Toon posts:

Amiga Emulatie is SUPER Amiga in a box

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Check this out..

download de emulator WinUAE zie: http://www.winuae.net/

Dan "Amiga In A Box" zie: http://aiab.emuunlim.com/

En ff je 3.1 romfile van je amiga overpoorten (of ff googleen :) )

de rom file in de map van WinUae zetten en dan amiga in a box starten.. zorg er wel voor dat je de orginele ADF disk heb van workbench3.1 ook te googlen of zelf van je orginele halen.

Het zal je verbazen...! En eerlijk gezegt kwa snelheid en alles er op en er aan is het echt beter dan winXP hahaha ja beetje overdreven.. maar opstarten is binne 10sec. dat kan je van XP niet zeggen hahahaha...

Met die instellingen heb je dus een vol werkende workbench in max resolutie van 1600x1200 32bit. En alle opties voor het aankleden en zo zit er bij in.. ook kan je dan via de emulator je cdrom speler aanspreken, dus ook branden etc en internetten.. of..haha onder de emulator weer een pc emulator draaien of een mac. kortom gewoon super voor de amiga fan.. en voor de niet amiga fan gewoon leuk om eens te zien wat de amiga freaks deden toen iedere dos freak nog op hun 286 zaten te kloten. Games draaien ook erg goed... maar voor honderd procent is dit echt de moeite waard... vind je het niks.. delete de map en voila...

voor HEEEL VEEEL amiga software om uit te proberen op de emu check: http://www.aminet.org/

Afbeeldingslocatie: http://www.augusta.de/~megabyte/Pics/Screenshot.gif

Afbeeldingslocatie: http://students.uniyar.ac.ru/non-official/projects/museum/amiga/a4000t/4000t.gif

Afbeeldingslocatie: http://de5.aminet.net/aminet/dirs/aminet/pix/wb/Screen_Pa_4.jpg

heje vragen stel ze hier.. ik heb op alles wel een oplossing en zo niet vind ik het wel.. geloof me dit is echt de moeite waard. :)

voor meer informatie kan je natuurlijk ook ff de site van Godflesh bekijken (mede gotter) zie: http://aen.da.ru/

so... GET STARTED... and have fun.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

(psst mag dit allemaal wel?)

Wacht, ik lees het net ff wat beter......je kan dus je amiga spul op de pc doen?(niet dat ik een amiga heb ofzo...)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 21:27 schreef cooolkast het volgende:
(psst mag dit allemaal wel?)
ja hoor dit mag allemaal wel.

het meeste is allemaal freeware geworden

ja je kan je eigen amiga spul gebruiken.

Verwijderd

Legale opties:

1.Als je een Amiga hebt mag je kick.rom "backuppen" voor gebruik voor een emulator.

2. Je kunt ook Cloanto's "Amiga Forever" pakket kopen. Hier staan ook kick.rom & workbench op die je dan "legaal" mag gebruiken.

Snap eigelijk niet waar ze zo moeilijk over doen. AGA wordt niet (meer) ge-emuleerd en games zijn al jaren obselete...maarja.

:)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Moet je eens een paar goede demo's draaien. Die trekt die emu echt niet altijd. Vooral als ze een hoop copper-effects erin hebben zitten.

Verder doet die emu het best aardig, maar ik kan even niet laten om "Oud :Z " te roepen... die emu is al ouuuuuuuuuudddd, ik heb 'em al een jaartje of wat op mn HD staan. Kon ik eindelijk mn Aminet CD gebruiken (mn A500 heeft geen cd-speler :P )

Owjah enne: "Supercars ROELT!"

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik draai WinUAE al een hele poos. Het is echt geweldig.
Maar ik schaf toch maar weer eens een A1200 aan, just for the fun of it.

Dat nieuwe Amiga OS XL, al iemand ervaringen ermee eigenlijk?

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik krijg hem niet aan de praat hoor.. ik heb zo'm kick.rom weten te bemachtigen, nu start ie wel op maar krijg een melding dat ie een workbencch ADF disk wil hebben ofzo.. die kan ie uiteraard niet vinden en kom ik in een soort command prompt waar ik de commando's niet voor ken.. Ik heb wel zo'n ADF bestand gevondebn, maar wat moet ik daar mee?? Op diskette zetten lijkt me niet, omdat ie helemaal niet zoekt naar de diskette.. (ratelt niet ofzo)

Verwijderd

ik heb altijd het probleem gehad dat die het spel wel opstarte maar het leek wel dat die pas berekeningen uitvoerde als ik op de toetsen ging drukken. Lotus was het spel waar die dat probleem mee had. heb het al 1 jaar ofzo niet meer geprobeerd. Want voor dat spel heb ik me een amiga 600 gekocht. Is gewoon een super spel.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op maandag 15 juli 2002 11:45 schreef rick_h het volgende:
ik krijg hem niet aan de praat hoor.. ik heb zo'm kick.rom weten te bemachtigen, nu start ie wel op maar krijg een melding dat ie een workbencch ADF disk wil hebben ofzo.. die kan ie uiteraard niet vinden en kom ik in een soort command prompt waar ik de commando's niet voor ken.. Ik heb wel zo'n ADF bestand gevondebn, maar wat moet ik daar mee?? Op diskette zetten lijkt me niet, omdat ie helemaal niet zoekt naar de diskette.. (ratelt niet ofzo)
Ik heb het net ook geinstalleerd:
- Eerst de emulator en amiga in a box samen gooien.
- kick.rom erbij.
- start de emu
- Druk meteen op OK (zodat ie het eerste profiel laad, workbench)
- Dan vraagt'ie om een disk in fd0 (retry/cancel)
- Druk op F12
- kies bij FLoppy-tab als FD0 de Workbench31_wb of workbench31.adf (en niet de locale, extra, fonts.. etc maar specifiek de wb file).
- klik op retry
- EN hopla de boel laad door.
- Je krijgt later een pop-up waaruit jij je resolutie moet kiezen.
- Klik de reso 1x aan en dan op SAVE dus niet ok, of dubbel klikken. Anders komt de setup in een loop (had ik opeens).

succes!

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 11:55 schreef CT het volgende:

[..]

Ik heb het net ook geinstalleerd:
- Eerst de emulator en amiga in a box samen gooien.
- kick.rom erbij.
- start de emu
- Druk meteen op OK (zodat ie het eerste profiel laad, workbench)
- Dan vraagt'ie om een disk in fd0 (retry/cancel)
- Druk op F12
- kies bij FLoppy-tab als FD0 de Workbench31_wb of workbench31.adf (en niet de locale, extra, fonts.. etc maar specifiek de wb file).
- klik op retry
- EN hopla de boel laad door.
- Je krijgt later een pop-up waaruit jij je resolutie moet kiezen.
- Klik de reso 1x aan en dan op SAVE dus niet ok, of dubbel klikken. Anders komt de setup in een loop (had ik opeens).

succes!
bedankt voor de uitleg :) Maar bij mij laadt ie niet door :( Ik krijg een error 28 :? Moet ik misschien een ander workbench bestand downloaden?

[edit] ik heb een ander workbench bestand gevonden en nu werkt ie wel goed :)

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 22:52
ga het gelijk proberen! * reller loves amiga!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 11:10 schreef Gerco het volgende:
Moet je eens een paar goede demo's draaien. Die trekt die emu echt niet altijd. Vooral als ze een hoop copper-effects erin hebben zitten.

Verder doet die emu het best aardig, maar ik kan even niet laten om "Oud :Z " te roepen... die emu is al ouuuuuuuuuudddd, ik heb 'em al een jaartje of wat op mn HD staan. Kon ik eindelijk mn Aminet CD gebruiken (mn A500 heeft geen cd-speler :P )

Owjah enne: "Supercars ROELT!"
dat het oud is ja maar niet iedereen weet het nog.. en de meeste draaien dan alleen winaue maar dan is het niet echt leuk ja je kan games spelen enozo maar met Amiga in a box word het wel heel vet... zo vet had ik m'n eigen 1200 niet eens..heheh... en ja.. supercars roelt.. evenals speedball 2 en xenon 2....hehe oh.. en turrican.....

