Ik wil dus mn case modden maar ze hebben alleen van die 4pins molex connectoren bij een paar sites. Ik wil ze kleiner hebben. Anders gebruik ik de helft maar en dat is niet zo mooi. Iemand die weet waar ze 2/3pins varianten verkopen?
Verwijderd
Mag ik vragen wat er 4 pins molex connectoren heeft? 
Vraag is een beetje (veel) onduidelijk.
Als je het over de ventilator hebt zou ik zeggen: de meeste case fans hebben maar 2/3 pinnen dus ik weet niet wat het probleem is
Als je het over de ventilator hebt zou ik zeggen: de meeste case fans hebben maar 2/3 pinnen dus ik weet niet wat het probleem is
Hij bedoeld dat hij 2-pins molex stekkers wil hebben aangezien hij bijvoorbeeld toch alleen de +12 & -12 draad gebruiktOp zondag 14 juli 2002 21:01 schreef TweakViper het volgende:
Mag ik vragen wat er 4 pins molex connectoren heeft?
Verwijderd
Nee, ik bedoel eigenlik wat spul er 4 pins heeft, fans of zo? Ik denk dat je verkeerd zit, processorkoelers hebben veelal vierpinsconnectoren, maar casefans bijna altijd 2 of 3. Wat wil je nu hebben CPU-fans of casefans?
Precies ja, ik gebruik ook nog de 5 volt maar niet overal dus heb eiglijk ook 3 pins connectoren nodig maar daarvoor kan ik wel de 4 pins gebruiken eventueelOp zondag 14 juli 2002 21:03 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Hij bedoeld dat hij 2-pins molex stekkers wil hebben aangezien hij bijvoorbeeld toch alleen de +12 & -12 draad gebruikt
Jij zit nu verkeerd want een CPU-fan heeft toch echt netzoals gewone koelers met een RPM-signaal draad 3 pinnenOp zondag 14 juli 2002 21:04 schreef TweakViper het volgende:
Nee, ik bedoel eigenlik wat spul er 4 pins heeft, fans of zo? Ik denk dat je verkeerd zit, processorkoelers hebben veelal vierpinsconnectoren, maar casefans bijna altijd 2 of 3. Wat wil je nu hebben CPU-fans of casefans?
Verwijderd
Je wil dus een adaptertje hebben of zo? Begrijp eigenlik nog steeds niet wat jouw probleem is. Alle voedingen hebben toch uitsluitend 4-pinsmolexconnectoren
Ik heb alleen maar casefans zonder RPm draadje (iig degene die ik wil aansluiten. En ik heb dus al bijna een baybus gebouwd komen stuk of 6-7 fans in
Anders wat gaan knutselen met kroonsteentje alleen zijn deze niet helemaal mooi perfectOp zondag 14 juli 2002 21:07 schreef BrainDamage het volgende:
Ik heb alleen maar casefans zonder RPm draadje (iig degene die ik wil aansluiten. En ik heb dus al bijna een baybus gebouwd komen stuk of 6-7 fans in
Verwijderd
Ja?Op zondag 14 juli 2002 21:05 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Jij zit nu verkeerd want een CPU-fan heeft toch echt netzoals gewone koelers met een RPM-signaal draad 3 pinnen
Hangt ervan af of dat jouw koeler rechtstreeks aan het mobo hangt, de mijne wordt namelijk aan de voeding gehangen met een 4-pins molex
Die heb ik al maar daar wil ik dus vanaf. Die dingen irriteren me nogal dat eeuwige geschroefOp zondag 14 juli 2002 21:09 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Anders wat gaan knutselen met kroonsteentje alleen zijn deze niet helemaal mooi perfect
Dan nog heeft jouw CPU-fan maar 2 draadjes die verbonden worden met een molex stekker die daarop weer 4 draadjes heeft. Of je moet wel een hele vreemde koeler hebbenOp zondag 14 juli 2002 21:09 schreef TweakViper het volgende:
[..]
