Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu dus een GSM met een Ni-Mh batterij en na bijna 2 jaar gebruik is de capaciteit ongeveer gehalveerd. Het is dus duidelijk dat 'ie aan vervanging toe is.

Maar als ik straks een nieuw toestel koop met een li-ion batterij, wat merk ik dan van de slijtage? Opladen als de batterij nog niet helemaal leeg is zou geen probleem zijn voor dit type batterij, maar de capaciteit wordt vast wel minder op een gegeven moment lijkt me. (Niet door te vroeg opladen, maar door gewone slijtage dus.)

En bij het allereerste gebruik zou je een li-ion batterij helemaal vol moeten laden en dan helemaal leegmaken, dat zou beter zijn voor de capaciteit ofzo... Klopt dit?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

als het goed is niet volgensmij,
ik heb een siemens sl45, en de accu is nu bijna een jaar oud en gaat nog net zo lang mee als in het begin.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ja eerste keer iets van 16 uur laden ofzo is goed voor de accu. Lithium accu's slijten ook, net als NiMH accu's.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:58
Alle accu's slijten. Het ene type wat minder dan de ander. nicd en nimh hebben meer last van geheuugeneffect, gaan steeds minder presteren. Li-ion accu's hebben dit minder, maar op een geven moment stoppen ze er wel mee.

van slecht naar beter
nicd -> nimh -> li-ion

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

Li-ion accu's slijten wel maar dat duurt een stuk langer dan wanneer je een Nimh accu hebt.
Ik heb zelf pasgeleden de accu van mijn 3310 vervangen en het scheelt ook een stukje in gewicht naar mijn gevoel. Wil ik dat precies weten dan zou ik het moeten wegen maar daar heb ik geen zin in :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838