wine(x) snelkoppelingen op bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik ben iemand die linux echt gebruikt als desktop, niet als server of wat dan ook. Maar gewoon voor het dagelijkse gebruik (office, games, muziek etc.) nu heb ik winex 2.01 geinstalleerd en dit werkt perfect (zeeer mooi programeer werk overigens) maar nu zit ik met een probleempje.
Ik heb (als voorbeeld) getright geinstalleerd, dit kan ik dan terug vinden via /home/scare/transgamingdriver/programfiles/getright/getright.exe
(of zo iets)
Ik start dit steeds via een console / terminal venster en dan ga ik naar die map en typ ik 'winex getright.exe' en ik kan downloaden. Maar dit is weer 'te' veel werk, ja ik ben lui, kan ik nou ook een soort shortcut maken? of een soort van batch file die dan al die stappen uitvoert als ik er op klik en getright oid zie verschijnen?
Al vast bedankt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

het beste is toch, in die dir gaan en wine blalbla.exe te typen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Kan ik niet een soort batchfile maken (net als in windows) en die dan in (geloof) /etc/bin/ pleur, waarin dan staat: cd /home/bal/subdir/mapjeomlaag/
winex programma.exe

die opslaan, en daarvan een shortcut maken? ik weet totaal niet of dit kan, hoe dit moet etc. Maar ik krijg er nergens iets overgevonden

Verwijderd

Dit is wel heel basic. http://tldp.org/LDP/abs/html/ ga daar maar bash scripting leren >:)

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het ligt echt aan welke windowing omgeving je hebt geinstalleerd. KDE, Gnome of een losse window manager als Window Maker, Enlightment.

Natuurlijk kan het. Waarschijnlijk in elke windowing omgeving.
Maak gewoon dat scriptje. Zet dat in een directory, en die directory in je PATH.

Nu zou je het gewoon via een prompt moeten kunnen opstarten. Zoek dan uit hoe je iconen maakt in je windowing omgeving en zet dat commando daarin.

Verwijderd

Herkenbaar. Ik gebruik mn pc net als jij.

Als ik gewoon de setup van een windows programma draai met wine dan komt er in mn KDE menu gewoon een mooie werkende snelkoppeling te staan. KDE, wine, program files, programma.

Zelfs het correcte icoon wordt getoond. Wat ik dan doe is gewoon op de taakbalk van KDE een nieuwe button toevoegen, ff bladeren door het menu en dan klaar.

Die button sleep ik daarna eventueel naar de desktop. Ik doe dit zo omslachtig omdat ik dus het icoon van het origele programma ook goed wil houden.

Overigens starten die links Windows programma's gewoon als
"wine c:\program files\kazaa\prog.exe". Niks speciaals dus. Tis alleen vaak (in mijn geval) dat ik het juiste icoon meteen wil houden.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Wat mij betreft zijn we 'klaar' mocht iemand dit topic nog opvissen:

winex -workdir "/home/scare/.transgaming/c_drive/Program Files/GetRight" "C:/Program Files/GetRight/getright.exe"

dat staat er in mijn 'file' bij execute :D
sorry, was misschien wat voor de handliggend, maar naar lang frotten ben ik er toch nog uitgekomen :D
Bedankt voor de hulp
//edit
getright werkt overigens gewoon perfect als download manager.
t tjekt je clipboard voor downloads :D jammer dat er nog geen 'echte' linux port is die dus browser intergratie heeft.
en dan nog iets, quicktime werkt niet echt flex, heel m'n kde desktop crasht er door

Pagina: 1