Toon posts:

Realdrek 8139 werkt alleen in eerste pci slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb even een vraagje (ja ik heb gezocht). Mijn realtek kaart werkt alleen in het eerste pci slot. In elk ander slot loopt mijn pc steeds non stop vast.
Ik heb zelf een a7v133 als moederbord, ati radeon als grafische kaart.
Creative sb live 5.1 player en een realmagic hollywood plus dvd versneller kaart.

weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

En is er een reden dat hij niet in het 1ste pci slot mag dan of levert dit ook nog problemen op?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Haal die holywood plus er eens uit, misschien geeft die problemen.
misschien een bios instelling?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 21:22 schreef Rocky het volgende:
En is er een reden dat hij niet in het 1ste pci slot mag dan of levert dit ook nog problemen op?
hij mag alleen in het eerste pci slot. in de rest werkt hij niet. krijg ik bsod binnen 10 min. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 21:25 schreef ferenc het volgende:
Haal die holywood plus er eens uit, misschien geeft die problemen.
misschien een bios instelling?
heeft in mijn vorige pc altijd wel goed gewerkt (zelfde combinatie) bios instelling weet ik welz eker van niet. allemaal al nagelopen.

Verwijderd

Weet je zeker dat je eerste PCI-slot niet opgeblazen/kapot is.. doen die andere kaarten het wel in dat slot ?

Dan zou het daaraan kunnen liggen... anders weet ik het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt alleen in het eerst pci slot. dus dat slot lijkt me wel prima..
denk dat het aan me realdrek kaartje ligt...
en me hollywood + kaart heeft daar ook in gezeten en die functioneerde ook naar behoren...

misschien dat een bios upgrade helpt...

tis wel erg naar, want me radeon heb geen koeling meer en ik wou eigenlijk zo'n grote fan dadar voor zetten, zodat ie toch wat lucht kon afvoeren.

Verwijderd

Vast een IRQ probleempie...
Eerste slot is vaak gecombineerd met AGP... als je geen IRQ toe wijst aan VGA, dan werkt t zaakje...

In ieder ander slot heb je 1 IRQ te weinig geeft altijd conflict. Oftewel 1 kaartje druit... of een IRQ die niet nodig is vrij maken... bijvoorbeeld die van je COM2...

:+

Verwijderd

IRQ probleem oplossen in Bios/Operating Systeem...

En anders het RealTek dos-tooltje gebruiken om hem in Plug&Play-modus te zetten...

Verwijderd

De SoundBlaster / Realtek zorgt in veel systemen voor vele
problemen! Oplossing, schakel je COM poorten uit voor 2 extra
IRQ kanalen (moet je je COM poorten niet in gebruik hebben :))
en verplaats die SoundBlaster es. Ga dan kijken of je kan
schuiven met je Realtek.

BTW, waarom wil je hem niet in de bovenste hebben dan?

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 01:13 schreef _Brake_ het volgende:
schuiven met je Realtek.
Since when krijgt de soundblaster de schuld...? Met al die hightech moederbordjes met RAID enzo... loop je nog sneller uit je IRQ's! Soundblaster gebruikt dr al sinds de standaard minimaal 2... 1 voor VGA... een stel voor vaste resources... voor elke IDE controller 1... (4 voor alle RAID poorten drbij) Heeft echt niks met die Soundblaster te maken hoor! Je moet dr alleen niet teveel in willen stoppen! Sharen van IRQ's gaat over t algemeen niet!!! B-)
Heeft ie al gezegd... hij wil fan op zijn grafische kaart en airflow :+

[editje]
Sharen van IRQ's gaat over t algemeen bij gelijktijdig gebruik niet goed!!! B-)

Ik weet ook wel dat je de hele zooi kunt sharen... maar zodra je alles tegelijk gaat gebruiken met t zwaardere werk krijg je een hoop blauwe schermpies!