Ja?
Hangt ervan af of dat jouw koeler rechtstreeks aan het mobo hangt, de mijne wordt namelijk aan de voeding gehangen met een 4-pins molex
Verwijderd
Wel dan zou ik zeggen, haal de voedingsconnector van een ouwe (kapotte) harde schijf, soldeer dit op een klein printje en verbind zo de spanningen die je wil met de baybus. Heb je maar één molex nodig van je voedingOp zondag 14 juli 2002 21:07 schreef BrainDamage het volgende:
Verwijderd
Weet wel, maar je hebt toch zowiezo een volledige molex nodig of kan je ook halve kopenOp zondag 14 juli 2002 21:10 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Dan nog heeft jouw CPU-fan maar 2 draadjes die verbonden worden met een molex stekker die daarop weer 4 draadjes heeft. Of je moet wel een hele vreemde koeler hebben
Vraag mij gewoon af wat em nu juist wil
Hij wil juist die halve molex stekkersOp zondag 14 juli 2002 21:13 schreef TweakViper het volgende:
[..]
Weet wel, maar je hebt toch zowiezo een volledige molex nodig of kan je ook halve kopen![]()
Vraag mij gewoon af wat em nu juist wil
Wat uik gedaan heb(casefans zitten er al in maar moet veranderd worden) is een molex connector afgeknipt daarop een kroonsteentje dit gaat zo naar de fansOp zondag 14 juli 2002 21:11 schreef TweakViper het volgende:
[..]
Wel dan zou ik zeggen, haal de voedingsconnector van een ouwe (kapotte) harde schijf, soldeer dit op een klein printje en verbind zo de spanningen die je wil met de baybus. Heb je maar één molex nodig van je voeding
maar het moet worden: voeding - molex - fanbus - molexen - fans
Verwijderd
Nou, bij Conrad hebben ze spul genoeg om te connecteren, ik gebruik kroonsteentjes die je op een print kan solderen.
Op zondag 14 juli 2002 21:16 schreef TweakViper het volgende:
Nou, bij Conrad hebben ze spul genoeg om te connecteren, ik gebruik kroonsteentjes die je op een print kan solderen.
Je kunt geen molex kopen met maar 2 of 3 pinnen !
Molex is een connector met 4 pinnen : 2x ground een 5v en een 12v. Dit is en blijft zo ! Je kunt niet de connector doormidden knippen
Bij de molex connectoren die ik altijd koop kan ik ook gewoon 2 pinnen weglaten als ik dat wil... of bedoel je dat niet
Mijne connectoren komen van de Display in Eindhoven, kosten 2 euro ofzo
Molex is een connector met 4 pinnen : 2x ground een 5v en een 12v. Dit is en blijft zo ! Je kunt niet de connector doormidden knippen
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Verwijderd
Voldeden? Wat voor exotisch spul wil je wel? Maak effe een afbeelding in paint of zoOp zondag 14 juli 2002 21:17 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
geen kroonsteentjes dus. En bij conrad kon ik geen molexxen vinden die voldeden
en een andere connector ofzo dan?Op zondag 14 juli 2002 21:18 schreef Koenzie het volgende:
Molex is een connector met 4 pinnen : 2x ground een 5v en een 12v. Dit is en blijft zo ! Je kunt niet de connector doormidden knippenBij de molex connectoren die ik altijd koop kan ik ook gewoon 2 pinnen weglaten als ik dat wil... of bedoel je dat niet
Verwijderd
Blijkbaar wil ie iets dat niet zo breed is of zo, nou ja, zou het anders aangepakt hebben maar ieder zijn gedacht héOp zondag 14 juli 2002 21:18 schreef Koenzie het volgende:
Molex is een connector met 4 pinnen : 2x ground een 5v en een 12v. Dit is en blijft zo ! Je kunt niet de connector doormidden knippenBij de molex connectoren die ik altijd koop kan ik ook gewoon 2 pinnen weglaten als ik dat wil... of bedoel je dat niet
Hoe zou jij het dan doen met kroonsteentjes? Ik wil een mooie oplossing ik up zo ff een plaatje is niet echt heel zinnig mjaOp zondag 14 juli 2002 21:20 schreef TweakViper het volgende:
[..]
