ATX 12v in Nederland

Pagina: 1
Acties:

• PeterL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 15:59
Hey,

Is er al iemand een ATX voeding op 12v tegen gekomen in Nederland? In andere posts zag ik wel oplossingen van zelf maken of fabrikanten in Duitsland of USA, maar nog geen leverancier in Nederland.

Thnx! :)

edit:
Een voorbeeld van zo'n voeding staat op http://www.bicker.de/html/angebot/bes.htm (uit een andere post). Ik vroeg me alleen af of deze ook al in Nederland verkrijgbaar zijn). Bedankt voor alle replies!

Verwijderd

ik had ooit een voeding die ook op 12v kon. nooit meer tegen gekomen :)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Beetje onnutig Topic is dit, bij alle Antec, Chieftec, Enermax voedingen zit een 12V connector, dus is dus een 12V support Voeding.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

:? das onzin, hij bedoelt een voeding die op 12v loopt

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-08 14:19

Shuriken

Life is all about priorities

Ik denk niet dat hij bedoelt een 12 V connector op je voeding.

Eerder een ATX Voeding die op 12 V loopt ipv 220 V. Voor bv. in de auto.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:49

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op zondag 14 juli 2002 18:56 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Beetje onnutig Topic is dit, bij alle Antec, Chieftec, Enermax voedingen zit een 12V connector, dus is dus een 12V support Voeding.
DUH, hij bedoelt een voeding die je bijv in je auto kunt gebruiken... }:O

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
zo'n 12V > 220V ding kopen.. van die bakken met ingebouwde accu's.. .wel eens op tv gezien

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Rival24

I'll Be Back

Gewoon zo'n ombouw/omvorm apparaat kopen, ik geloof dat ze die dingen bij boten ook veel gebruiken. Dus misschien een boten-shop proberen :?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:36

Epsilon

Op zondag 14 juli 2002 19:02 schreef rival24 het volgende:
Gewoon zo'n ombouw/omvorm apparaat kopen, ik geloof dat ze die dingen bij boten ook veel gebruiken. Dus misschien een boten-shop proberen :?
maar om het van 12v naar naar 220 en van 220 weer naar 12, 5 en 3.3v om te zetten is een beetje overbodig.

Kan je beter spannings begrenzers erin maken en zo zelf de voeding maken.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Daar heb ik ook al eens aan lopen denken, maar het probleem is dat je mainboard de voeding aan zet. Er komt dus iets meer bij kijken dan simpel 12, 5, 3.3, -5 & -12 V genereren.
't AT-voeding-tijdperk is voorbij tegenwoordig.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Als je de 12 volt kunt opschroeven naar 15-20 volt heeft de conrad nog wel iets leuks:

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/462/G1/462830G1.JPG

Ontwikkeld voor mini-PC van Siemens-Nixdorf. Bedrijf met gelijkspanning van externe voeding. Zeer kleine uitvoering.
Technische spec.:ingangsspanning: 15-20 V=. Uitgangsspanning: zwart 0 V, rood +5 V=, oranje +12 V=, geel -5 V=, wit +5 V, blauw -12 V=, violet +5 V=, grijs moet aan massa worden aangesloten om de voeding in te schakelen. Bovendien moet een belasting . aanwezig zijn Belastbaarheid 45 watt Polariteit ingangsspanning via laagspanningsstekker Buitendiam. 5,5 mm Binnendiam. 2,1 mm Afm. printplaat (lxbxh) 135 x 80 x 41,5 mm.