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik heb de laatste tijd ettelijke demo's weer eens bekeken. (heb er honderden)
Soms dan verbaas ik me nog steeds over de graphics. En zeker voor die tijd. We hebben het wel over een 7/14 MHz chippie immers.

Amiga Rulez, nog steeds! (en de nieuwste al helemaal)

Verwijderd

Topicstarter
hmm weinig mensen hier die met een echte computer gewerkt hebben?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 18 juli 2002 14:52 schreef Xiphy het volgende:
hmm weinig mensen hier die met een echte computer gewerkt hebben?
Een Amiga is niet zomaar een computer... het is een vriendin! De Amiga is de enige computer met gebruikers die dr echt van houden (nou ja, de Mac ook wel). Een PC is een apparaat... een Amiga is ... ... een Amiga.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 14:55 schreef Gerco het volgende:

[..]

Een Amiga is niet zomaar een computer... het is een vriendin! De Amiga is de enige computer met gebruikers die dr echt van houden (nou ja, de Mac ook wel). Een PC is een apparaat... een Amiga is ... ... een Amiga.
hehe true true true...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Kan iemand hier een paar screens posten van een paar mooie demo's? Ben benieuwd hoe die dingen er tegenwoordig uitzien..

Download my music on SoundCloud

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:40

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik draai het al een tijdje hier :)

Best geinig..maar het kan niet op tegen mijn echte A1200 (68030 @ 40MHz, 10MB RAM, AmigaOS 3.9)

Ik wacht even op de AmigaONE *D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26
Op donderdag 18 juli 2002 14:55 schreef Gerco het volgende:

[..]

;( ;( *snif* *snif* ... ik moet bijna huilen, prachtig gesproken :)

Ik heb ook jaren speelplezier gehad op de Amiga 500.

Ik gebruik WinUAE om af en toe een oud spel te spelen, maar wat ik jammer blijf vinden is dat het onmogelijk is om een Amiga disk in een PC te lezen.
Heeft iemand misschien een link naar een pagina waar makkelijk staat uitgelegd hoe je je amiga disks naar ADF kan overzetten?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Ik heb em nog hier staan, zal em weer eens onder het stof vandaan halen.......

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Op donderdag 18 juli 2002 20:19 schreef budi het volgende:

[..]

Ik gebruik WinUAE om af en toe een oud spel te spelen, maar wat ik jammer blijf vinden is dat het onmogelijk is om een Amiga disk in een PC te lezen.
Heeft iemand misschien een link naar een pagina waar makkelijk staat uitgelegd hoe je je amiga disks naar ADF kan overzetten?
[url="http://www.oldskool.org/disk2fdi"]Hier[/url] staat wel wat :)

[url="http://borrowedtime.emuunlim.com/faq2.htm"]Deze[/url] is voor de soldeerfreak ;)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 18 juli 2002 20:19 schreef budi het volgende:
Benodigdheden:
1 Amiga
1 CrossDOS (voor wb 2.0 of hoger) of MessyDOS (mijn favo)
1 of 2 720k Diskettes
DMS (Disk MaSher) voor de Amiga.

Gebruik dms om de floppies naar .dms files om te zetten, hij gebruikt compressie dus vaak past 1 880k disk wel op 1 720k disk, maar niet altijd. Vrot de .dms files op de 720k disk en loop naar je PC. Kopieer de dms files naar je HD, mount je HD in WinUAE en unpack de dms files naar een virtuele Amiga flop.

Het kan ook makkelijker (moet haast wel), maar dit werkte en ik hoefde niet naar extra tools te zoeken, want die had ik al.