Blijkbaar wil ie iets dat niet zo breed is of zo, nou ja, zou het anders aangepakt hebben maar ieder zijn gedacht hé
Verwijderd
Wat vind je van deze: luisprekerklemaansluitingen (ScrabbleOp zondag 14 juli 2002 21:09 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
Die heb ik al maar daar wil ik dus vanaf. Die dingen irriteren me nogal dat eeuwige geschroef![]()
item 737763-24 bij Conrad
Je kunt van allerlei connectoren kopen met 2 of 3 aansluitingen. Kijk eens in de audio wereld. De stroom die er doorheen gaat is toch max 12v en dat kunnen de meeste connectoren wel aan.en een andere connector ofzo dan?
[offtopic]
Nog gefeliciteerd
[/offtopic
Verwijderd
zeg ik ook nou juist, 11 bladzijden stekkers en bussen in de Conrad cataloog en nog niet voldoendeOp zondag 14 juli 2002 21:26 schreef Koenzie het volgende:
[..]
Je kunt van allerlei connectoren kopen met 2 of 3 aansluitingen. Kijk eens in de audio wereld. De stroom die er doorheen gaat is toch max 12v en dat kunnen de meeste connectoren wel aan
Lost link....
[quote]
Op zondag 14 juli 2002 21:26 schreef Koenzie het volgende:
[..]
Je kunt van allerlei connectoren kopen met 2 of 3 aansluitingen. Kijk eens in de audio wereld. De stroom die er doorheen gaat is toch max 12v en dat kunnen de meeste connectoren wel aan.
Huh nu doet het wel weer t word steeds vreemder hiero
Op zondag 14 juli 2002 21:26 schreef Koenzie het volgende:
[..]
Je kunt van allerlei connectoren kopen met 2 of 3 aansluitingen. Kijk eens in de audio wereld. De stroom die er doorheen gaat is toch max 12v en dat kunnen de meeste connectoren wel aan.
offtopic:
Nog gefeliciteerd
ik ben vandaag jarig, werd ook 19
[/offtopic
[/quote]
[offopic]
Ook gefeliciteerd dan he
krijg je een beirtje van mij 
Nog gefeliciteerd
[/offtopic
[/quote]
[offopic]
Ook gefeliciteerd dan he
Huh nu doet het wel weer t word steeds vreemder hiero
Verwijderd
Geen losse draden? Wat heb je dan gedaan met de 2 overgebleven draden van die molex aan je voedingOp zondag 14 juli 2002 21:32 schreef BrainDamage het volgende:
[afbeelding] het verheldert alleen niet zo veel maar ik heb nog een eis aan de oplossing dat ik geen losse draden meer heb (de uiteinden) ivm kortsluiting etc.
Nu in een kroonsteentje gedaan maar daar wil ik vanafOp zondag 14 juli 2002 21:35 schreef TweakViper het volgende:
[..]
Geen losse draden? Wat heb je dan gedaan met de 2 overgebleven draden van die molex aan je voeding
offtopic:
[quote]
Ook gefeliciteerd dan he krijg je een beirtje van mij
[/quote]
Tnx, ik kom um wel een keer halen
[quote]
Ook gefeliciteerd dan he krijg je een beirtje van mij
[/quote]
Moeten het persee stekkers zijn ? Mag het geen permannente verbinding zijn ? Anders zijn krimpkousjes de perfecte oplossing
Uhm toch wle stekker (jemig wat ben ik lastigOp zondag 14 juli 2002 21:36 schreef Koenzie het volgende:
offtopic:
[..]
