Toon posts:

[Redhat 7.3] Installeert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou dus op mijn oude Compaq P2-266 met 5.25" 6GB Quantum HDD Linux zetten . Alleen , tijdens de setup stopt hij gewoon . Een klein stukje van het balkje "formatting filesystem /" vult zich en dan stopt de HDD activiteit , hij loopt niet vast , maar stopt gewoon .

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 21:46
Op zondag 14 juli 2002 21:17 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik wou dus op mijn oude Compaq P2-266 met 5.25" 6GB Quantum HDD Linux zetten . Alleen , tijdens de setup stopt hij gewoon . Een klein stukje van het balkje "formatting filesystem /" vult zich en dan stopt de HDD activiteit , hij loopt niet vast , maar stopt gewoon .
Hoe zit het met je partities?

|>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "/" partitie van 2000MB en een swap van 500MB

Ben momenteel Mandrake aan het downen om te kijken of die makkelijker werkt .

• Saeverix
  • Laatst online: 00:34
een kleine boot partitie zal ook handig zijn!
word altijd aangeraden...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
we zulle da nekeer proberen .

Als 100% Linux noob volg ik braafjes de on-screen manual , en die zei er niks over

Verwijderd

Topicstarter
Nope , hij stopt nog steeds op dat bepaalde punt waar ie altijd stopt

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem gehad....
ben uiteindelijk voor een nieuw moederbord moeten gaan

wat je zou KUNNEN proberen is een upgrade, of zelfs een DOWNGRADE (en dan effe op standaard instellingen laten staan) van je BIOS doen!! Heeft hier geholpen (bij 2e moederbord)

• Saeverix
  • Laatst online: 00:34
Op zondag 14 juli 2002 21:30 schreef real_raichu70 het volgende:
Nope , hij stopt nog steeds op dat bepaalde punt waar ie altijd stopt
Oh nou dan zou ik het ook niet weten. Dan zou de installatie voor n00b gebruik wel eens een duur grapje kunnen worden. Tenzij je het echt wilt zou ik toch eerst maar gewoon bij windows (XP :9~) blijven.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Nou ik weet het ook niet maar maar anders s nieuwe partities. Gooi de oude helemaal weg en maak een paar nieuwe met wat andere waarden desnoods. Die swap bijvoorbeeld kun je wat kleiner nemen. 500 mb vind ik nogal wat.

Daarna gewoon nog s installeren. Laat ook de partities formatteren e.d. s kijken of ie dan verder komt. Je kunt natuurlijk ook nog s puur voor de gein dan zeg maar een 3 partities maken. Gewoon ff wat spelen dus kijken wat ie doet.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijder _ALLE_ partities met fdisk (jaja een dosflop ja) en dan nog eens proberen, hielp met mijn suse ook ooit eens

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 22:38 schreef LeonM het volgende:
Verwijder _ALLE_ partities met fdisk (jaja een dosflop ja) en dan nog eens proberen, hielp met mijn suse ook ooit eens
bij mij niet... maar ja... ik had dan ook wel een server from hell...

Verwijderd

Topicstarter
We gaan gewoon Mandrake eens proberen :)

En anders vragen of ik met de Pentium 1 van op zolder mag klooien :)
Pagina: 1