Nieuw Moederbord kopen, een serverbord met i860

Pagina: 1
Acties:

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik ben na enige tijd nadenken het toch eens gaan overwegen om voor een Dual Processor Systeem te gaan. Ik ben een aanhanger van Intel dus, die komt er dus ook in. In de pricewatch staat het volgende:

Supermicro P4DCE+ Dual Xeon mobo met i860:
http://www.tweakers.net/pricewatch/24553

Specs:
http://www.supermicro.com/product/motherboards/860/P4DCE+.htm

Nu is dit ding dus zo'n 650 euro, en dat heb ik er ook best voor over, ook al weet ik dat een Asus A7M266D 300 euro goedkoper is. Maar die levert geen 4200mb/s geheugen bandbreedte door het unieke Dual Channel Rimm van de i860 Chipset.

Ook is dit een bord waarvan ik weet dat ik de komende tijd nog heel erg lang mee kan doen.

Er komt als eerste één!! 1.8 GHz XEON op met 512KB (Prestonia Core) en in December verkoop ik die weer en komt er een Dual XEON 2GHz op..

Nu mijn vragen:

Tot hoever/hoelang gaat mijn moederbord nog mee met de future-processors. Aangezien het i860 moederbord er al een tijdje is.

En, als je naar de Specs pagina gaat van dat moederbord zie je het volgende:
code:
1
2
3
4
5
Extended ATX Chassis 
SC760P4 (400W)  
To ensure system stability, a 400W (minimum) ATX12V power supply 
(with both 4-pin and 8-pin +12v power connector) is required. 
Please check Support for more details

Wat bedoelen ze dan met 4-Pin en 9Pin +12V Connector?,

Op mijn voeding zit een normale ATX connector, zo'n 12V ding (zo'n vierkante) en nog zoiets wat je vroeger op die oude AT moederborden zag.. (zo'n witte)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Hoe lang 'ie meegaat? Da's glazen bol werk, maar mijn schatting is nog geruime tijd, zeker tot ver in 2003 :) (zover staat RDRAM nog in de picture bovenaan in het hi-performance segment op de Intel roadmap). Het enige dat nog kan veranderen is hetzelfde als bij de i850; ze maken er een FSB533 bord van (i860E?). Maar da's eigenlijk niet zo relevant toch?

Voor je 8pins probleem, die connectoren zitten niet aan de huis-, tuin- en keuken PSU's maar wel aan de 'speciale' (en dus te dure en lastig te krijgen) PSU's. Oplossing: een simpele adapterkabel zoals deze :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• AlPha.BeYoNdeR
Ah damn thanx man, over dat gedoe met die voeding.. :) Gelijk kijken of ik er een kan Orderen, en hoe dat zit..

Nu nog ff kijken of er iemand is met ervaring met een serverbord als deze.

Ik heb trouwens ook gehoord dat er altijd 2 CPU's inmoeten.. en dat je dan een neppe "een dummy" CPU erbij krijgt :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De snelste processor die erop kan is dus een Xeon Prestonia met FSB@400MHz Quadpumped. Aangezien dat het plankje geen overklokmogelijkheden heeft, zal het weinig nut hebben om de toekomstige Xeon Prestonia B met FSB@533MHz (komt eind dit jaar vanaf 2,8GHz) erop te prikken. Zulke workstation en serverplankjes hebben nu eenmaal weinig upgrademogelijkheden :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op zondag 14 juli 2002 21:14 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:

Nu nog ff kijken of er iemand is met ervaring met een serverbord als deze.
Check iig het mobo forum van 2cpu.com, zitten genoeg dual Xeon'ers (en dus genoeg ervaringen & tips) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• AlPha.BeYoNdeR
Op zondag 14 juli 2002 21:18 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Check iig het mobo forum van 2cpu.com, zitten genoeg dual Xeon'ers (en dus genoeg ervaringen & tips) :)
Thanx man, jij ruled :P Wat heb jij trouwens fuck*ng grote coolers op je Dual AMD zitten.. lijken wel 92mm ofzo..

Eind september ga ik dat Supermicro bord halen, het is wel een grote investering, maar ik weet zeker dat het het waard is.

En jah, BalusC; ik hoef geen vette Speed, alleen Brute Power, en stabiliteit, omdat ik hier met 5 Harde Schijven zit, en dus me pc nogal lang aan laat staan ;) (DivX Encoding, Bijhouden van me hele DivX/DVD Collectie etc. :P )

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 14 juli 2002 21:18 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Hey..Is onze 3dman en geheugen expert ineens mod geworden (was waarschijnlijk al een tijdje.. :P )

Suc6 robert ermee.. ik vind et zelf een te dure uitgave om alleen mee te gamen.. muziek maken weet ik ook niet hoe dat lukt (aangezien dat bijna et enigste is wat ik doe) en grafisch.. zal die wel topprestaties leveren.. verder..durf ik niets te zeggen.. behalve dat ome Abbadon je beter kan informeren dan ik :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• AlPha.BeYoNdeR
Op zondag 14 juli 2002 21:55 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

Hey..Is onze 3dman en geheugen expert ineens mod geworden (was waarschijnlijk al een tijdje.. :P )

Suc6 robert ermee.. ik vind et zelf een te dure uitgave om alleen mee te gamen.. muziek maken weet ik ook niet hoe dat lukt (aangezien dat bijna et enigste is wat ik doe) en grafisch.. zal die wel topprestaties leveren.. verder..durf ik niets te zeggen.. behalve dat ome Abbadon je beter kan informeren dan ik :P
HeyZ jordys :P Jah ik weet het, ben er bekant zo'n 1100 euro aan kwijt voor alleen mobo/proc/geheugen, maar goed, jij geeft ook 1250 euro uit aan 2 speakers dus dan moet dit ook kunne :P

ieder z'n meuk toch :P

(het word meer als een gamesysteem/dvd-rip systeem.. ik wil nu echt eens aan de slag met modellen enzow, en animeren, word tijd dat ik eens iets educatiefs ga doen..)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

of je gaat een goeie geluidskaart erbij kopen (geen commerciele zooi) en dan ga je net als mij muziek maken erop B-)

Dat animeren.. kost echt veel tijd.. ik kan dan wel aardige composities maken/fotosoepen/fotograferen.. maar 3d.. mwha.. duurt zo lang voordat je echt wat kan vind ik.. en een goeie pc is zeker aan te raden.. dan is die set-up zeker niet verkeerd...

• AlPha.BeYoNdeR
Muziek maken met een Dual XEON :) ik ben totaal niet profi dus ik moet dan ook nog afgezien van die proc/mobo ook nog eens apparatuur gaan kopen.. en dat geld heb ik nie.. :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jer kan al veel doen met een midi keyboard + profi kaart .. kan samen op zo een 300 euro al voldoende zijn..

Pagina: 1