Bestnr. 462830-89
2,25 euro

Moet je natuurlijk wel een via epia of zoiets gebruiken :z

• PeterL
Die bij conrad zag ik ook staan, maar voor een oude 'gewone' pc (P160) heb je al gauw 100 to 150 watt nodig (toch?). In ieder geval bedankt voor het zoeken! :)

• TD-er
Op zondag 14 juli 2002 23:19 schreef Pascal81 het volgende:
Als je de 12 volt kunt opschroeven naar 15-20 volt heeft de conrad nog wel iets leuks:

[afbeelding]

Ontwikkeld voor mini-PC van Siemens-Nixdorf. Bedrijf met gelijkspanning van externe voeding. Zeer kleine uitvoering.
Technische spec.:ingangsspanning: 15-20 V=. Uitgangsspanning: zwart 0 V, rood +5 V=, oranje +12 V=, geel -5 V=, wit +5 V, blauw -12 V=, violet +5 V=, grijs moet aan massa worden aangesloten om de voeding in te schakelen. Bovendien moet een belasting . aanwezig zijn Belastbaarheid 45 watt Polariteit ingangsspanning via laagspanningsstekker Buitendiam. 5,5 mm Binnendiam. 2,1 mm Afm. printplaat (lxbxh) 135 x 80 x 41,5 mm.

Bestnr. 462830-89
2,25 euro

Moet je natuurlijk wel een via epia of zoiets gebruiken :z
Is een heel leuk printje en ik zal 'm waarschijnlijk voor me zelf wel bestellen, maar deze heeft een AT voedings aansluiting.
Gaat dus niet met de VIA Eden werken, al was het alleen al vanwege het ontbreken van de 3.3V (dan werkt netwerk niet)
Converters van AT => ATX gaan dus ook niet werken op een VIA Eden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 00:00 schreef TD-er het volgende:
Is een heel leuk printje en ik zal 'm waarschijnlijk voor me zelf wel bestellen, maar deze heeft een AT voedings aansluiting.
Gaat dus niet met de VIA Eden werken, al was het alleen al vanwege het ontbreken van de 3.3V (dan werkt netwerk niet)
Converters van AT => ATX gaan dus ook niet werken op een VIA Eden.
offtopic:
Nee, ooh da's jammer ik was net een heleboel vragen aan het posten, want ik wil dus een modje maken met een Via eden. En als deze daar in kun, oh boy :9~ maarja het kan dus niet.
Weet iemand btw een ontzettend kleine voeding die wel op een Via past?

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Dan neem je toch deze Conrad voeding en op de 5V zet je gewoon een extra 3,3 Volt aftakking dmv een instelbare spannings regelaar. Heb je de 3.3 erbij.

Maare, 2,25 euro voor dat hele printje : BESTELLEN

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 00:41 schreef Bart_Banaan het volgende:
Dan neem je toch deze Conrad voeding en op de 5V zet je gewoon een extra 3,3 Volt aftakking dmv een instelbare spannings regelaar. Heb je de 3.3 erbij.

Sorry Bart, als je eens wist hoe lang het heeft geduurd voordat ik zonder kortsluiting te maken een computer in elkaar kon zetten (ja echt)
Wat ik wil zeggen, ik blijf met mijn vingers uit de buurt van het stopcontact, want op dat gebied ben ik een enorme klungel.
Maar als ik zo'n printje kan ombouwen tot epia voeding zou dat erg lauw zijn. Ik houd het in mijn achterhoofd. Ik meen trouwens dat jij in je spacecase zo'n grote mATX voeding had ;)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023

Idd onrealistisch?
Maar het is denk ik niet echt makkelijk om hier nou zelf een ATX stekker op te maken

• PeterL
Voor degenen die ook die voeding van Becker.de willen kopen:

199 euro voor 1 stuk
165 euro per stuk bij 10 stuks

Het gaat hier dan om de BES 620-V (250 Watt).

Dit is exclusief verzending, want er is geen distributeur van Becker in Nederland.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Op maandag 15 juli 2002 00:51 schreef Djoeba het volgende:

[..]
Ik meen trouwens dat jij in je spacecase zo'n grote mATX voeding had ;)
Ik heb idd een Micro-ATX voeding via de inkoopactie van Epsilon gekocht, maar dat is een 90Watt superklein voedingtje. Maar die werkt dus op 230vac -> Dit topic wil vanuit 12V een ATX oplossing vinden.

