everybuddy verdwijnt meteen na starten?? [n00b]

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
jullie zullen denken.. alweer zo'n linux n00b met een onbenullig vraagje, maar ik wil het toch leren.

ik heb everybuddy geinstalleerd (denk ik) soort trillian of msn is het.. ik zit in KDE met redhat 7.2

maar als ik nu bij commando uitvoeren "everybuddy" typ zie ik het programma wel opstarten maar dan (effe een edit krijg nu andere boodschap)

krijg ik een waarschuwing met Already logged on. Everybuddy already running, pid=1589

wat betekent dat?? hoe maak ik het programma zichtbaar voor gebruik?

Verwijderd

Ik neem aan dat je in KDE zit ??

Met control+escape kan je de draaiende processen zien, en daar staat everybuddy dan hoogstwaarschijnlijk ook bij.

Start em eens vanaf de Konsole, wat zegt ie dan ??

( Konsole staat als het goed is beneden in je taakbalk, dus daar gewoon everybuddy intypen )

En welke versie van everybuddy heb je daar ? De 2.x serie of de nieuwe 4.x serie ???

Die nieuwe kreeg ik niet aan de gang en als je de oude hebt kan je beter Gaim installeren, die werkt een stuk beter.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ja in kde.. versie van everybuddy is 2.x

maar bij de aangegeven pid van de waarschuwing staat een heel ander programma :? stond iets met modzilla..

hoe kan ik copy pasten???? ik wordt er niet goed van.. als ik in het console start krijg ik een lap tekst die ik niet ga zitten overtypen

gaar dat ctrl+c niet werkt :(

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
blaat.

maak een screenshot en dump die hier eens. (ksnapshot gebruiken :))