Enne... bij de tegenwoordige hoeveelheid PCI sloten zitten dr gewoon de laatste 2 weer aan de eerste 2 gekoppeld... dus 1 IRQ voor PCI slot 1 & 5 én AGP... tzelfde met 2 & 6. Dus als je daar bijvoorbeeld SCSI op 5 en realtekkie op 1 en ook nog IRQ aan je videokaart toewijst... (bij booten van SCSI) krijg je een hoop gelazer... :'(
[/editje]

edit:

Sorry deze moest dr ff tussendoor anders blijf ik maar nieuwe posts maken *D

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 19 juli 2002 01:21 schreef RCy2k het volgende:
Sharen van IRQ's gaat over t algemeen niet!!! B-)
Daar hoor ik ernstig van op. Heb hier (==Epox 8KHA+ met XP1600) Realtek 8139, SB Live!, AIMS videograbber en de GF2Ti@AGP allemaal op IRQ 11 staan :P Alleen de Eicon Diva ISDN-adapter hangt ergens anders uit (weet ff niet waar).

Zou iig ff proberen om je VGA-kaart in het BIOS een IRQ toe te wijzen (of die er juist af te halen). Iets anders kan ik ook niet bedenken...

En ja, rock solid. (En nog FSB-overgeklokt ook :))

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 01:21 schreef RCy2k het volgende:

[..]

Since when krijgt de soundblaster de schuld...? Met al die hightech moederbordjes met RAID enzo... loop je nog sneller uit je IRQ's! Soundblaster gebruikt dr al sinds de standaard minimaal 2... 1 voor VGA... een stel voor vaste resources... voor elke IDE controller 1... (4 voor alle RAID poorten drbij) Heeft echt niks met die Soundblaster te maken hoor! Je moet dr alleen niet teveel in willen stoppen! Sharen van IRQ's gaat over t algemeen niet!!! B-)
[..]

Heeft ie al gezegd... hij wil fan op zijn grafische kaart en airflow :+
Soundblaster de schuld geven? Moi? Kom nou! WERELDKAARTEN!
Realtek, klote cheapass NIC's, maar wel fijn :+
Anyway, het is gewoon de combinatie van beide kaarten,
waarover ik veel problemen heb gehoord, en zelf heb gehad. Ik
loste ze op dmv COM poorten uitschakelen, kaarten verplaatsen,
BIOS resetten enzo om het werkend te krijgen. En ik moet zeggen,
het draait hier als een trein :) SBLive 5.1 Player + RTL8139

edit:

Over dat koelen en airflow had ik heen gelezen :)

Verwijderd

neem een dual cpu mobo, heb je genoeg irq's :D

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 02:03 schreef ferenc het volgende:
neem een dual cpu mobo, heb je genoeg irq's :D
Is dat zo???

Heb je dr dan 30??? Zou wel cool zijn :+

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 01:51 schreef _Brake_ het volgende:
[..]
Soundblaster de schuld geven? Moi? Kom nou! WERELDKAARTEN!
Realtek, klote cheapass NIC's, maar wel fijn :+
Anyway, het is gewoon de combinatie van beide kaarten,
waarover ik veel problemen heb gehoord, en zelf heb gehad. Ik
loste ze op dmv COM poorten uitschakelen, kaarten verplaatsen,
BIOS resetten enzo om het werkend te krijgen. En ik moet zeggen,
het draait hier als een trein :) SBLive 5.1 Player + RTL8139
Da's dus IRQ's vrijmaken om de realtek/soundblaster ook de bnodigde IRQ's te gunnen... Of lees ik t echt zo verkeerd? :+

Ik heb nada problemo met mijn realtekkies en SBLive!
edit:

Over dat koelen en airflow had ik heen gelezen :)
Ach kan de beste overkomen toch! :+

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 04:00 schreef RCy2k het volgende:

[..]

Is dat zo???

Heb je dr dan 30??? Zou wel cool zijn :+
32

Verwijderd

Heb je acpi in je bios aanstaan? Zo niet; aanzetten. :)

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 05:29 schreef MREn het volgende:

[..]

32
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Mag ik weten welk merk Mobo dat is? Of hebben alle Duals dat? Ook als je zo'n Dual FCPGA in een Slot-1 mobo stopt? Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk... namelijk :+

Of zit er in die Dual een gescheiden Systeem...? Pfff... Ingewikkeld ineens... :+

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 01:04 schreef RCy2k het volgende:
Vast een IRQ probleempie...
Eerste slot is vaak gecombineerd met AGP... als je geen IRQ toe wijst aan VGA, dan werkt t zaakje...

In ieder ander slot heb je 1 IRQ te weinig geeft altijd conflict. Oftewel 1 kaartje druit... of een IRQ die niet nodig is vrij maken... bijvoorbeeld die van je COM2...

:+
dank je, ik zal eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 01:13 schreef _Brake_ het volgende:
schuiven met je Realtek.

mijn radeon draait nu zonder koeling. 5 mm fans zijn moeilijk te krijgen, dus moet ik er een 10 mm fan op zetten. ven dan is me eerste pci slot onbruikbaar,.

Verwijderd

Sja. koop een 3com?, die werkt wel

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
met allemaal handige functies die je niet gebruikt. probeer gewoon eens een realtekje van een andere fabrikant of schuif wat me je andere kaarten.

Verwijderd

Hou je er rekening mee dat sounblasterkaarten twee IRQ's gebruiken? Als je PC opstart zul je zien dat SB16 emulatie geinstalleerd wordt. Hiervoor wordt IRQ 5 gebruikt. Je merkt onder windows niet dat dit IRQ in gebruik is tot je conflicten gaat krijgen. Het zou idiaal zijn om je kaart zo te schuiven dat hij IRQ 5 pakt (dus delen met SB16 emulatie). Soundlasterkaarten kan je IRQ 7 laten delen met de printerpoort. Dit vindt je ergens bij de instellingen van de Soundblasterkaart.
Dit verhaal geldt dus niet W2K en XP!!! Misschien voor niets uitgelegd dus......
Nogmaals: Voor een extra IRQ een COMpoort disablen in je BIOS.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 22:44 schreef klausewitz het volgende:
Hou je er rekening mee dat sounblasterkaarten twee IRQ's gebruiken? Als je PC opstart zul je zien dat SB16 emulatie geinstalleerd wordt. Hiervoor wordt IRQ 5 gebruikt. Je merkt onder windows niet dat dit IRQ in gebruik is tot je conflicten gaat krijgen. Het zou idiaal zijn om je kaart zo te schuiven dat hij IRQ 5 pakt (dus delen met SB16 emulatie). Soundlasterkaarten kan je IRQ 7 laten delen met de printerpoort. Dit vindt je ergens bij de instellingen van de Soundblasterkaart.
Dit verhaal geldt dus niet W2K en XP!!! Misschien voor niets uitgelegd dus......
Nogmaals: Voor een extra IRQ een COMpoort disablen in je BIOS.
Ach... je kan de midi toch ook uitschakelen? (scheelt weer 1 IRQ!) :+

Verwijderd

Misschien handig om es te kijken hoe je PnP/PCI configuration is geregeld in je BIOS.

PnP OS altijd uitzetten. Verder is het verstandig om elk PCI slot van een IRQ te voorzien, de sloten die IRQ's delen krijgen dan ook een vast IRQ.

Of is het zo dat je PC niet opstart als je de NIC in een ander PCI slot zet?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 13:36 schreef Mescalum het volgende:
Misschien handig om es te kijken hoe je PnP/PCI configuration is geregeld in je BIOS.

PnP OS altijd uitzetten. Verder is het verstandig om elk PCI slot van een IRQ te voorzien, de sloten die IRQ's delen krijgen dan ook een vast IRQ.

Of is het zo dat je PC niet opstart als je de NIC in een ander PCI slot zet?
MIjn pc start wel op. loopt alleen willekeurig vast in windows.

Ik heb net 2 irq's vrijgemaakt doro de compoorten uit te zetten.. zal morgen eens kijken of ie dan niet meer vastloopt als ik mijn netwerkkaart verplaats.

Heb er nu ff geen zin in namelijk :)
Pagina: 1