Moeten het persee stekkers zijn ? Mag het geen permannente verbinding zijn ? Anders zijn krimpkousjes de perecte oplossing
Molex is n merk van connectors, niet n type connector.
If it ain't broken, tweak it!
Doen dan dit :
MOLEX ---> molex met 2 draden -----> fanbus -----> speakerconnector ----> fan
Klopt is een merk, maar iedereen op tweakers weet dat je het over die vierpolige dingen hebt als je dat zegt toch.....blaat
je maakt een geintje? uhm dit wist ik al hoor.Op zondag 14 juli 2002 21:39 schreef FatalError het volgende:
Molex is n merk van connectors, niet n type connector.
Maar dat speaker connector is wel een goed plan alleen welke? ik heb jammer genoeg geen conrad gids hier liggen. Iemand die me ffies helpt PLZ?
Heb je helemaal gelijk in. Je hoeft het woord molex maar te laten vallen op GoT en meer dan de helft weet waar je het over hebt. Dat heet nu standaardOp zondag 14 juli 2002 21:40 schreef Koenzie het volgende:
Doen dan dit :
[..]
Klopt is een merk, maar iedereen op tweakers weet dat je het over die vierpolige dingen hebt als je dat zegt toch.....
Verwijderd
uhm, inet? heb toch het nummer gegeven?Op zondag 14 juli 2002 21:41 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
je maakt een geintje? uhm dit wist ik al hoor.
Maar dat speaker connector is wel een goed plan alleen welke? ik heb jammer genoeg geen conrad gids hier liggen. Iemand die me ffies helpt PLZ?
hoofdgroep "componenten" en dan "stekkers en bussen"
of anders eens de search gebruiken hé (ja die hebben ze daar ook!
Mja ze hebben daar altijd 40000 subcatogarieen dus dan kan ik het alsnog niet vinden. Is echt irri mja ik zal mn best doen.Op zondag 14 juli 2002 21:44 schreef TweakViper het volgende:
[..]
uhm, inet? heb toch het nummer gegeven?
hoofdgroep "componenten" en dan "stekkers en bussen"
of anders eens de search gebruiken hé (ja die hebben ze daar ook!)
zijn deze dingen makkelijk in elkaar te gooien?
Huhm is een jackplug
Die zijn stoer als je die in je kast hebt hangenOp zondag 14 juli 2002 21:46 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
Mja ze hebben daar altijd 40000 subcatogarieen dus dan kan ik het alsnog niet vinden. Is echt irri mja ik zal mn best doen.
[afbeelding]
Die connectoren zijn moeilijk te maken met dikke 1 polige draden. Zijn gemaakt voor 2 polig audiosnoer
Verwijderd
Wel, zou kunnen lukken denk ik, wat voor stroom zou zo'n ding aankunnen? Staat dat niet vermeld op de website?Op zondag 14 juli 2002 21:46 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
Mja ze hebben daar altijd 40000 subcatogarieen dus dan kan ik het alsnog niet vinden. Is echt irri mja ik zal mn best doen.
[afbeelding]
Huhm is een jackplugff iets anders vinden
Verwijderd
tis een stereo (driepolig dus) voor zover ik goed kan zienOp zondag 14 juli 2002 21:50 schreef Koenzie het volgende:
Die connectoren zijn moeilijk te maken met dikke 1 polige draden. Zijn gemaakt voor 2 polig audiosnoer
Klopt, maar je hebt ze ook mono (met 1 ringetje)
Verwijderd
Je meent het?! en ik maar extra geld uitgeven aan die andere terwijl ik maar 2 draden had!

Nou, op die foto is het toch een stereo
I rest my case, want we wijken af
Nou, op die foto is het toch een stereo
I rest my case, want we wijken af
Ach ja het halve topic is ging al ergens anders over 
Maar ja dus zo'n mono stekker is wel leuk alleen kan ik die (nog) niet vinden.
Verwijderd
item 731471-24 (3,5 mm)Op zondag 14 juli 2002 21:56 schreef BrainDamage het volgende:
Ach ja het halve topic is ging al ergens anders over
item 732915-24 (6,3 mm) -> misschien beter voor de stroom
gewoon in het kleine zoekvakje invullen en dan vind je hem gewoon
Ok bedanktOp zondag 14 juli 2002 21:58 schreef TweakViper het volgende:
[..]
item 731471-24 (3,5 mm)
item 732915-24 (6,3 mm) -> misschien beter voor de stroom
gewoon in het kleine zoekvakje invullen en dan vind je hem gewoon
nu alleen nog iets vindne wat ik kan mee kan bestellen ofzo. Minimum bestelbedrag .
Verwijderd
Hmmm, bitter weinig info bij conrad Nederland (als ie em al heeft)
Misschien de Duitse eens proberen?
Misschien de Duitse eens proberen?
Verwijderd
Inkoopactie van maken of zoOp zondag 14 juli 2002 22:03 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
Ok bedankt
nu alleen nog iets vindne wat ik kan mee kan bestellen ofzo. Minimum bestelbedrag .of 25 van die dingen halen.
En dan 5 EUR per persoon laten betalen om iedereen elk zijn connectortje te versturen
Verwijderd
Vind je trouwens bij elke elektronicazaak hoor (zelfs in vele elektrozaken), niet echt de moeite om daarvoor bij Conrad te bestellen.Op zondag 14 juli 2002 22:03 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
Ok bedankt
nu alleen nog iets vindne wat ik kan mee kan bestellen ofzo. Minimum bestelbedrag .of 25 van die dingen halen.
Moet morgen toch nog wat ijzerdraad (iig hetzelfde als de fanguards) ophalen bij de plaatselijke elektroboer, kan ik ook ffies daarvoor kijken. dan heb ik alles voor n casemodje alleen nog een printplaat ofzo maar hoe ik dat ga oplossen weet ik nog niet. Das het volgende probleem.Op zondag 14 juli 2002 22:12 schreef TweakViper het volgende:
[..]
Vind je trouwens bij elke elektronicazaak hoor (zelfs in vele elektrozaken), niet echt de moeite om daarvoor bij Conrad te bestellen.
hebben ze niet eens normaal ijzerdraad bij die klote e-norm bah zeg. Maybe bij de gamma
zal ik ook eens een keer langslopen. Die stekkertjes kon ik dus al helemaal vergeten.
Hmmzz, Klote (Koenzie, op een andere pc)
Is altijd hierzo dan heb je iets nodig meot je weer naar den bosch of utreg toe. Echt zwaar klote gewoon mja anders w8 ik tot schoo,l weer begint.Op maandag 15 juli 2002 19:34 schreef appetoe het volgende:
Hmmzz, Klote (Koenzie, op een andere pc)
Verwijderd
Molex = altijd 4 pins
Meeste fans, en andere apperatuur in je PC = aangesloten via molex.
Nieuw = 3 pins (12v, rpm, ground) voor op je mobo
Er zijn wel omgebouwde molex connectoren (maar dan zijn ze niet meer molex) waarbij alleen de 12v/5v en ground is aangesloten, ook zijn er met maar 1 ground of speciaal voor 7 volt.
Maar molex = altijd 4 pins.
Meeste fans, en andere apperatuur in je PC = aangesloten via molex.
Nieuw = 3 pins (12v, rpm, ground) voor op je mobo
Er zijn wel omgebouwde molex connectoren (maar dan zijn ze niet meer molex) waarbij alleen de 12v/5v en ground is aangesloten, ook zijn er met maar 1 ground of speciaal voor 7 volt.
Maar molex = altijd 4 pins.
Misschien is het handig dat mensen eens hier kijken www.molex.com ; daar zie je dat er een gigantische range van verschillende molex connectoren zijn van 2 tot 48 draadjes. Dus een molex tweepoot kan best, maar duidelijker is een HDD connector fe/male, koeler Fe/male etc.
