veel geld hoor. 900 gulden meer! Dan had ik nog een half jaar moeten sparen.
De Promedia gaan 650 euro kosten. Voor 200 euro meer heb je dan meer:
• Veeeeeel meer kwaliteit
• Decoder
• Afstandsbediening
• Tuner
• Veel meer instellingsmogelijkheden
Jah! Ik lees wel veel reviews, maar uiteindelijk ga ik toch zelf speakers vergelijken. Ik haal uit de reviews dingen waar ik op zou kunnen letten, en kijk of die dingen voor mij wel net zo belangerijk zijn als voor de reviewer.
Zo doe ik het ook :)
Die van 3dsound vind ik prima en objectief. Ze trekken geen rare conclusies en ze doen niet alsof ze alles weten, en ze hebben door dat smaken verschillen. Ik weet dat veel reviews online gesponsord zijn, dus daar kijk ik wel mee uit hoor...
Hoe kan de review objectief zijn als geluid subjedtief is :{ En om nog een voorbeeld te geven: 3D SoundSurge vond de Creative FPS1000 ook goed klinken, zegt dat genoeg ? Denk het wel he :P :D
dat lokaliseerbaar zijn van de sub is heel vervelend... dan heb je aan een kant van de kamer zo'n zware dreun, lijkt het alsof de sats aan de andere kant te weinig doen ....
:?
Ik heb net ff voor de gein een nummertje opgezet en m'b sub helemaal stil gemaakt. Geen Bas! Wel heel zuiver geluid. Grappig effect, doet me denken aan headphones. Wel handig voor 's avonds als je de buren niet wilt pesten. Maar m'n Pihilips sattelieten klonken als volwaardige speakers, zonder sub. Moet ook wel, want ze waren 2x zo hoog als de Sub (in hoogte dan)....
Ja, dat komt omdat er scheidingsfilters in zitten. Maar zonder die scheidingsfilters zal je ook net zo weinig bas horen maar zullen ze wel heel snel gaan vervormen.
hm.. ik ben een liefhebber van hoog, dus waarschijnlijk zullen de Klipsch me muzikaal ook wel bevallen. En van de Klipsch verwacht ik een betere "wall of sound" vanwege de dieper gaande sats en stevigere sub. Bij films dan. Bij spellen zal het extra hoog wel helpen, de sub zal ik minder merken want de Megaworks is daar sterk zat voor.
Zo hoog gaan spellen niet hoor...
Dat klopt. Later als ik groot ben en m'n kamer meer dan 10 vierkante meter is zal ik ook zulk soort spul aanschaffen...
Het zijn compacte boekenplankformaat luidsprekers dus je kan ze makkelijk aan de muur kwijt :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 11:02 schreef Soepster het volgende:

[..]

de 110volt series hebben een te hoge failure rate.
Kan van de z560 ook gezegd worden. Heb al heel veel berichten gezien van z560's die kapot gingen.

Heb ze toch aangeschaft en ja hoor: rear right dood uit de doos en de sub is er na een maand of 2 ook mee opgehouden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Niet om het een of ander hoor JT, je loopt altijd zo lekker af te geven over Klipsch, maar heb je ze uberhaupt ooit wel eens gehoord in een goede opstelling? No way dat je voor 200 euro meer een 5.1 receiver kan kopen, inclusief speakers die beter klinken. Anders wil ik ze wel eens komen vergelijken. Maar dan niet standalone dvd+receiver+speakers versus computer + speakers, maar dan hangen we de speakers wel even aan een fatsoenlijke preamp. Wil ik je nog wel eens horen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Oke stel ik zit met het probleem of een goede 5.1 complete set kopen [welke?], of een samengestelt setje kopen.

Zijn er toevallig meerdere forums waar ik die vraag kan stellen ipv hier. Want ik weet al wat voor reacties ik krijg. Ik kan wel in de winkel advies gaan vragen maar dan is 25% toch verkoperpraatjes.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
de 3dsound.com forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Zijn er ook goede nederlandstalige forums?

Ik het engels heb ik geen problemen mee, maar nederlands is altijd makkelijker om je meming enzo te geven.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

www.audioreview.com heeft een hele grote verzameling gebruikerservaringen over vanalles en nog wat wat met audio te maken heeft.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 17 juli 2002 13:21 schreef afterburn het volgende:
Niet om het een of ander hoor JT, je loopt altijd zo lekker af te geven over Klipsch, maar heb je ze uberhaupt ooit wel eens gehoord in een goede opstelling? No way dat je voor 200 euro meer een 5.1 receiver kan kopen, inclusief speakers die beter klinken.
Ik haal in de uitverkoop (deze maand dus) voor 850 euro een receiver met DD/DTS + 5 speakers. Jij misschien niet, maar ik wat waar ik moet zoeken. En waar loop ik af te geven op Klipsch ? Ik geef niet af op Klipsch, maar op hun prijs. Want als je het zonder center kan stellen dan kan je de Logitech Z560 nemen, bespaart je 400 euro alleen omdat je er geen center bij hebt (geld ook in mindere mate voor de Creative 510D, alleen dan 200 euro) en voor 200 euro meer heb je een echte hifi set met losse componenten plus meer en betere apparatuur. Dan snap ik gewoon niet waarom mensen een pc speakersetje zouden kopen van 650 euro.
Anders wil ik ze wel eens komen vergelijken. Maar dan niet standalone dvd+receiver+speakers versus computer + speakers, maar dan hangen we de speakers wel even aan een fatsoenlijke preamp. Wil ik je nog wel eens horen.
Graag zelfs :) Kan ik ze aan de pre-outs van mijn Yamaha DD/DTS receiver hangen, woon je in de buurt van Amsterdam ? Ik krijg maandag trouwens m'n Logitech Z560 speakertjes, dan kunnen ze we direct naast elkaar hangen en vergelijken, is kijken voor zover er verschillen in zitten waar ze dan zitten, lijkt me echt leuk :)

