Toon posts:

[Mandrake8.2] Gnome 2 compiler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik echter het volgende probleem. Ik moet gnomecanvas compilen maar configure geeft aan dat hij pangoft2 niet kan vinden. Echter staat er geen pakket met die naam op de Gnome2 source cd, en ook niet op een van mijn Mandrake install cd's. Wie kan mij vertellen wel pakket dit bestand bevat? Ik vermoed dat het een van tar.gz'jes is die bij de Gnome2 source zitten, maar welke weet ik niet.

pkg-config geeft het probleem, hij kan pangoft2.pc niet vinden, dat klopt ook want locate pangoft2 lever niks op. Het is dus duidelijk dat ik nog iets moet compilen waar pangoft2 inzit, alleen nu wil ik graag weten wel pakket dat is.

Verwijderd

pangoft2 wordt als module gecompileerd met pango mee. MITS je libfreetype2 hebt geinstalleerd staan. Dus eerst freetype2 installeren (met de -devel natuurlijk), dan pango even hercompileren, en dan wordt pangoft2 ook gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 19:09 schreef Hieronymus het volgende:
pangoft2 wordt als module gecompileerd met pango mee. MITS je libfreetype2 hebt geinstalleerd staan. Dus eerst freetype2 installeren (met de -devel natuurlijk), dan pango even hercompileren, en dan wordt pangoft2 ook gemaakt.
Thnx.......jammer dat dit soort dingen dus niet duidelijk terug zijn te vinden in de bijgeleverde readme's.