Ik heb trouwens bij molex een pakket samples aangevraagd; ze hebben daar veel. Met die mooie dollar koers nu koop ik misschien nog wel eens een flinke doos in.
Only for modding purposes
Ik heb trouwens bij molex een pakket samples aangevraagd; ze hebben daar veel. Met die mooie dollar koers nu koop ik misschien nog wel eens een flinke doos in.
Only for modding purposes
Verwijderd
Ik wil dus een CPU koeler bestellen, maar daar zit een 3 pin molex op.
Terwijl mijn CPU koeler connector voor een 4 pin molex is bestemd, zo een dunne 4 pin molex.. dus een andere soort dan de molexen uit mijn voeding.
Mijn vraag is: als ik de CPU koeler toch aan mijn voeding aansluit, dan zal mijn moederboord de temperaturen niet kunnen tonen, hoe kan ik het toch aan mijn moederboord connector aansluiten?
Terwijl mijn CPU koeler connector voor een 4 pin molex is bestemd, zo een dunne 4 pin molex.. dus een andere soort dan de molexen uit mijn voeding.
Mijn vraag is: als ik de CPU koeler toch aan mijn voeding aansluit, dan zal mijn moederboord de temperaturen niet kunnen tonen, hoe kan ik het toch aan mijn moederboord connector aansluiten?
Als ik het dus goed begrijp, zit er op je mobo een 4 pin connector waar de cpu fan inmoet (dunne molex==floppy??). Voor zover ik weet zit daar nl. altijd een 3pin connector.
Ben je verder handig met de soldeerbout?
Verwijderd
Ja, mijn huidige CPU fan heeft een 4 pin molex (een dunne) zoals deze:-l-Arjan-l- schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:27:
Als ik het dus goed begrijp, zit er op je mobo een 4 pin connector waar de cpu fan inmoet (dunne molex==floppy??). Voor zover ik weet zit daar nl. altijd een 3pin connector.

(ik weet niet of dat een 4 pin is, maar zo een molex heb ik iig wel met 4 gaten).
Een soldeerbout heb ik nog nooit op een computer gebruikt.
[HK]
Een soldeerbout kun je ook gewoon op je bureau gebruiken hoor..
[/HK]
Maar ff ontopic: Als ik dat plaatje zo zie is dat een gewone fan met een gewone 3-pin aansluiting voor op je moederbord, deze kan je nergens anders steken zonder verloopje. Een CPU-fan heeft normaal zon aansluiting die je vlak bij je CPU op het moederbord prikt (niet in de cha_fan steken, uit ervaring spreekt).
[/HK]
Maar ff ontopic: Als ik dat plaatje zo zie is dat een gewone fan met een gewone 3-pin aansluiting voor op je moederbord, deze kan je nergens anders steken zonder verloopje. Een CPU-fan heeft normaal zon aansluiting die je vlak bij je CPU op het moederbord prikt (niet in de cha_fan steken, uit ervaring spreekt).
Verwijderd
Ja ik denk ook dat dat een 3 pin fan is, maar die van mij is een 4 pin.Flesdop schreef op zondag 31 juli 2005 @ 02:11:
[HK]
[/HK]
Maar dan een andere 4 pin soort.. zo een kleine 4 pin molex.
Deze:
En als ik dan toch mijn bestelde 3 pin CPU koeler aan mijn voeding aansluit, dan zal mijn moederboord de CPU temperaturen niet kunnen tonen.. dus ik sluit het veel liever aan mijn moederboord aan.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 11:37 ]
Als je de fan niet op je moederbord aansluit wordt het toerental niet weergegeven. Temperaturen worden niet door een fan gemeten.
een mesje doet ook altijd wonderen op een molex ....
wil je 2 pinnen .. dan snij die ander 2 gewoon weg
wil je 2 pinnen .. dan snij die ander 2 gewoon weg
Pagina: 1