Maar ik blijf erbij dat je beter 250 euro meer kan neerleggen voor losse echte hifi componenten. Ik snap ook niet dat mensen in zo een geval voor een pc speakersetje gaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan *ergens* Die promedia 5.1 (US-versie) op de kop tikken voor €375, is het dan wel het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 12:41
Op donderdag 18 juli 2002 15:41 schreef blueraz0r het volgende:
Ik kan *ergens* Die promedia 5.1 (US-versie) op de kop tikken voor €375, is het dan wel het geld waard?
Gewoon kopen, bevallen ze niet kun je ze voor dat geld 2de-hands wel weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Op donderdag 18 juli 2002 11:06 schreef JT het volgende:

[..]

Graag zelfs :) Kan ik ze aan de pre-outs van mijn Yamaha DD/DTS receiver hangen, woon je in de buurt van Amsterdam ? Ik krijg maandag trouwens m'n Logitech Z560 speakertjes, dan kunnen ze we direct naast elkaar hangen en vergelijken, is kijken voor zover er verschillen in zitten waar ze dan zitten, lijkt me echt leuk :)
Ik woon ind e buurt van Rotterdam. Is an sich nog wel te doen.
Maar ik blijf erbij dat je beter 250 euro meer kan neerleggen voor losse echte hifi componenten. Ik snap ook niet dat mensen in zo een geval voor een pc speakersetje gaan.
Ach, toen ik ze kocht waren er geen fatsoenlijke alternatieven. Maaruh, kijk [url="http://www.klipsch.com/products/systemdetail.asp?id=43"]hier [/url] eens, komt je bekent voor? De promedia's zijn gewoon een afgeleide van de Quintet serie. Sats zijn hetzlefde, alleen de sub is anders en bevat een versterker voor de sats. Niet echt je standaard pc speaker.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 20 juli 2002 00:07 schreef afterburn het volgende:

[..]

Ik woon ind e buurt van Rotterdam. Is an sich nog wel te doen.
* JT geen auto hebben

Als jij langskomt vind ik het best, maar Rotterdam is best ver weg :X
[..]

Ach, toen ik ze kocht waren er geen fatsoenlijke alternatieven. Maaruh, kijk [url="http://www.klipsch.com/products/systemdetail.asp?id=43"]hier [/url] eens, komt je bekent voor? De promedia's zijn gewoon een afgeleide van de Quintet serie. Sats zijn hetzlefde, alleen de sub is anders en bevat een versterker voor de sats. Niet echt je standaard pc speaker.
Maar toch klinken ze veel minder dan de Quintet. Waarom ?
• Meestal mindere bron
• Mindere versterker
• Mindere kabel

En ik denk ook niet dat de satellieten directe kopieen zijn.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

subwoofer testen? wat dacht je van deze: Tuneboy - Kick some Bass :)

zitten veel verschillende bass soorten in.

kheb hier al een tijde de Cambridge Soundworks DTT3500 Digital en wat jullie er ook van vinden ik ben er blij mee :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 20 juli 2002 13:31 schreef Termy het volgende:
subwoofer testen? wat dacht je van deze: Tuneboy - Kick some Bass :)
Die heb ik allang :) Maar daarvoor ben ik ook hardhouse/style addict >:) Maar zit wel veel soorten bas in, maar tis niet hard.
kheb hier al een tijde de Cambridge Soundworks DTT3500 Digital en wat jullie er ook van vinden ik ben er blij mee :)
Het gaat erom dat jij er blij mee bent, maar ik kan je wel aanraden om volgende keer ook is andere setjes te beluisteren, dan ben je er de volgende keer misschien nog blijer mee :P :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

o dat heb ik maar er was niet beter destijds dus dan houdt het snel op. verder vind ik de versterker die er zeg maar bij zit met de mogelijkheden wel lekker.

en tja, dat nummer is niet hard, maar de verschillende soorten bas maakt het wel handig om ff te testen :)

bij de volgende set ga ik waarschijnlijk wat dieper graven in m'n zoektocht want met deze had ik alles van de comp al behalve goede speakers. en hier had ik wat erg positieve dingen over gelezen dus was mijn keus redelijk snel gemaakt.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Maar stel dat we 5 mensen hebben op dit forum die dit setje willen hebben. Dan kunnen we misschien de verzendskosten gaan verdelen.

edit:
typo

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 19:14

lol :)
Wegblazen nog wel..... ;)
Zeker iemand die alleen naar bass luisterd en zo hard mogelijk iets zet om te testen?