Ik meen me te herinneren dat WinUAE ook gewoon .dms files kon gebruiken als diskettes, maar dan moest je xDMS voor DOS downloaden... zoiets iig. Dat was wel handig :P

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Amiga? Veel te geavanceerd :P Ben nogsteeds verliefd op m'n Atari 600XL met 2MHz 6502 en 16KB O+

Maar dit soort EMU's zijn inderdaad erg leuk om allerlei systemen die vroeger onbereikbaar voor je waren, nu eens te proberen. Nu ze helemaal uit de tijd zijn :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Op vrijdag 19 juli 2002 09:14 schreef Exirion het volgende:
Amiga? Veel te geavanceerd :P Ben nogsteeds verliefd op m'n Atari 600XL met 2MHz 6502 en 16KB O+

Maar dit soort EMU's zijn inderdaad erg leuk om allerlei systemen die vroeger onbereikbaar voor je waren, nu eens te proberen. Nu ze helemaal uit de tijd zijn :D
*auw* :(

Er is overigens ook een nieuwe Amiga, dus ehh..
* DaRuLe wil die ook wel

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 26-08 10:28
Voor een gigantische lading [url="http://www.back2roots.org/Games/ADF-Games/ALL"]games[/url], allemaal legaal!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.commodoreamiga.com/gurumeditation.gif

RSOD hahahahaha

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Ik ben al tijijijijden op zoek naar 2 amiga games uit de oude doos, maar ben helaas de naam vergeten, ik weet nog wel hoe ze gaan, kan iemand mij misschien aan de naam helpen?

In de eerste ben je een ventje met een jetpak, en krijgt de leukste wapens van blasters, die grote eliptische bollen schieten tot vlammen werpers, het heeft een soort FPS view maar je kan alleen naar links en rechts en boven en beneden, je gaat automatisch door, en komt de mooiste scenes en monsters tegen, zeer snelle actie.

Het tweede is een soort "raptor" achtig spelletje, waarbij je dus een space-vliegtuigje van boven ziet, en door het pakken van upgrades wordt dat vliegtuigje steeds breder en groter en schiet met meer kanonnen.

Wie o wie kan mij helpen aan de NAMEN van deze spelletjes, die ik zo veel en zo lang bij een vriendje van mij thuis heb gespeeld.........

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

Verwijderd

1ste: Geen idee (Rocket Ranger?)

2de: Hybris of Xenon?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 05:15 schreef nulkelvin het volgende:
Ik ben al tijijijijden op zoek naar 2 amiga games uit de oude doos, maar ben helaas de naam vergeten, ik weet nog wel hoe ze gaan, kan iemand mij misschien aan de naam helpen?

In de eerste ben je een ventje met een jetpak, en krijgt de leukste wapens van blasters, die grote eliptische bollen schieten tot vlammen werpers, het heeft een soort FPS view maar je kan alleen naar links en rechts en boven en beneden, je gaat automatisch door, en komt de mooiste scenes en monsters tegen, zeer snelle actie.
Afterburner?

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Turrican II ?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op zondag 21 juli 2002 04:14 schreef Xiphy het volgende:
[url="http://www.commodoreamiga.com/gurumeditation.gif"][afbeelding][/url]

RSOD hahahahaha
Nee, een GURU >:)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter

Het tweede is een soort "raptor" achtig spelletje, waarbij je dus een space-vliegtuigje van boven ziet, en door het pakken van upgrades wordt dat vliegtuigje steeds breder en groter en schiet met meer kanonnen.

Wie o wie kan mij helpen aan de NAMEN van deze spelletjes, die ik zo veel en zo lang bij een vriendje van mij thuis heb gespeeld.........
Unreal mischien?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 22 juli 2002 12:35 schreef Xiphy het volgende:
Unreal mischien?
:X

Hooguit Neuromancer (of hoe je dat ook schrijft)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 juli 2002 12:35 schreef Xiphy het volgende:
Unreal mischien?
Unreal is uit '98.. Niet echt uit de oude doos he?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 13:58 schreef Exirion het volgende:

[..]

Unreal is uit '98.. Niet echt uit de oude doos he?
unreal was er al op de amiga in 1990
check url.

