hoe modem com3 naar com 2?

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik heb een modem uit mijn Intel8oo systeem gepakt om tijdelijk in mijn nieuwe A7V333AMD1800 te zetten. Onder de I800 heeft het modem com 3 maar mijn Asus heeft alleen com 1 en 2.
Nu krijg ik het modem niet werkend in mijn Asus/AMD systeem. Hij kan niet met het modem communiceren of het zelfs maar vinden.
Ik heb via de search gelezen dat ik een com poort uit moet zetten. Hoe en wat gaat dat met mijn ASUS A7V333 moederbord?
Ik heb een Lucent modem, er zitten geen switches op om handmatig de com poorten te wijzigen. Ik heb al handmatig communicatie gecheckt en comadressen bekeken, precies volgens de windowsprobleemoplosser. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Je moet in de bios je com poort uitzetten,
dut doe je door in je bios naar advanced te gaan, en daar naar i/o device configuration.
daar zet je onboard serial port 2 op disabled.
Daarna start je je computer op in veilige modus, en verwijder je de betreffende comport en alle verwijzingen uit je apparaat beheer. Daarna rebooten het modem word opnieuw geinstalleerd en normaal gesproken staat hij dan op com2.

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 18:31 schreef Escimo het volgende:
Je moet in de bios je com poort uitzetten,
dut doe je door in je bios naar advanced te gaan, en daar naar i/o device configuration.
daar zet je onboard serial port 2 op disabled.
Daarna start je je computer op in veilige modus, en verwijder je de betreffende comport en alle verwijzingen uit je apparaat beheer. Daarna rebooten het modem word opnieuw geinstalleerd en normaal gesproken staat hij dan op com2.
IDD klopt allemaal, alleen snap ik niet waarom je hem in veilige modus op moet starten.

Verwijderd

het wil weleens voorkomen dat het installeren niet helemaal goed gaat, en staan er meerdere vermeldingen in het apparaat beheer van het zelfde apparataat, dat zie je dan niet in normale modus maar wel in veilige modus.Dus heb je bijvoorbeeld en een modem geinstalleerd staan en een onbekend pci apparaat, dat is dan meestal je modem, dus is het verstandig al dat soort verwijzingen weg te halen.

zelfde gebeurt bijvoorbeeld als je een andere cdrom speler aansluit in normale modus is je oude niet meer zichtbaar maar in veilige modus staat ie er nog netjes tussen vandaar.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

softmodems zetten zich vrijwel altijd op COM3

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 18:56 schreef Terw_Dan het volgende:
softmodems zetten zich vrijwel altijd op COM3
Ik heb ook een softmodem gehad en deze kon je dmv van de drivers op een andere com poort zetten, maar dit kan bij hem niet. Maar je moet het modem ook op een andere poort kunnen zetten.

• IJzerboot
Zo is het afgelopen met het com-verhaal:
In Bios van mijn Asus beide com-poorten uitgezet. (bleek op mijn oude pc ook zo te zijn en met 1 com uitzetten werkte het niet)
Alles met betrekking tot de compoorten gewist:
-compoorten zelf
-externe toegang
-modems

En na 2 keer klikken ben ik nu eindelijk hier op mijn nieuwe pc. Hoe het nou precies werkt weet ik niet, maar het werkt perfect.
Het mag eigenlijk niet hier maar toch: Bedankt!!
Tweakers are the best.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat modem maakt juist een extra com poort aan (com3 dus), dus die com3 zou het probleem niet mogen zijn.. ik denk dat je het eerder bij de drivers of irq instellingen moet zoeken. En als het zo'n softwaremodem is moet je echt de goede drivers (het liefst die erbij geleverd werden) gebruiken.. als je standaard windows drivers oid gebruikt heb je grote kans dat ie gewoon niet werkt.

En na het typeb van bovenstaande zie ik in je laatste post dat het probleem al is opgelost :P Nouja ik laat het maar staan, misschien nog handig voor anderen :+

• IJzerboot
Probleem is niet helemaal opgelost, af en toe wordt het modem niet gevonden. Ik heb nu een andere oplossing voor het com probleem gekregen, welke ik dit weekend even ga proberen.

Oplossing: com1 en com2 in bios weer aanzetten, onder windows-nieuwe hardware-com poort toevoegen (com3 en/of com4). Als het goed is, kan mijn Asus bord namelijk 4 (of meer) compoorten aan.
Het probleem zou ook nog in de Legacy optie in het bios kunnen zitten, maar aangezien ik vrijdag pas weer bij mijn pc ben, kan ik dit niet ff checken. Heeft iemand hier ervaring mee?

• IJzerboot
Het vervolg: com1 en com2 volgens standaard moederbord setting weer aangezet. Daarna nieuwe compoort geinstalleerd via "nieuwe Hardware". Gekke is nu dat deze poort com5 geworden is. Ik heb dus nu com1, com2, com5 en lpt printerpoort in de apparatenlijst staan. Modem blijft via com3 werken. Ik snap het niet, maar het schijnt prima te werken, hij vond mijn modem namelijk nu wel in een keer.
suggesties blijven welkom, als er nieuwe ontwikkelingen zijn lezen jullie het hier.

Update: nogmaals compoort geinstalleerd, wordt com4. Nogmaals en de volgende wordt com6. Dus nu heb ik compoorten 1,2,4,5,6 en een modem wat op 3 werkt.
Enfin, het werkt weer prima, dus ik laat het even zo.
Bedankt voor de suggesties.
Pagina: 1