Heb je beide setjes gehoord?
Ik wel, heb zelf promedia 4.1 en kameraad de logitechs, vond zelf de bass anders klinken van de logitechs maar dat zal vooral door akkoestiek komen, klonk wel goed maar gewoon anders.. meer dreunend dan laag.
In de hoge tonen vond ik de logitech's wel tegenvallen.
Ik heb de promedia 4.1 nu al ruim een jaar.. anders had ik misschien ook de logitechs gekocht, want ik weet dat ze te duur zijn in vergelijking met de logitech's (prijs/kwaliteit), maar ik vind toch echt dat de promedia wat neutraler en mooier in de hoge tonen klinken.

Misschien dat ik ze binnenkort echt naast elkaar kan hangen voor een goede indruk en test...

Smash forehead on keyboard to continue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Oke en stel je hebt dan 850 EUR over voor zo'n samengesteld 5.1 setje wat moet ik dan doen, of kopen want op [url="http://www.3dsoundsurge.com"]www.3dsoundsurge.com[/url] geven ze mij ook niet een al te duidelijk advies.

En om hier weer een topic voor te openen.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 21 juli 2002 22:30 schreef Robbie007 het volgende:
Oke en stel je hebt dan 850 EUR over voor zo'n samengesteld 5.1 setje wat moet ik dan doen, of kopen want op [url="http://www.3dsoundsurge.com"]www.3dsoundsurge.com[/url] geven ze mij ook niet een al te duidelijk advies.

En om hier weer een topic voor te openen.
850 euro:
• Yamaha RX-V420 of een Pioneer ampje
• 4x Tannoy m1 of mX1
• Tannoy mC

Als je het geld er voor over hebt kan je als front ook 2x Tannoy m2 of mX2 nemen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Op zondag 21 juli 2002 23:19 schreef JT het volgende:

[..]

850 euro:
• Yamaha RX-V420 of een Pioneer ampje
• 4x Tannoy m1 of mX1
• Tannoy mC

Als je het geld er voor over hebt kan je als front ook 2x Tannoy m2 of mX2 nemen.
Ik maak wel een topic want nu komen er teveel vragen op mij af zodat dit helemaal offtopic gaat.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de laatste info Klipsch.nl(17-8-2002):
Geachte xxxxxxx,

Dank U wel voor Uw interesse in de Klipsch ProMedia's.

De V5.1 in 230 V. werd door Klipsch voor september 2001 beloofd. Toen november. En nu is september 2002 - dat is volgende maand, maar mogelijk tweede helft - definitief. .

Er schijnt - of nu scheen - een probleem te zijn met de CE goedkeuring.

De prijs wordt naar verwachting ? 550.- incl. 19% BTW. Amerikaanse prijzen zijn altijd zonder belasting.

De V2.1 van ? 275.- en de V4.1 van ? 410.- zijn vlot te leveren.

Kijk eens op www.klipsch.com. Ook voor verwijzingen naar testrapporten over de ProMedia's.

Met vriendelijke groeten,

Vriendelijke groeten

Frits de Vries

infoaanvraagformulier@audioimport.nl wrote:
> opmerkingen:
>
> Is er al nieuwe informatie bekend over de release date van de Klipsch Promedia 5.1 in Nederland/Europa?
>
> Verder heb ik gehoord dat er hoge prijzen voor dit systeem verwacht worden. Rond de 630Euro, terwijl deze in Amerika maar $400 kost. Of is deze 630Euro voor de DD (Digital Decoder) versie ipv de normale? Concurentie, met bijv. de Cambridge SoundWorks MegaWorks 510D zit op de $400 en 440Euro.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> xxxxxxxxx
En Klipsch.com (12-8-2002):
Thank you for your inquiry. Unfortunately, the release date has been out on hold for the moment. I would not look for the 5.1's to be released until after the first of the year 2003.

Sincerely,

Sally Keck
ProMedia Customer Service Representative
sally.keck@klipsch.com
1-800-554-7724 (option 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Vetjes! :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben we al wat meer info... volgens mij is de levering van deze Klipsch set aardig dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 13:20:
Hebben we al wat meer info... volgens mij is de levering van deze Klipsch set aardig dichtbij.
op de website www.klipsch.nl staan ze al met een prijs hmmm :P toch maar eens bellen met die heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:25
Ik heb een keer promedia 2.1 beluisterd bij die Frits de Fries. Rare gast btw.

Voor 600 euro neem gewoon 2*b&w 602 + 2de-hans versterker. :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil die Promdia set wel eerst horen voordat ik ga kopen. Ik heb al eens een 4.1 gehoord en dat klonk heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is uit geloof ik... heeft iemand hem al gekocht :)
Pagina: 1