Toon posts:

Doorlussen Sateliet ontvanger.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een digitale sateliet ontvanger(PACE)en wil daar binnen kort mijn PC doormiddel van een DVB kaart aanhangen. De Pace ontvanger bevat een doorlus mogelijkheid, hier wil ik dan ook mijn DVB kaart aankoppelen. Nu heb ik een vraagje: is het mogelijk om op de ontvanger en de DVB kaart verschillende programma's te kijken op het zelfde tijdstip??? of moet je dan over een andere LNB beschikken??

THNX

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Voor zover ik weet ontvangt je LNB (net als de kabel) het hele spectrum waarvoor hij gemaakt is.

Je ontvanger zal de uiteindelijke filtering doen.
correct me if i'm wrong.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Als de signaalsterkte goed genoeg blijft zou dat zonder problemen moeten kunnen denk ik.

Verwijderd

het kan wel, maar niet met doorlussen : het signaal wordt alleen doorgelust als de digitale ontvanger stand by staat.

Wat je eventueel wel kunt doen is het signaal splitten en dan naar de ontvanger en pc aanbieden; 1 nadeel is dat de aansluiting die de spanning voor de LNB gaat leveren, ook gaat bepalen of deze ingesteld wordt op horizontaal of vertikaal (kan er maar 1 tegelijk zijn.) Stel dat je met de 1e ontvanger naar een Nederlands station kijkt, dan kun je met de ander WEL naar een willekeurig ander Nederlandse zender kijken want die gebruiken allemaal horizontaal. Grofweg gebruikt 50% horizontaal en de andere 50% vertikaal; zolang je op beide ontvangers naar dezelfde polarisatie kijkt is er niets aan de hand.

Splitten kun je veilig doen, zo'n dingetje kost een 15 euro. Het verlies dat optreed is geen enkel probleem want de gemiddelde signalen liggen heel erg ruim boven het minimale.
Een "twin" LNB zou wel het beste zijn, die kent het nadeel dus niet.