[url="http://www.grospixels.com/site/unramiga.html"]http://www.grospixels.com/site/unramiga.html[/url]

Afbeeldingslocatie: http://www.grospixels.com/site/images/unramiga/Unrealbox.jpg

De game was zelfs 3d. !! hehe

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 23 juli 2002 07:42 schreef Xiphy het volgende:
[url="http://www.grospixels.com/site/unramiga.html"]http://www.grospixels.com/site/unramiga.html[/url]
Jammer dat die site het niet doet :P

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 15:53
Werkt hier wel, duurt alleen ff :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Amiga heerst gewoon.
Ik heb de nieuwe Amiga nog niet in aktie gezien, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het een topper is.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

doet me eigenlijk een beetje aan JetPack denken, maar dat was voor de PC.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 09:32 schreef darule het volgende:
Amiga heerst gewoon.
Ik heb de nieuwe Amiga nog niet in aktie gezien, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het een topper is.
zo ver ik het weet word het een soort pc maar dan hoop ik wel dat de multitasking net zo goed is als op de echt oude amiga's

Verwijderd

Topicstarter
niet echt veel die hards hier.... of staat het hier gewoon verkeert?

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Niet iedereen reageert..

moet alleen nog een manier vinden om spul op een programma op mijn amiga te krijgen, zodat ik de seriele connectie aan de praat kan krijgen, zodat ik een hoop oude spelen (waarvan hopelijk de diskettes nog werken) over kan zetten naar mijn pc.

Probleem is dus dat ik bijna alles op 5.25 Diskettes heb staan en niet op 3.5 floppies.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• ViNyL
  • Niet online
Yo kan je ook netwerken met dit OS? PCMCIA support? Anders zet ik het op me laptop :P

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Volgens mij bedoel je deze: [url="http://www.mame.dk/gameinfo/sharrier/"]http://www.mame.dk/gameinfo/sharrier/[/url]

Heerlijk spelletje :)

Verwijderd

lol, topic ff bookmarken; ik ga over een paar uur naar italië :D

als ik terug kom zal ik em wel weer omhoog schuppen :P

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 26 juli 2002 10:22 schreef DinoPK het volgende:
Heerlijk spelletje :)
Daar heb ik nog menig avond in opperste concentratie mee zitten spelen... echt geweldig spel dat Super Harrier :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 09:30 schreef ViNyL het volgende:
Yo kan je ook netwerken met dit OS? PCMCIA support? Anders zet ik het op me laptop :P
Jep.. de A1200 was in 1993 standaard uitgerust met een pcmcia slot

• ViNyL
  • Niet online
Hmm eens kijken dan of ik het aan de gang krijg op me laptop:

P 120
16 MB
1,2 gig
Flop
3com PCMCIA kaart

BTW --> installable vanuit dos?

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Op donderdag 25 juli 2002 10:17 schreef Xiphy het volgende:
niet echt veel die hards hier.... of staat het hier gewoon verkeert?
ik ben een echte die-hard, alleen wel eentje zonder Amiga,
jaren geleden weggedaan
maar ik ga binnenkort eventjes op zoek naar een A1200.

• Richard
  • Laatst online: 10:42

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ben 1 van de weinige (Collega WHiZZi ook ;) ) die nog een CDTV hebben staan, is eigenlijk een commodore Amiga500 alleen dan in een Videorecorder-doosje met caddy-cdrom:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rkeijz/cdtv.jpg

En een Amiga1200 met toploader cdrom in een console doosje, oftewel een CD32:(WHiZZi moet me effe helpen als ik uit mijn nek aan het lullen ben)

Afbeeldingslocatie: http://www.cdtv.nl/cd32.jpg

Zelf gebruik ik altijd een nullmodem met "Amiga Explorer" van Cloanto om mijn *.ADF files te back-uppen en schrijven naar de externe diskdrive van mijn CDTV. Met dit proggel kun je ook je kick's uitlezen en naar je PC porten.

Voor de liefhebbers nog een echte klassieker:

[url="http://www.cdtv.nl/D_Galaga.adf"]Deluxe Galaga[/url]

Is gemaakt door Edgar M. Vigdal en uitgegeven als shareware.

20*350ZO45°

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Op vrijdag 26 juli 2002 18:16 schreef Richard het volgende:
Ik ben 1 van de weinige (Collage WHiZZi ook ;) ) die nog een CDTV hebben staan, is eigenlijk een commodore Amiga500 alleen dan in een Videorecorder-doosje met caddy-cdrom:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rkeijz/cdtv.jpg

En een Amiga1200 met toploader cdrom in een console doosje, oftewel een CD32:(WHiZZi moet me effe helpen als ik uit mijn nek aan het lullen ben)
hahaaaa, een echte CDTV! Te gek man!
* DaRuLe krijgt nu toch echt weer de Amiga kriebels :)

• WHiZZi
  • Laatst online: 14:40

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Amiga CDTV
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/pc/cdtv_1.jpg

en het bijbehorende keyboard
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/pc/cdtv_2.jpg

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 15:08 schreef ViNyL het volgende:
Hmm eens kijken dan of ik het aan de gang krijg op me laptop:

P 120
16 MB
1,2 gig
Flop
3com PCMCIA kaart

BTW --> installable vanuit dos?
nope gewoon in windows

Verwijderd

Topicstarter
www.marktplaats.nl daar worden ze goedkoop aangeboden..
ik zit er overna te denken om er een te kope met Genlock.. want voor beeld bewerking zijn die dingen nog steeds beter dan de huidige pc.....

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Heb anders nog wel een A2000 staan .. ? Heb ik ooit gekocht van iemand op GoT .. wat mee gespeeld maar ik heb er nu geen plaats meer voor. Krijg je er ook nog een hele mooie ongebruikte SCSI-II controller bij.. kan je gewoon elke SCSI-II had aan je A2000 hangen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
tazzman schreef op 31 juli 2002 @ 11:06:
Heb anders nog wel een A2000 staan .. ? Heb ik ooit gekocht van iemand op GoT .. wat mee gespeeld maar ik heb er nu geen plaats meer voor. Krijg je er ook nog een hele mooie ongebruikte SCSI-II controller bij.. kan je gewoon elke SCSI-II had aan je A2000 hangen.
Gratis? :)

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Richard schreef op 26 juli 2002 @ 18:16:
[..]
Zelf gebruik ik altijd een nullmodem met "Amiga Explorer" van Cloanto om mijn *.ADF files te back-uppen en schrijven naar de externe diskdrive van mijn CDTV. Met dit proggel kun je ook je kick's uitlezen en naar je PC porten.
[..]
Dan heb je toch nog steeds een programma nodig die op de amiga draait of niet soms?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
* Doekoeman ziet daar SWOS liggen !!! (Sensible World of Soccer) _/-\o_ :9~ :P

Ik gebruik trouwens ook Cloanto met m'n A500.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Nee .. doe maar een bodje :) Die controller alleen al heeft me meer dan 180 NLG gekost (+verzendkosten vanuit de USA) .. ik heb alleen geen tijd om er wat mee te doen en het staat nu een beetje in de weg.. :)

Ik hoef er geen enorme bedragen voor te krijgen ofzo alleen 'iets' zou wel aardig zijn..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm vertel maar wat je er minimaal voor moet hebben en wie weet

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Doekoeman schreef op 31 juli 2002 @ 14:52:
[...]

* Richard ziet daar SWOS liggen !!! (Sensible World of Soccer) _/-\o_ :9~ :P

Ik gebruik trouwens ook Cloanto met m'n A500.
Is niet zo'n errûg geweldig spel, maar is wel leuk om erbij te hebben.
dusty schreef op 31 juli 2002 @ 12:13:
[...]
Dan heb je toch nog steeds een programma nodig die op de amiga draait of niet soms?
Tjonge jonge, nu stel je me toch een vraag, ik weet echt even niet meer hoe ik dat ookweer precies deed. AmigaExplorer geeft namelijk duidelijk uitleg tijdens het opstarten wat je precies op je Amiga moet doen voordat je ieder X op OK klikt op je PC. Zover ik weet was het zoiets in de trend van:

Amiga met een commando laten "luisteren" op de LPT poort, en dan installeerd AmigaExplorer vanaf de PC automatisch de services die moeten draaien op de Amiga.

20*350ZO45°

Verwijderd

d00ds ! geweldig topic dit!! Oldskool Amiga gevoel komt weer boven borrelen.

Onovertroffen simpel OS, grafisch gezien zijn tijd ver vooruit alleen de Mac kwam in de buurt.

Wat mij nog heel goed bij staat is mijn eerste computer en hoe veel geld ik wel niet heb betaald voor al de uitbreidingen voor mijn 1200 :)

eerste update:

- Blizzard 1230 @ 50 Mhz en FPU!! (fl 900, weet het niet zeker meer)

Tweede update:

- 16 mb Ram (fl 500,-)!!!!!!!

Derde upgrade:

- 500 Mb Seagate IDE schijf (fl 460,-)

vierde upgrade: (was na de overname door Escom)

-14" Amiga Monitor (workbench in 800x600 HAM 8 8)

Ook de spelletjes en de demo's waren fantastisch. "bigtime sensuality"-demo iemand?

..... ik mis de Amiga

Verwijderd

Topicstarter
www.aminet.org voor een zooi games tools demos etc....

maar als ik jouw was zou ik het maar eens proberen die emulator en NIET vergeten amiga in a box te installeren.. het zal je verbazen.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 23:17:
www.aminet.org voor een zooi games tools demos etc....

maar als ik jouw was zou ik het maar eens proberen die emulator en NIET vergeten amiga in a box te installeren.. het zal je verbazen.
Maar wat is dan het verschil tussen Amiga_in_a_box of Cloanto's Amiga Forever (die ik gebruik)

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Richard schreef op 04 augustus 2002 @ 09:33:
[...]

Maar wat is dan het verschil tussen Amiga_in_a_box of Cloanto's Amiga Forever (die ik gebruik)
Ik heb geen idee. ik zelf heb cloanto nog niet uitgeprobeerd.. kan best zijn dat Amiga in a box er al bij zit.. maar ik zou zeggen probeer het gewoon.. en see for your self...

in iedergeval heb ik de workbench nog nooit zo vet er uit gezien....

Verwijderd

Ik zoek een amiga spel waarbij je een hele grote robot was (een soort at-st van Star Wars) Je liep dan met de toetsen bord en schoot met je muis (je kreeg een soort visier). Ik geloof dat de eerste level in ww2 afspeelde. Na elke level ging je steeds verder in de tijd.

• RubenDJ
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 13:39:
Ik zoek een amiga spel waarbij je een hele grote robot was (een soort at-st van Star Wars) Je liep dan met de toetsen bord en schoot met je muis (je kreeg een soort visier). Ik geloof dat de eerste level in ww2 afspeelde. Na elke level ging je steeds verder in de tijd.
Walker :).

specs

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 August 2002 @ 12:02:
[...]

Ik heb geen idee. ik zelf heb cloanto nog niet uitgeprobeerd.. kan best zijn dat Amiga in a box er al bij zit.. maar ik zou zeggen probeer het gewoon.. en see for your self...

in iedergeval heb ik de workbench nog nooit zo vet er uit gezien....
Cloanto bezit de licentie zover ik weet, mijn ervaring is oo kdat het veel prettiger werkt dan de aiab versie.

• Grrrrrene
  • Niet online
Meer iets voor SA, IMHO :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

is inderdaad Walker :) Dat was altijd een cool spel :D

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:44
Ik heb het net geinstalleerd en het ziet er erg gelikt uit... Maar hoe kan ik die andere .adf files installeren? En de programma's die in het startmenu staan?
Pagina: 1