[server] welke cpu houdt het 't langst vol?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Howdy,
Ik heb momenteel in m'n server een Celeron 466 cpu zitten. Binnenkort heb ik waarschijnlijk een P4 1.7ghz over. Nu denk ik erover om de server te upgraden. Ik weet dat een Cel466 al best wel overkill is voor een simpel servertje (doet eigenlijk geen zak, alleen internet delen en een website hosten), maar ik wil af en toe bijvoorbeeld een divx'je encoden. De vraag is dus: welke processor kan er het beste tegen om 24u/dag te moeten "werken"? Die Celeron zit er nu al een jaartje in, dus die heeft 't nadeel van de "tand des tijds". Of is het zo dat zo'n P4 met 2 maanden is weggefikt ofzo?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 07:52
De technische levensduur van een processor ligt vrij hoog, zo'n 5 tot 10 jaar, waarbij het continu aanstaan bij een server niet eens zo heel erg is, het kan zelfs een voordeel zijn aangezien de temperatuur steeds constant is.

Ze houden het dus beide wel lang vol hoor :)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28
Op zondag 14 juli 2002 20:28 schreef ThePriest het volgende:
Howdy,
Ik heb momenteel in m'n server een Celeron 466 cpu zitten. Binnenkort heb ik waarschijnlijk een P4 1.7ghz over. Nu denk ik erover om de server te upgraden. Ik weet dat een Cel466 al best wel overkill is voor een simpel servertje (doet eigenlijk geen zak, alleen internet delen en een website hosten), maar ik wil af en toe bijvoorbeeld een divx'je encoden. De vraag is dus: welke processor kan er het beste tegen om 24u/dag te moeten "werken"? Die Celeron zit er nu al een jaartje in, dus die heeft 't nadeel van de "tand des tijds". Of is het zo dat zo'n P4 met 2 maanden is weggefikt ofzo?
Tja hangt er vanaf , Als jij je Divx films gewoon S'ochtends ,''Smiddags wilt gaan ecoderen zal ik toch voor die P4 1,7 gaan maar als je je filmpie snacht laat draaien dan kan je die cellie wel houden denk wel dat ie na 8 uur klaar is dan :P

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 20:31 schreef possibe het volgende:

[..]

Tja hangt er vanaf , Als jij je Divx films gewoon S'ochtends ,''Smiddags wilt gaan ecoderen zal ik toch voor die P4 1,7 gaan maar als je je filmpie snacht laat draaien dan kan je die cellie wel houden denk wel dat ie na 8 uur klaar is dan :P
je begrijpt de vraag niet, lees hem nog 1 keertje goed door :)

Verder ken je beter die 1.7Ghz in een nieuw systeempje douwen en als een workstation maken ofzow... of verkopen :) tis namelijk wel een overkill voor inetdelen en een simpel websitje draaien :P

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter