Toon posts:

Qaudro 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen..

Misschien dat jullie hem niet kennen, maar de high-end video kaart van Nvidia voor Cat Aplications heet de Qaudro 4. Deze is gebasseerd op de kaart die gamers gebruiken; de Geforce 4!!!
Alleen bij de Qaudro 4, gaat alle processor kracht naar de ondersteunig van die Cat apilications (zoals 3D studio Max).
Het probleem is echter, dat Nvidia die Qaudro 4 niet wil verkopen aan gewone "kaart maak fabrikanten" maar alleen maar aan fabrikanten van complete systemen.. Ik kan niet bij zo'n bedrijf komen en zeggen: "zou u mij een Qaudro 4 kaart willen leveren aub?".. Dit heb ik al een aantal keer gepobeerd en elke keer zeggen ze nee!! (of ze weten niet wat een quadro 4 kaart is natuurlijk)..
Nu wilde ik vragen, of iemand misschien aan een Qaudro 4 kaart kan komen...??? Persoonlijk denk ik van niet, maar het valt natuurlijk te proberen..
De kaart zelf ik zeer prijzig, omdat ze maar verkocht worden op een kleine markt.. een prijs van rond de 1200 euro is niet raar..
Ik hoop dat een van jullie misschien iets vind, anders toch bedankt!!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:33
Mijn broer heeft een quadro 3 gekocht een tijd terug. Daar zit een Geforce 3 chip op. Die was van Elsa en gewoon los te krijgen. Dus het lijkt me dat die toch los in de verkoop zijn.

Verwijderd

Je kunt ze volgens mij ook gewoon kopen. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat je met een mod een gf2 of gf3 in een quatro kon ombouwen. Misschien kan dat ook met de geforce 4. Wel een stuk goedkoper :)

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
verkoopt elsa deze kaarten niet? ten minste zo was het bij de voorgaande quadro's.
oh btw het is cad en niet cat ;)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22
het is CAD (Computer Aided Design) en niet cat. en 3d studio is niet cad... AutoCAD, dat is cad :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
zijn de snelste 2 quodra's niet gebaseerd op de gf4ti (4600) en kan je die dan niet met een mod en bios flash omtoveren tot quodra's? dan de drivers downloaden en voila!
k dacht dat dat kon...of was dat alleen met quodra 2?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

?
Een Quadro heeft alleen maar een weerstandje op de kaart die de BIOS een andere hardware ID laat doorgeven. Mer Riva Tuner zet je dat onder Win XP gewoon geheel software matig aan. No problemo.

T'enige wat dan niet meer werkt, is een Video-in als je die op de kaart hebt zoals ik, met die Philips 7108 chip. Vandaar dat ik het weer lekker uit heb staan.

Vroeger was er nog een issue met de beeldscherpte, maar met de GF4Ti kaarten heb je dat probleem bijna niet meer. Ik ben van de schrepte van mijn Aopen GF4Ti4200 zeer geimponeerd. Mijn vergelijkings materiaal is een Matrox kaart en een Elsa.

(Elsa was 1 van de heel weinigen die wel quadro kaartjes mocht maken. Die zijn nu dus failliet.)

Mijn advies is dus koop gewoon een GF4Ti, ,en gebruik Windows XP + Riva Tuner. ;)

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Als je een GF4->Q4 omsoldeert, mis je dan niet enkele features van een "echte" Q4? Of vergis ik me nu?
Maar je kan een GF4 iig gewoon omsolderen. Is vast wel een guide over te vinden op 1 of andere hardware site.

...

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 06:58 schreef PhatFish het volgende:
Als je een GF4->Q4 omsoldeert, mis je dan niet enkele features van een "echte" Q4?
Nee, er is niets anders aan een Quadro. Gewoon dezelfde NVidia chip, met de Quadro routines geactiveerd.
Of vergis ik me nu?
Maar je kan een GF4 iig gewoon omsolderen. Is vast wel een guide over te vinden op 1 of andere hardware site.
Hoeft niet. Onder XP wordt er een driver geladen door Riva Tuner, die zorgt dat de hardware ID die van een Quadro wordt. Naks meer solderen dus. :)

Verwijderd

Ik heb ergens een keer gelezen (toen de gf4 net nieuw was) dat het idd kon bij de gf1 t/m 3, maar dat je bij de 4 idd niet meer een "volledige" Quadro kreeg, maar eentje met minder functies. als dat niet zo is, hoor ik het graag, want dan gaat mijn aanstaande gf4ti4200 ook een ondergeclockte quadro worden :)
dat vind ik persoonlijk veel belangrijker als het gewoon occen van zo'n kaart, omdat ik eens wil gaan stoeien met 3dsmax enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Je jongens, het is idd CAD, en 3dStudioMax is in prenciepe het zelfde :P... het word door de zelfde chip ondersteund zeg maar.. of ben ik nu weer wazig bezig? zal wel..
maar boeiuh..
Als je een Gf4 om kan gooien met software, moet ik daar maar eens naar gaan kijken.. :P
Maar ik weet in ieder geval zeer zeker dat je de 4 niet los kan kopen.. en je hebt zeker weten NIET alle features.. maar dat boeit me niet egt zo zeer,
het gaat me om het idee.. Ik zal eens rond zoeken/vragen..

Verwijderd

Topicstarter
En eh.. 'debiel' voor hoeveel verkoop je je Q2pro??? B-)
Pagina: 1