Je mobo zal zeker niet te oud zijn
Heb je de volgende zaken al nagekeken:
- Jumpers goed?
- Kabels goed?
- Biossettings goed?
Indien HD herkend door bios:
- gepartitoneerd en geformatteeerd?
Heb je de volgende zaken al nagekeken:
- Jumpers goed?
- Kabels goed?
- Biossettings goed?
Indien HD herkend door bios:
- gepartitoneerd en geformatteeerd?
mn bios ziet zeker de hd, alle 80 gigs. maar nu: als ik vanaf bootable winxp wil installeren op een partitie van die hd, doet ie het prima, alleen booten > ho maar. hou ik mn cdrom erin dan gaat ie vanaf cdrom booten en dan komt ie wel op die schijf... ra-ra...
Hoe is de schijf gepartitioneerd???
Hij boot niet nadat winXP is geinstalleerd????
Is de installatiepartitie de primairy partition of een drive in de extended partition???
Hij boot niet nadat winXP is geinstalleerd????
Is de installatiepartitie de primairy partition of een drive in de extended partition???
ik ben begonnen met een kale 80 gig.
bootable cdrom erin en in bios aangegeven dat ie daarvandaan moest opstarten.
toen gekozen voor winxp installatie op die kale 80, eerst moest ik via zelfde install menu partities aanmaken en ik heb de primary partitie als ntfs geformatteerd.
toen winxp geinstalleerd. na installatie in de bios de opstartschijf gewijzigd > van cdrom naar hd.
toen opnieuw opgestart > vraag steeds om reboot.
hd staat op ide1 als master.
bootable cdrom erin en in bios aangegeven dat ie daarvandaan moest opstarten.
toen gekozen voor winxp installatie op die kale 80, eerst moest ik via zelfde install menu partities aanmaken en ik heb de primary partitie als ntfs geformatteerd.
toen winxp geinstalleerd. na installatie in de bios de opstartschijf gewijzigd > van cdrom naar hd.
toen opnieuw opgestart > vraag steeds om reboot.
hd staat op ide1 als master.
Verwijderd
Hey... ik heb bijna zoiets....
Heb op een abit Kt7A mobo geen probleem met een 40Gb maxtor, maar heb er een nieuwe 80Gb IBM deskstar bijgezet en wordt door niemand gezien. Uiteindelijk wel in gezien in het bootscreen, maar win98 doet er niets mee, lijkt wel of er niets door komt.
Jumpers/voeding/kabels allemaal in orde!
Heb op een abit Kt7A mobo geen probleem met een 40Gb maxtor, maar heb er een nieuwe 80Gb IBM deskstar bijgezet en wordt door niemand gezien. Uiteindelijk wel in gezien in het bootscreen, maar win98 doet er niets mee, lijkt wel of er niets door komt.
Jumpers/voeding/kabels allemaal in orde!
Gaper, heb je wel partities aangemaakt en geformatteerd??
Verwijderd
Ik ben dus niet de enige die elenede heeft met IBM Deskstar 80gig: [topic=549914/1/25]
Maar als je op andere volgorde boot? Zal wel niks uitmaken...
Maar als je op andere volgorde boot? Zal wel niks uitmaken...
Verwijderd
Probeer de jumpers eens op cable-select ?
Wil nog wel eens helpen als er ergens een kabel verkeerd zit ten opzichte van de jumpers van de drive.
Ik heb het ook eens gehad met een wd 80GB 8MB schijf. Master geen (of slechte) connectie, slave prima, cable-select ook prima. Hij moest master worden dus staat ie nu maar op cable-select.
Wil nog wel eens helpen als er ergens een kabel verkeerd zit ten opzichte van de jumpers van de drive.
Ik heb het ook eens gehad met een wd 80GB 8MB schijf. Master geen (of slechte) connectie, slave prima, cable-select ook prima. Hij moest master worden dus staat ie nu maar op cable-select.
Verwijderd
OK, ik heb dus een paar nachtjes zitten knutselen... het ligt NIET aan de hardware!
De device drivers die onze Windooz meegeeft doen het gewoon niet. IBM heeft een util die je in Windooz de boel goed laat zetten.
Ik heb dus eerst zitten kutten met die jumpers op de drive, kabels (verschillende IDE's) de controllers gewisseld, volgorde aangepast ... veel gezeur en tijd dus.
Voor de UTIL:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#diskmgr2k
De device drivers die onze Windooz meegeeft doen het gewoon niet. IBM heeft een util die je in Windooz de boel goed laat zetten.
Ik heb dus eerst zitten kutten met die jumpers op de drive, kabels (verschillende IDE's) de controllers gewisseld, volgorde aangepast ... veel gezeur en tijd dus.
Voor de UTIL:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#diskmgr2k
Pagina: 1