Toon posts:

[XP] driver voor opti 924 soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem zie titel..

op mijn servertje heb ik nu XP draaien.. maar ik krijg de soundcard die ik nog had liggen een OPTI 924C niet aan de praat..

heeft iemand hier al drivers voor gezien, want ik kan ze nergens vinden..

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Volgens http://www.opti.com/my_html/part_mm.html moet je eerst je manufacturer opzoeken van je card en dan daar zoeken :)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

een opti 924???
weet je wel hoe oud dat ding is?

keb hier zelf een opti 929 en ik geloof dat de laatste drivers voor w95/w98 gemaakt zijn.

Het probleem met dirvers voor opti is dat zijzelf geen geluidskaarten hebben gemaakt; alleen de chips.
Dus als je geluk hebt kan je misschien een fabrikant vinden die nog w2k drivers heeft gemaakt, en dan in je register aangeven dat je pc een w2k pc is en dan die drivers installeren (en daarna in je register je pc weer XP noemen)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
ja heeeeel oud..
maar hij hoeft ook heeeel weinig te doen. :)

maareh hoe doe je zoiets met je register? want daar snap ik echt niks van wat je daar zei..

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Toen XP nog heel jong was, hadden de meeste hardwarefabrikanten nog geen drivers voor XP.
wat ze wel hadden waren drivers voor W2K.
en aangezien w2k bijna hetzelfde is als xp kan je in de meeste gevallen ook wel w2k drivers voor xp gebruiken.
het enige is dat drivers gaan zeuren als ze niet het goede besturingssysteem tegenkomen.

veel hardwarefabrikanten (althans de fabrikant van m'n scanner) schreven daarom een .reg (of een exe) waarin er een sleutel in het register werd aangepast (winxp->w2k) en de drivers dachten daarom dat ze met w2k van doen hadden.
de drivers werden nu dus wel geinstalleerd, en daearna werd die reg. sleutel weer terugveranderd.

ga me nou niet vragen om welke sleutels het ging..... (draai nl. nu weer onder w2k :9 )

oh... wacht fff (gevonden),

dit bedoel ik:
1. Start Regedit

2. In HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Current Version

rename the key "ProduktName"

from "Microsoft Windows XP"

into "Microsoft Windows 2000"

3. install the Mustekdriver for Windows 2000

4. Undo the changes in the Registry.

met tnx aan mustek natuurlijk ;)

moet je natuurlijk wel w2k drivers hebben (zal je wel veel moeite voor doen waarschijnlijk Afbeeldingslocatie: http://forum.hifi.nl/help/images/grin.gif)

"man is not truly one, but truly two,"