Toon posts:

vreemd probleem, ik snap het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drie computers (A, B, C) alle drie verbonden via een router die dan weer in verbinding staat met Internet. Alle drie computers werken met Windows XP Professional NL en Internet werkt op alle drie PCs zonder problemen.
Computer A staat naast de router, Computer B in de naastgelegen kamer en computer C staat op zolder.

Het probleem doet zich voor in het netwerk tussen de PCs onderling. Computer A heeft een gedeelde hardeschijf partitie (D-drive). Deze is vanaf computer C (zolder PC) prima te benaderen maar niet vanaf computer B (PC in de naastgelegen kamer).
Ik krijg wel de gedeelde D-drive te zien in netwerkomgeving maar als ik er op dubbelklik dan hangt de PC (de netwerkomgeving in ieder geval, zandloper steeds zichtbaar) en krijg ik na een tijdje (reageert niet meer) als ik dan netwerkomgeving sluit dan verdwijnt alles van het scherm (taakbalk en iconen) en moet ik explorer.exe opnieuw starten. Andersom kan ik wel vanaf computer A de bestanden van computer B benaderen en kopiëren.

Er is geen firewall actief, ook niet op de router. Verder is Windows vers op computer B geïnstalleerd, inclusief alle updates.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Beetje wazige titel, zo trekt een topic niet echt aan. :)

Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1b voor meer uitleg.

Op de router dan wel geen firewall actief, maar misschien wel een acceslist.

Kijk ook even naar deze topics: [search=netwerk reageert niet]

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Je werkt met XP, kijk eens naar de rechten die gegeven zijn op die D share.
internet en de router staan hier los van, waarschijnlijk gebruikt je wel de switch in/van de router.
Als je niet op het netwerk aanlogt bv met win98 dan werkt de internet verbinding toch (voorbeeld), dus zit het ergens in de netwerkinstellingen/rechten van de werkgroep