RAAR: Sommige sites komen niet door via ICS

Pagina: 1
Acties:

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Hoi... Een wel heel raar probleem:

Ik heb een server draaien op Windows XP, die naar breedband-internet is verbonden bij Casema.
Dus via een ethernet-kaart naar het modem, en over die lijn een wachtwoordbeveiligde verbinding (dynamic IP's) naar Casema. Werkt perfect.

Die internetverbinding heb ik met Internet Connection Sharing gedeeld met de 4 andere computers in het netwerk. Daar werkt overal de internetverbdining BIJNA uitstekend. Ik kan bv. makkelijk vanaf elke computer rondsurfen bij Tweakers.

ECHTER: Een aantal sites, komt op alle 4 computers niet door (ik noem portal.omroep.nl of www.shspvr.com) Ze maken een klein begin, en dan houdt de boel op te laden.
Als ik deze zelfde sites direct op server in Internet Explorer intik, laden ze wel direct volledig. Maar dus niet op de andere computers in het netwerk.

Rara hoe kan dit? :?

ja, graag!

Verwijderd

Hmm ik krijg de site wel helemaal te zien en gebruik ook ics. Zou zelf niet geen oplossing weten voor je probleem sorry.

Verwijderd

Ik zou eens proberen om de Internetcache volledig te flushen. Wellicht heb je ze eerder opgevraagd en is er iets blijven hangen. Of even met CTRL-Shift Reload ??

Het is maar een idee hoor. Ik heb hetzelfde gehad en ik kon het op deze manier mooi oplossen.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Had ik allemaal al geprobeerd, cache leeghalen etc.
Het vreemde is (was, heb het probleem inmiddels opgelost, zie onder) dat hij de sites vaak wel BEGON te laden, maar er al na bv 1 kb mee ophield. Zo ging teletekst.nos.nl niet automatisch door na de redirect, en verscheen bij de telefoongids alleen de titlebar, terwijl dezelfde pagina's direct opgevraagd op de computer die de verbinding deelt wel werkten.

Daarna heb ik Sygate geinstalleerd ipv ICS. Dat werkte in eerste instantie helemaal niet omdat er juist bij mijn versie een probleem schijnt te zijn met Realtek netwerkkaarten onder Windows XP. Zo kwam ik 'toevallig' op GoT :+ tegen: [topic=549340/1/25] Maar met een fix van Sygate is dat ook opgelost.

Nu regelt Sygate de sharing en werkt alles feilloos. Raar maar waar. *D

ja, graag!