Toon posts:

Hauppauge WinTV PVR-Te hoge brightness bij opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn Hauppauge WinTV PVR. Namelijk als ik opneem in een andere bitrate dan VCD neemt de brightness van de opname extreem toe :?. Het beeld is dan niet meer om aan te zien.... :(
Als ik dus de bitrate op VCD zet is de brightness gewoon goed, maar ik wil in een hogere kwaliteit opnemen dan VCD.

Drivers: Alle laatste (beta) drivers voor de PVR geprobeerd.

PS. Het beeld in de software zelf tijdens het opnemen is gewoon goed, maar als ik dan de gemaakte MPEG terug kijk is het dus bagger.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft echt niemand hier lastvan ofzow, zou toch niet goed zijn :?

( Schopje :+ )

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

Steffie

Opaque

Geen last van. Gebruik Win2k met de laatste beta drivers van die WinTV PVR. Wat gebeurd er dan als je het contrast en brightness in WinTV zelf aanpast? Heb je wel die MPEG-2 decoder van de site van Hauppauge geinstalleerd?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Topicstarter
Het originele beeld wat ik zie is goed, maar als ik dat beeld dan opneem en later terug kijk dan is de brightness ineens enorm omhoog geschroefd :? Ik heb al geprobeerd met de brightness instellingen van de software maar dit mocht niet baten, blijkbaar hebben die brightness instellingen alleen invloed op het beeld wat je live zit en dus niet op het opgenomen beeld.

En volgens mij heb ik ook de laatste mpeg drivers, zal voor de zekerheid nog eens kijke :).....

Verwijderd

Topicstarter
Yep heb overal de laatste drivers van.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

Steffie

Opaque

Op dinsdag 16 juli 2002 19:04 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Yep heb overal de laatste drivers van.
Ziet die MPEG-2 er ook bagger uit wanneer je die afspeelt met bijvoorbeeld PowerDVD? Misschien is je WinTV app niet de nieuwste of het werkt gewoon maar half op XP. Capturen met WinTV32 of WinTV2000 maakt ook geen verschil?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Topicstarter
Met PowerDVD hetzelfde resultaat.

Met WinTV 32 kan je geen mpeg capturen en als het aan XP ligt ga ik gillen.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 17:04
weet niet zeker of je hier wat aan hebt, maar ik zat net een post op vcdhelp.com forum te lezen en daar las ik het volgende :
<knip>
Yes, you can set the default color controls via the registry.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Hauppauge\hcwtvdlg\ColorControls

Yes, I have found that all controls should be set close to 128 for corrrect video levels.
<plak>

Hopelijk heb je er wat aan.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Topicstarter
Ow deze staat nog open,

maar het probleem is opgelost. Win2k geinstalleerd ipv XP

Afbeeldingslocatie: http://www.abus.de/ev/images/ev00_3.gif
Pagina: 1