[quote]
Op woensdag 17 juli 2002 09:30 schreef JT het volgende:
[..]
Ik had het niet zozeer over jouw setje tegenover hifi, maar Klipsch 5.1 vs HiFi van 850 euro

[..]
Dat begrijp ik. Maar ik maakte voor mezelf de keuze: Promedia 5.1/Megaworks 5.1 versus Hi-Fi. En besloot dat 850 euro toch teveel is. Vergeleken met de Megaworks (440 euro) is 850 euro toch heel veel geld hoor. 900 gulden meer! Dan had ik nog een half jaar moeten sparen.
Moet je de sub goed plaatsen, niet onder een bureau, weg uit de hoeken en een stukje van de muur, dan kan het zelfs zo zijn dat de bas uitkomt aan de bescheiden kant van neutraal

Heb je de Logitechs BTW wel is gehoord ?
[..]
Jah! Ik lees wel veel reviews, maar uiteindelijk ga ik toch zelf speakers vergelijken. Ik haal uit de reviews dingen waar ik op zou kunnen letten, en kijk of die dingen voor mij wel net zo belangerijk zijn als voor de reviewer.
Geloof die maar niet

De enige online reviews die een beetje te vertrouwen zijn zijn die van t.net, want die worden door Jag gedaan, iemand met verstand van zaken. Voor de rest zijn het op het net allemaal wannabe audiofielen terwijl ze geen eens in de buurt komen van hobbyist

En die 28 hz kunnen ze ook reeel noemena bij -6db ofzo en dan heb je er nog niks aan.
[..]
Die van 3dsound vind ik prima en objectief. Ze trekken geen rare conclusies en ze doen niet alsof ze alles weten, en ze hebben door dat smaken verschillen. Ik weet dat veel reviews online gesponsord zijn, dus daar kijk ik wel mee uit hoor...
Ik heb zeker wel 8 reviews gelezen, eentje zei dat ie net iets minder was, een aantal zei net zo goed en de rest zei zelfs beter volgens die reviews.
[..]
Het scheelt heel weinig idd. Bij De Megaworks, Promedia's, Monsoons, Sirocco Crossfires etc ligt de kwaliteit hoog en de verschillen zijn vaak subtiel en persoonlijk, behalve bij de subs.
De Logitechs gaan nog een paar hz dieper

En het helpt idd, want alle bas boven de 100hz is lokaliseerdbaar. Dus als het dan door je sub word gespeeld dan heeft het geen stereo-effect en komt het niet van de goede plaats.
[..]
dat lokaliseerbaar zijn van de sub is heel vervelend... dan heb je aan een kant van de kamer zo'n zware dreun, lijkt het alsof de sats aan de andere kant te weinig doen ....
Ja, dat komt dus omdat die satellieten met heel veel moeite zo diep komen. Als ze zo diep komen dan kunnen ze absoluut niet hard, zeg maar gerust bijna onhoorbaar.
[..]
Ik heb net ff voor de gein een nummertje opgezet en m'b sub helemaal stil gemaakt. Geen Bas! Wel heel zuiver geluid. Grappig effect, doet me denken aan headphones. Wel handig voor 's avonds als je de buren niet wilt pesten. Maar m'n Pihilips sattelieten klonken als volwaardige speakers, zonder sub. Moet ook wel, want ze waren 2x zo hoog als de Sub (in hoogte dan)....
Ik denk dat het laatste meer het geval is dan het eerste dus ik denk niet dat het die 200 euro meer waard is.
[..]
hm.. ik ben een liefhebber van hoog, dus waarschijnlijk zullen de Klipsch me muzikaal ook wel bevallen. En van de Klipsch verwacht ik een betere "wall of sound" vanwege de dieper gaande sats en stevigere sub. Bij films dan. Bij spellen zal het extra hoog wel helpen, de sub zal ik minder merken want de Megaworks is daar sterk zat voor.
Voor 850 euro heb je een complete receiver met 4xTannoy m1 en een Tannoy mC wat veeeelen malen beter klinkt + decoder + tuner.
[..]
Dat klopt. Later als ik groot ben en m'n kamer meer dan 10 vierkante meter is zal ik ook zulk soort spul aanschaffen...
Het is wel te verachten dat Logitech, Monsoon en dergelijke ook ooit met 5.1 setjes zullen komen. Als dat gebeurt wordt het voor Klipsch net zo'n nekslag als de Z560 was voor de Promedia 4.1...
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB