FS Commando "Exec", "blaat"

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
Naar aanleiding van het slotje hartelijk dank hiervoor en de regels die hier worden aangedragen doe ik bij deze een tweede poging.

Blijkbaar is deze nodig om te laten zien dat ik niet zomaar vraag omdat ik er geen zin in heb, nee simnpelweg omdat ik er niet uitkom. Ondermeer de functie van dit forum lijkt mij, om elkaar met dit soort zaken verder te helpen.

Goed nogmaals mijn probleem.
Ik wil vanuit een projector file (in swish gemaakt) een setup laten starten.

Dit staat er in de helpfile van Swish:
code:
1
2
3
Exec 
Program Name: executes the specified program. 
This command is valid for stand-alone projectors only.

precies wat we willen, dus we vullen in
code:
1
("Exec", "setup")

de setup, swish file én projector file staan allen in dezelfde directory, dus dit zou geen problemen mogen opleveren. Met of zonder ".exe" werkt ook niet.

vervolgens zoek ik verder :* en vindt dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Starting an exe
Type this in the command box: Exec
Type this in the arguments box with the expression box checked: filename

The file name is the name of the file you want to start,
 since its an exe dont put the file extension. 
It must be located in the same directory as the projector to be used like this. 
If you are comfortable with ASCII and dos you can 
use relative paths to open files in other directories. 
If you are going to do this I would not use
 exact paths because your D: drive could be a CD drive, but mine is hard disk drive. 
The way windows is set up most peoples (99%) main hard drive is the C: drive so its
 ok to path it to there if you need to start a program on it.

looks prety much the same to me

Wat doe ik dan fout? :?

Dan vond ik ook nog dit, maar aangezien alles hetzelfde pad heeft, zou het geen problem mogen zijn
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
When you run a Juggled file it uncompresses the projector 
file into the Win/Temp directory. 
So this means if you run the Exec command 
it will try to look for the *.exe in the Win/Temp directory. 
Now you can do two things here: 

Include the *.exe in Additional Files section 

or 

Use JStart and the LOCAL% to run files from where the Juggled 
file was launched from.

iemand nog een suggestie?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

zal ik het nog 1 keer uitleggen??
[forum=14] -> [forum=13]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Naar aanleiding van het slotje hartelijk dank hiervoor en de regels die hier worden aangedragen doe ik bij deze een tweede poging.
Blijkbaar is deze nodig om te laten zien dat ik niet zomaar vraag omdat ik er geen zin in heb, nee simnpelweg omdat ik er niet uitkom. Ondermeer de functie van dit forum lijkt mij, om elkaar met dit soort zaken verder te helpen.
Over discussies over een slotje kan je in Lieve Adjes zijn; de moderators doen ook maar vrijwillig hun werk en trachten de regels na te leven (en D2k had een goede reden om het topic te sluiten, het hoort niet in PW)
Daarnaast kan je bij problemen ook eens in Google kijken, veelal staan hier uitgebreide voorbeelden en tutorials, beter dan de helpfile van een programma.

Even zoeken met Google leverde onder andere dit op:
http://www.flashkit.com/tutorials/Projector/Launch_a-Adina_Ha-782/index.shtml

Mogelijke oplossing voor je probleem:
B.T.W., why must you launch a batch file? FSCommand exec isn't capable of opening a specific file with an application, just the application itself.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• paQ
Nope... :{

Dat lees ik dus overal.

On press
on release

alles al gehad...
maar nee...

*zucht

Verwijderd

B.T.W., why must you launch a batch file? FSCommand exec isn't capable of opening a specific file with an application, just the application itself.
Helemaal waar is dit niet, de flashplayer kan prima bestanden openen met argumenten, alleen je mag geen spatie gebruiken, maar gebruik bijvoorbeeld chr(9) als spatie, werkt prima, maar dit geheel terzijde.
iemand nog een suggestie?
Ik ken swish niet, maakt dit gebruik van dezelfde player als de player die bij flash geleverd wordt? Als dit niet zo is probeer de swf eens af te spelen met de player van flash zelf. Ook zie ik dat je een hoofdletter gebruik bij "Exec", probeer het eens met een kleine letter, "exec" dus.

Het zijn maar een aantal suggesties probeer het ff. Ik heb overigens nooit problemen gehad met "exec", maar dat was met Flash 4 en 5.

• paQ
Op maandag 15 juli 2002 00:50 schreef lennert2002 het volgende:

[..]

Helemaal waar is dit niet, de flashplayer kan prima bestanden openen met argumenten, alleen je mag geen spatie gebruiken, maar gebruik bijvoorbeeld chr(9) als spatie, werkt prima, maar dit geheel terzijde.
[..]

Ik ken swish niet, maakt dit gebruik van dezelfde player als de player die bij flash geleverd wordt? Als dit niet zo is probeer de swf eens af te spelen met de player van flash zelf. Ook zie ik dat je een hoofdletter gebruik bij "Exec", probeer het eens met een kleine letter, "exec" dus.

Het zijn maar een aantal suggesties probeer het ff. Ik heb overigens nooit problemen gehad met "exec", maar dat was met Flash 4 en 5.
het geheel wordt uiteindelijk inderdaad in Flashplayer 6 afgespeeld, waarnvanuit je er een projector file van maakt.

Ook alles met kleine letters geprobeerd.

probleem is dat je in swish een command en een argument moet invoeren, en niet regels zelf mag plaatsen zodat er i.p.v. een spatie chr(9) gezet kan worden

Verwijderd

[geheel offtopic]

waarom werken zoveel mensen nog in die uitgeklede flash die men Swish noemt?? en dan vragen en problemen hebben,... werk gewoon eens in de echte Flash, daar kom je zo`n problemen (bijna) niet tegen, en er zit ook een hele goeie help bij.

[/geheel offtopic]

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Op maandag 15 juli 2002 09:13 schreef zkywalker het volgende:
[geheel offtopic]

waarom werken zoveel mensen nog in die uitgeklede flash die men Swish noemt?? en dan vragen en problemen hebben,... werk gewoon eens in de echte Flash, daar kom je zo`n problemen (bijna) niet tegen, en er zit ook een hele goeie help bij.

[/geheel offtopic]
Amen. Ik wou het net zeggen. Wat nou 'geheel offtopic', je hebt hier een heel goed punt.
paQ, in mijn ogen stel je hier een vraag van het kaliber "mijn cd-rom speler speelt geen DVD's af". Oplossing in deze zaak: koop een DVD-speler.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 09:58 schreef Murphy het volgende:
Amen. Ik wou het net zeggen. Wat nou 'geheel offtopic', je hebt hier een heel goed punt.
paQ, in mijn ogen stel je hier een vraag van het kaliber "mijn cd-rom speler speelt geen DVD's af". Oplossing in deze zaak: koop een DVD-speler.
:) gelukkig,..wil geen mod op m`n nek hiervoor namelijk

zie ook vorige topics van paQ over swish en hoe stom Flash is:

[topic=498923]

[topic=499490]

[topic=549516]

tip voor paQ: koop Flash,.. krijg je een heel goed boek bij die alle oplossingen biedt voor deze vragen!

• paQ
Op maandag 15 juli 2002 10:03 schreef zkywalker het volgende:

[..]

:) gelukkig,..wil geen mod op m`n nek hiervoor namelijk

zie ook vorige topics van paQ over swish en hoe stom Flash is:

[topic=498923]

[topic=499490]

[topic=549516]

tip voor paQ: koop Flash,.. krijg je een heel goed boek bij die alle oplossingen biedt voor deze vragen!
:'(
HE :(
Ga mij een beetje lopen afzeiken.... :(

*zucht...
ik kan er ook niets aan doen dat dat klere swish niet naar behoren werkt...

Maar goed... :{
Zal me maar moeten neer leggen bij het.......... :) downloaden van flash trial version :)

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 13:46 schreef paQ het volgende::{
Zal me maar moeten neer leggen bij het.......... :) downloaden van flash trial version :)
:) wedden dat je heel erg happy gaat worden?

ps: :* kusje erop

• paQ
ZO :)

de trial van FLASH MX staat erop...

ik dacht: ik test eerst uit wat me niet lukt...
zo gezegd zo gedaan.

Ik trek een button.
en geef de button het vvolgende script mee (netjes via de actions drag-and-drop dinges...

zo ziet de button er dan vervolgens uit:
code:
1
2
3
on (release) {
fs command("exec", "setup");
}

en wat denk je? :)

Nope...

ik snap gewoon niet wat ik fout doe.
Ik heb er netjes een projector file van gemaakt, omdat ik ergens gelezen heb dat dat alleen op die manier werkt, en heb er ook voorgezorgd dat alles in dezelfde directory is aangemaakt en opgeslagen en ook wordt gestart...
maar reactie nul...

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je moet de extensie meegeven:
code:
1
2
3
on (release) {
    fscommand ("exec", "setup.exe");
}

Ik heb dit getest en hij doet het prima.
Let er wel op dat je de .swf (of projector, maakt niet uit heb ik ook getest) in dezelfde dir zet.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• paQ
Op maandag 15 juli 2002 15:04 schreef Scipionyx het volgende:
Je moet de extensie meegeven:
code:
1
2
3
on (release) {
    fscommand ("exec", "setup.exe");
}

Ik heb dit getest en hij doet het prima.
Let er wel op dat je de .swf (of projector, maakt niet uit heb ik ook getest) in dezelfde dir zet.
zou het daar dan toch aan liggen?
De setup is gewoon een setup...
dat .exe vind ik eerlijk gezegd nergens... Ik heb het trouwens ook al geprobeerd met .exe... maar ook dat helpt niet...
windows noemt hem gewoon setup en de MsDos naam is setup.exe

Ligt het misschien gewoon aan mijn setup file i.p.v. mijn flash... uh... swish kunsten? :) :?

• Scipionyx
  • Niet online
Ik zou het zo 123 niet weten..

Vaag dat ie het niet doet zeg..
Probeer het 's met een andere setup.exe

EDIT: ik heb ff een .zipje geupload.
de .fla (Flash5) zit erin
een .swf
en een setup van GDivx (shareware, staat wel in de readme, niet op de site, maar je mag:)
You may redistribute DivXG400 freely as long You do not change integrity of the package.
Totaal: 186kB

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Verwijderd

net effe bij macromedia op de site gekeken,...

er is een oplossing, je moet alles, of alleen de .exe effe nog nalezen, blijkbaar in een map zetten die "fscommand" heet,..en de .exe daar met een relatief pad aanroepen.
Anders zoek bij de Macromedia-forums van Flash eens op "fscommand exec"...

meer mensen hebben dit probleem, dus het ligt niet aan Flash MX (en ook niet aan Swish ;) ), het is een security-issue van Macromedia.

hier staat een van de postings! er is blijkbaar ook nog een progje voor..

waarschijnlijk is dit dus alleen het geval met de nieuwe flashplayer..

• paQ
Op maandag 15 juli 2002 17:11 schreef zkywalker het volgende:

aha *D

Duhus... als ik de flash player versie 6 de-installeer, een oudere er voor terug zie te krijgen. (iemand? :? ) en dan opnieuw de movie exporteer naar de player en er daar vervolgens een projector van maak...... dan moet ie het doen? :)

• paQ
Op maandag 15 juli 2002 15:15 schreef Scipionyx het volgende:
Ik zou het zo 123 niet weten..

Vaag dat ie het niet doet zeg..
Probeer het 's met een andere setup.exe

EDIT: ik heb ff een .zipje geupload.
de .fla (Flash5) zit erin
een .swf
en een setup van GDivx (shareware, staat wel in de readme, niet op de site, maar je mag:)
[..]

Totaal: 186kB
Yep... uhu...

Dit werkt dus gewoon niet in mijn player...
Versie 6... :(

Zou dat het dan echt zijn? zit ik nu gewoon al twee dagen te klootzakken hiermee voor jan lul? :(

• paQ
sorry voor het schoppen...

maaruhm.... weet toevallig iemand waar ik bijv flashplayer 5 kan downloaden? Ik kan het enrgens meer vinden... :{

Verwijderd

hier staat een van de postings! er is blijkbaar ook nog een progje voor..

Dit is echt heel erg. Een kladblokje lanceren kan dus niet meer met flashplayer 6, deze staat immers niet in de dir fscommand.

Het beste kan je flashplayer 5 ergens zien te vinden, en met deze player je swf omzetten naar een projector. Overigens wil ik em wel ergens voor je uploaden. Vlgns mij mag je de player distribueren. Dat weet ik alleen niet zeker.

• paQ
Op maandag 15 juli 2002 21:44 schreef lennert2002 het volgende:

[..]

Dit is echt heel erg. Een kladblokje lanceren kan dus niet meer met flashplayer 6, deze staat immers niet in de dir fscommand.

Het beste kan je flashplayer 5 ergens zien te vinden, en met deze player je swf omzetten naar een projector. Overigens wil ik em wel ergens voor je uploaden. Vlgns mij mag je de player distribueren. Dat weet ik alleen niet zeker.
idd...

ik installeer net flash 5
en ja hoor
in 1 keer :) :) :)

al dat werk en frustratie voor niets...
maar goed...

ik ben eruit

allen bedankt voor de reacties :+

Verwijderd

paQ ik wil hierbij ook zeker jou bedanken,... met z`n allen hebben we toch mooi deze "security issue" van de laatste flash player weten te doorgronden,(die ik nog zeker niet kende)
>:)

• Scipionyx
  • Niet online
Mjah, mooi stom van me om niet te vermelden welke versie Flash-player ik heb |:( Ik heb Flash-player 5 dus.

Excuus :)

Pagina: 1