Maar als je die 5V lijn neemt, kan je daar vrij simpel een een 3,3 uit 'destileren'mbv van een spannings regelaar. Dan hou je de 5V en dan krijg je er een 3.3V bij

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Waarvoor gebruikt een ATX moederbord de 3.3 volt eigenlijk? De processor wordt vaak gevoed uit de 5 volt toch? En de 3 volt van de PCI sloten?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

hij is uitverkocht.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

:( Jah, maar hij was toch nie zo erg usefull

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 13:29

w00Dy

Make soap, not war

Gewoon zelf maken :9
http://sproggy.mp3car.com/psumk25/psu2-5_schematic.pdf

en http://sproggy.mp3car.com/psu.html

Ik heb vanmorgen mijn samples van Maxim binnengekregen, een doosje van 5 op 2 cm in een A3 enveloppe van overkill gesproken. Ik ga vanmiddag eens om de resterende spulletjes en dan gaan we maar eens aan het solderen :Y)

• TD-er
Op maandag 15 juli 2002 11:07 schreef cornholio het volgende:
Waarvoor gebruikt een ATX moederbord de 3.3 volt eigenlijk? De processor wordt vaak gevoed uit de 5 volt toch? En de 3 volt van de PCI sloten?
De chipset op mainboards gebruikt vaak 3.3 Volt (of ieg in de tijd dat ATX bedacht was)

[in-mezelf-mijmer-mode]
Verder wil je een zo klein mogelijke spanningsval in het voedings-circuit, daar je interne weerstand niet 0 Ohm is, dus elke volt levert weer extra dissipatie in de (geschakelde) voeding op je mainboard.
Ik weet dat het een geschakelde voeding is, maar de transistoren schakelen niet in 0 sec (dus zonder vertraging), dus zijn er momenten dat de torren vermogen dissiperen.
Het kan zijn dat ik een redeneringsfoutje maak, door de hogere stroom bij een lagere spanning niet mee te nemen in de redenatie, maar dan hoor ik dat wel ;)
[/in-mezelf-mijmer-mode]

De symptomen waar ik last van had op mijn VIA Eden boardje, toen ik geen 3.3V op mijn voeding had zitten, waren:
- geen netwerk
- seriële poort deed het niet lekker
- Beeld op de monitor was niet stabiel en flikkerde
- CPU werd warmer (dat is niet echt heel erg nauwkeurig vastgesteld, daar het niet gemeten was, maar gevoeld en niet onder dezelfde condities (CPU-load))
Kortom de voedingsschakeling op het mainboard maakt zowel gebruik van 3.3 als 5V. Waarschijnlijk stond het deel wat op de 3.3V werkt te oscilleren, ofzo. (Voor bijv. een athlon is de eis, dat de voeding 160W kan leveren op de 5 & 3.3V samen.)
Mijn Asus P2B-F boardje kan echter wel prima met die gestripte ATX voeding overweg (dus zonder 3,3V)

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 14:28 schreef w00Dy het volgende:
Gewoon zelf maken :9
[url="http://sproggy.mp3car.com/psumk25/psu2-5_schematic.pdf"]http://sproggy.mp3car.com/psumk25/psu2-5_schematic.pdf[/url]

en [url="http://sproggy.mp3car.com/psu.html"]http://sproggy.mp3car.com/psu.html[/url]

Ik heb vanmorgen mijn samples van Maxim binnengekregen, een doosje van 5 op 2 cm in een A3 enveloppe van overkill gesproken. Ik ga vanmiddag eens om de resterende spulletjes en dan gaan we maar eens aan het solderen :Y)
kijk dit zocht ik nou :) bedankt

Verwijderd

ik stuur vandaag ff iemand een mailtje en dan hoor je van me of die hem kan bestellen

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

bij highgreen verkopen ze van die procase kastjes, daar zit ook een 12V voeding in

¯\_(ツ)_/¯

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 13:29

w00Dy

Make soap, not war

Op zondag 21 juli 2002 07:23 schreef funky1 het volgende:

[..]

kijk dit zocht ik nou :) bedankt
Laat me iets weten of het je lukt die voeding in mekaar te krijgen. ik heb mijn onderdelen nog altijd niet binnen nl. :(
Pagina: 1