Toon posts:

versie van msn controleren in webpage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik het beste de versie van msn controleren in een webpage????

ik ben namelijk onwijze vbscript n00b, maar ik denk dat ik dat toch maar moet gebruiken???

in de messengerAPI library zit wel een constant MMESSENGERPROP_VERSION maar hoe kan ik die printen in een webpage????

ik hoef geen kant en klaar antwoord, met een goeie tut over hoe je librarys gebruikt ben ik veel blijer.

Verwijderd

Topicstarter
klein maar subtiel schopje

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het lijkt me dat je dit niet via een webpage kan opvragen zonder dat je een extra activex component of iets dergelijks instaleert bij de client. Je kan namelijk niet zomaar bij alle informatie van het systeem komen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 15:00 schreef rwb het volgende:
Het lijkt me dat je dit niet via een webpage kan opvragen zonder dat je een extra activex component of iets dergelijks instaleert bij de client. Je kan namelijk niet zomaar bij alle informatie van het systeem komen.
kan je niet gewoon de messengerAPI gebruiken dan? er waait namelijk ook nog zo'n scrippie rond om messenger in je webpage te integreren....

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op maandag 15 juli 2002 15:11 schreef Foxboy het volgende:

[..]

kan je niet gewoon de messengerAPI gebruiken dan? er waait namelijk ook nog zo'n scrippie rond om messenger in je webpage te integreren....
Ik weet niet in hoeverre Messenger geintergreerd is in Internet explorerer maar als het echt mogelijk is om messenger te intergreren in IE dan zou ik eens naar dat scriptje kijken hoe Messenger aangeroepen wordt en dan in de MSDN library kijken wat de overige methoden van de functies zijn die je kan aanroepen. Want het is ieder geval niet mogelijk om zomaar informatie van andere applicaties op de client pc op te vragen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 16:24 schreef rwb het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre Messenger geintergreerd is in Internet explorerer maar als het echt mogelijk is om messenger te intergreren in IE dan zou ik eens naar dat scriptje kijken hoe Messenger aangeroepen wordt en dan in de MSDN library kijken wat de overige methoden van de functies zijn die je kan aanroepen. Want het is ieder geval niet mogelijk om zomaar informatie van andere applicaties op de client pc op te vragen.
neej daar is die api nou juist voor.
ik weet wel hoe ik functies aan moet roepen enzow,
maar het gaat erom dat er een constant in die library zit, maar ik weet niet hoe ik die moet aanroepen....

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
staat dat niet gewoon in de apidocumentatie?

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Misschien heb je wat aan deze link:

http://www.web-sn.com/scrpts/msnweb/

Hier vind je wat voorbeelden van hoe je MSN Messenger in een webpagina moet zetten. Ik heb ze zelf nog niet bekeken, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor de link maar dit is niet helemaal wat ik zoek.

het hoeft nou voor mij ook niet meer perse via www maar hoe kan ik die constant nou aanroepen in vb????

het lukt me echt niet, en ik heb nou al 2 dagen lopen zoeken op google en pscode....

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
kijk eens op msdn of hier: [topic=489390/1/50]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op zondag 14 juli 2002 20:00 schreef Foxboy het volgende:
in de messengerAPI library zit wel een constant MMESSENGERPROP_VERSION maar hoe kan ik die printen in een webpage????
Als je de waarde van MMESSENGERPRO_VERSION in je webpage wil 'printen' kun je dat met ASP volgens mij met de volgende code wel doen:
code:
1
<%=mmessengerprop_version %>

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
dit staat er dus in de docs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
MMESSENGERPROPERTY (MMESSENGERPROP_*) Enum
Used to retrieve the Messenger client version and client Locale Identification. 

MMESSENGERPROPERTY 

Constant           Value Description 
MMESSENGERPROP_VERSION 0     Used to retrieve the Messenger client version.

maar hoe kan ik die constant dan bijv in een label zetten? ik heb de API bij references toegevoegd, maar als ik dan Const MMESSENGERPROP_VERSION = 0

bovenaan zet en ik zet MMESSENGERPROP_VERSION als caption van een label, dan staat er dus gewoon 0 ????

Pagina: 1